25 OCT - Shell Malaysia Motorcycle Grand Prix

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu
Nikola borde lära sig att vara objektiv när han kommenterar, blir så proffsigt när man yttrar sin åsikt som sann fakta som kommentator.

Heale

Guest
Kanske läge att försöka få med ett gäng italienska wildcards? Kan ju alltid vänta in Lorenzo så att han varvar dem och då "råka" sätta honom av banan. Verkar ju vara dithän sporten är på väg....

M.

Medlem
Gick med
5 Nov 2010
Hoj
BNW S1000XR
Nikola borde lära sig att vara objektiv när han kommenterar, blir så proffsigt när man yttrar sin åsikt som sann fakta som kommentator.
Skönt med en kommentator som vågar ha en åsikt istället för att bara sitta och vara PK

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
SÅÅÅÅÅÅÅÅ förvånad jag blir nu när jag öppnar SH och läser att SÅÅÅÅÅÅÅÅ många snackar till Vales fördel och att Marc "bad om det!". Satt och tittade på BT Sport där INGEN tycker att Marc var över gränsen, det var magisk racing!!! De intervjuade även Ducati-folk som tyckte samma sak.

Kommentatorernas och andra samlade åsikt var att Vale, efter torsdagens presskonferens, bad om tuff racing från Marc. När Vale sedan fick just det, gick han LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGT över gränsen när han avsiktligt trycker ut Marc.

Guden Vale tappade plötsligt ALLT och visar att han är en vanlig människa. Tråkigt, för detta kommer att följa honom i all framtid. Känner spontant "Hur dum kan man bli? Jo, som Vale i Malaysia 2015!!!":fakta

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Yamaha har överklagat beslutet.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Tja, vildsint och vildsint...
...Oavsett så börjar det kännas som jag kommer hålla på Pedrosa efter detta, verkar vara en sympatisk kille i jämförelse med de andra......
Ja, jag tycker personligen det. Det känns som att pöjken nu betalar tillbaka för att han gått omkull ett par gånger i fight med geten tidigare under säsongen. Svagt och inte riktig Racing.

I det sista är vi överens, Dani sliter på och låter resultatet på banan tala för sig - om än Hayden möjligen tyckte annorlunda 2006 ?

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
ZX6R
Har alltid laddat ner racen och kommer börja med det igen.

Jag tolkar det som att Rossi säger till Marquez, häng på mig, vi kör ikapp Jorge och Dani, då säger Niko att Rossi är förbannad och menar lägg dig inte i det här.

Hur som helst så som någon sa så är Marquez den som kostade Rossi titeln 2015. Rossi hade rätt i hans utlåtande om Phillip Island.

SKa bli intressant att se hur populär Marquez blir efter det här och hur stämningen kommer vara under Valencia och 2016.

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Kunde inte sagt det bättre själv. :tummenupp

SÅÅÅÅÅÅÅÅ förvånad jag blir nu när jag öppnar SH och läser att SÅÅÅÅÅÅÅÅ många snackar till Vales fördel och att Marc "bad om det!". Satt och tittade på BT Sport där INGEN tycker att Marc var över gränsen, det var magisk racing!!! De intervjuade även Ducati-folk som tyckte samma sak.

Kommentatorernas och andra samlade åsikt var att Vale, efter torsdagens presskonferens, bad om tuff racing från Marc. När Vale sedan fick just det, gick han LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGT över gränsen när han avsiktligt trycker ut Marc.

Guden Vale tappade plötsligt ALLT och visar att han är en vanlig människa. Tråkigt, för detta kommer att följa honom i all framtid. Känner spontant "Hur dum kan man bli? Jo, som Vale i Malaysia 2015!!!":fakta

Gustav

Hojlös
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Svart R1
Med rossiglasögon känns det ändå som att det VR beklagade sig över efter förra rejsset blev definitivt bekräftat nu. Om knälyftet är en försvarseffekt av att marc faktiskt lutar sig mot VR tycker jag dock är svårt att säga. Men uppbart är väl ändå att VR slår av på takten i kurvan och pressar marc ut mot bankanten. Knappast okey...?
Marc har ju gjort dig känd för att ibland köra mer vårdslöst än övriga förare, någon som vet hur han nu kommenterar denna incident?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ingen som sett gulflaggan när lorre körde om rossi ?????
BT Sport har kikat på det och gulflaggen var där men det fanns ingen förare som kraschat eller annan incident som behövde gulflagg, Pol bromsade tydligen på sig bakom dem och det kunde möjligen ha påverkat funktionären, så det är en ickefråga i sammanhanget.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Marc ska ha presskonferens i HRCs hospitality 18:30 lokal tid synd att den inte sänds...

Last edited:

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Borde man inte se på MMs logger om bromspedalen trycktes ner? Har inte bromsen aktiveras behöver man inte ens diskutera eventuell spark. På Twitterlänken ovan så fladdrar ju Rossis ben till först när MM drar in huvudet i hans knä.

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50

Kolla senaste inzoomade videon där MM kör in i VR och först därefter rör sig VR:s ben..
Så jag tycker att du har helt fel..:tungan (räcker ut tungan som en 5-åring:D) Rossi tog med honom på en omväg och det är ju inget fel med det.. En något överdriven "block pass" typ.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati