3st hojar stulna på Falkenberg! 20/9 -08

Status
Ej öppen för fler svar.

mkillen

Steven Segal MC
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha FZ6-N S2 -07
hur får dom igång hojjarna så lätt...eller fanns nycklarna i depån?
 

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Köpenhamn
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Lite info:

Utöver skivlåset har jag nu en GPS-makapär installerad i min hoj. Den är cirka 5x4x1 cm. Den kan gömmas var som helst på hojen och ser inte särskilt intressant ut. Om monterar ut mc-batteriet så funkar den två dygn på internt batteri. Funkar så att man kan sända SMS till den och så får man manickens GPS-position tillbaks som en SMS. Slår in den i Google-maps och så vet man var hojen är. Den kan också sända ny positions-SMS t.ex. varje minut om man vill. Skitbra om man vill veta var mn MC är just nu. Då kan man ringa snuten eller ta några vänner och hämta den personligen om man vill. Tror den kostade 2500 kr och då tycker jag det är som hittat. Vi köpte den från en bilhandlare som importerar från Kina. Kan nog skaffa sådana om någon vill. Skicka PM om du vill ha en så checkar jag pris och leveranstider.
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Om det nu är någon liga i farten som är ute efter motorcyklar så är dom väl inte dummare än att dom begriper att det finns hojar att hämta på en stor tävling. det finns säkert annonser och affischer som läskunniga banditer kan se. RR sverige är en ganska snäv krets där i stort sett alla vet vem alla är och vems cykel som tillhör vem eller tillhört. vidare är ju motor och ram obrukbart i sverige tack vare mc-id card. å till gata fattas ju en lampa el två. så ett gäng väldigt duktiga tjuvar helt enkelt. dock mindre duktiga på mc formodligen. eller står dom utanför kebabkiosken i Landskrona.....

motorn kan du slänga i vilken hoj som heslt o glida rakt igenom besiktiningen för en vanlig hoj.

Föga förvånad blev jag när jag bytat motor o svensk bilprovning inte kollar o när jag frågar så får jag svar att de kollar ramnr men inte något annat...
 

Tjippen

Slide in, Burn out!
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Yamaha R1 -09, Yamaha R6 -08, KTM 450 SMR -06 Yamarin 59DC -06 Volvo V70II -08
Det skulle varit våldsamt skönt att ha gps positionering på hojen nu ... jag skulle betala pengar för att få tag på f*ttansiktena som rackar min hoj ... Det värsta är faktiskt inte att hojen är borta utan att man inte kan försvara sin plats i sammandraget, och att jag inte får köra säsongens sista tävling ... DET suger!

För övrigt välkomnas samtliga tips om vart min hoj är så jag kan åka dit och skruva in några franska träskruv i knäna på dom ... då springer som inte så långt med hojar igen!

Om nu min och Tompas o Mackes hoj kommer tillbaka, i vilket skick är dom, går de köra? ens att sälja med gott samvete? hur faan ska jag garantera att min cykel skötts som jag lovar i annons på blocket... de kan juh stått på varvstopp i 45min för att imponera på nån jävla klåfingrigs polare ...

De dessa grabbar inte tänkt på är att de inte bara snott tre hojar, de har begått våldtäckt på hela roadracing sverige, dessa cyklar kan inte säljas till vem som hellst, dessa kommer kännas igen på banan ... alla som kan nått om cyklar håller förhoppningsvis hålla ögon öppna. ...

JAG hoppas att min cykel inte körts på motorvägen mot GBG pga DÖDSolycka ...
 

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Hej, hej.
Det var jag som såg bågarna susa förbi mot Göteborg.
Tyvärr körde jag åt fel håll, men det är nog strunt samma mina 250 hk i bilen hade nog inte hjälpt. Ringde polisen i GBG som gjorde ett alla anrop. Den kvinnliga operatören som jag pratade med kom däremot med en kul kommentar: "Jag funderar bara på vilket av våra fordon som skall hinna ikapp dom!"

Jag råkar ju ha lite kontakter i bevakningsvärlden i GBG. Så om de personerna som jag pratat med lyckas få ut informationen så borde de flesta på Securitas, G4S, Svensk BevakningsTjänst och Skandiabevakning nu veta vad dom skall prioritera inatt:tummenupp .

Hoppas för guds skull att dom bara leker av sig och sedan dumpar bågarna så dom kan hittas. Dock hade väl lite smärta inte skadat.
 

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Lite uppdatering. Pratade med en kompis i Kungsbacka som också sett cyklarna. Enligt honom så körde dom på E20 på norra Kungsbacka påfarten. Dom kom alltså från Varlaområdet precis innan jag såg dom.
 
Last edited:

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Jag tror då sporthojar är jättedyra att helförsäkra för yngre. Så finns det en hemmamarknad för stulna hojdelar som reparationsdelar till skadade gathojar.
En MC som bara är trafikförsäkrad vill ägaren ofta laga så billigt som möjligt och då är det lätt att köpa delarna som säljs på t.ex Blocket. Dessa delar kan ha en stulen bakgrund.
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Jag tror då sporthojar är jättedyra att helförsäkra för yngre. Så finns det en hemmamarknad för stulna hojdelar som reparationsdelar till skadade gathojar.
En MC som bara är trafikförsäkrad vill ägaren ofta laga så billigt som möjligt och då är det lätt att köpa delarna som säljs på t.ex Blocket. Dessa delar kan ha en stulen bakgrund.

Har man en omkullkörd gathoj så har man inte mycket anändning av delarna från våra hojar ändå. Då behöver man ju oftast gatkåpor, lysen, backspeglar osv....

Hade man varut ute efter det, så hade det nog varit smartare att sno en gatcykel....

Lite uppdatering. Pratade med en kompis i Kungsbacka som också sett cyklarna. Enligt honom så körde dom på E20 på norra Kungsbacka påfarten. Dom kom alltså från Varlaområdet precis innan jag såg dom.

Tack! :tummenupp
 
Last edited:

Oopsjoppe

#28 R600
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Västerås
Hoj
ZX6R -07 banhoj
Helikopter span och roadblocks runt hela göteborg. Sen är det bara att röka ut dom! Tills slut kommer dom fram. Hoppas verkligen att dessa tipsen hjälper er få tillbaka hojjarna. Helt sjukt detta! :( Min hoj står utan bakhjul på falken inatt!
 

MC Doktorn

Guest
Tror sannolikheten att hitta dom är relativt stor då galningarna åker på dom öppet planlöst.
Jävligt surt Macke jag är med i insamlingen om det blir någon, för jävligt helt enkelt.
 

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Örebro
Hoj
två ben och inga hjul kvar
japp jag är med på insamlingen också! 1000:- chippar jag in.
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Min stulna Kawa har setts av iallafall ett par vittnen som är 100% säkra på att det var den vid flera tillfällen körandes omkring i Falkenberg med omnejd under snart 3 veckors tid men inte fan har jag fått tillbaks den......

Även om det är snorungar som snott den så är en sån hoj snabb och lätt att smita undan o gömma den när man varit ute o lekt, det är enda förklaringen till varför min hoj setts och ändå inte kunnat återfås ännu.

Ett vittne såg min MC Lördags kväll körandes i över 200 norrut på E6 i höjd med Varberg....har dom varit o rekat?.......men så dumma att köra ner en stulen hoj o reka kan dom väl inte vara!?
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Macke jag kommer att låna en hoj imorgon och åka och hålla koll imorgon här i gbg
 

*Svensken*

www.potatoesmc.com
Gick med
20 Aug 2003
Ort
South Valley Huddinge
Hoj
Aprilia RSV4 Factory Aprc 2011 + Aprilia sportcity 125
Fy fan va jag tycket det här suger. Som sagt hojarna är en sak, tävlingen en annan....
Hoppas dom hittar hojarna och hoppas dom hittar tjyvpacket så dom kan få vad dom förtjänar....

/ David
 

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Usch ja. Jag har inte läst hela tråden men jag kan säga att det vände sig i magen när man fick veta vad som hade hänt i lördags morse. Helt otroligt.
Hoppas verkligen att man kan få fatt i hojarna igen.
Hade detta hänt mig så hade jag kört färdigt RR för gott (utan ekonomiskt mirakel). Detta är så tråkigt för er alla!

Det hela blev inte bättre när Jonte kom och berättade hur Polisen hade agerat när tjuvar hade tagit hans RR hoj. Jonte berätta här i tråden (om du inte redan har gjort det)!!!
Så får Poliskåren skämmas och så får mod och stämma dom för tjänstefel.
Vad tusan har man för Poliser i området???

:va
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Det har varit en fruktansvärt många hojar stulna på sistone i Göteborg.

Det LÖNAR sig att göra brott i Sverige när polisen är så slapphänta och ingen bryr sig.

Tvi vale
 

Skåneligan

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Ort
I bussen
Hoj
CBR 1000 -08
Var hojarna försäkrade????

Tror att det är på tok för många som inte har sina hojar stöldförsäkrade.
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Tror att det är på tok för många som inte har sina hojar stöldförsäkrade.

Förmodligen merparten i depåerna tyvärr. Jag har aldrig haft mina hojar försäkrade och har haft turen att inte få dem stulna heller. Har dock haft skivbromslås på.

Har ni någon lantbruksspecialförsäkring på era?
 

racinsafari

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2006
Ort
Falkenberg
Hoj
Yamaha R1-01 , Honda CBR 1000RR-05
Jag lider med er alla !!! Vi får alla ta på oss Sherlock hatten och hjälpas åt så kanske vi kan spåra ashålen....Ps , hittar ni dom,,,ring inte polisen utan lägg ut en länk så kan vi samla ihop en lynchmobb istället.:tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top