Alfa Romeo 164 v6 vs Saab 9000 turbo?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Oplar äro icke tyska.
Ommärkta vauxhall.
Därmed brittiska.

Jag påstår att det är tvärtom :mattias Med tanke på att grundaren heter Adam Opel och är född i tyskland och grundade företaget Opel i Tyskland så borde det därmed vara tyskt.
Du har fel :7peta
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Det är en jävligt bra synpunkt och jag har ränkt på det också, men frågan är ju hur driftsäker en gammal busbil för 5000 är... Och bilen ska ju vara pendlarbil i främsta hand och sen ha möjligheten att leka lite med i andra hand liksom...:va Volvo verkar dock lite för stora, tunga och svampiga för min smak...


Dom är odödliga... nästintill iaf...

Fick kärra, fick den gratis av farsans polare polare då han själv inte orkade fixa tomgången som var knasig, samt besikta och skatta.

Tomgången var urkass. Anade att det var insugspackningen. Så tog man sedvanliga startgasen och sprayade runt området. Och visst var det så. Åktes till Mekonomen direkt och köpte loss en för 120kr.

Sen var det bara besiktning och skatt, vilket inte var några stora problem (var tvungen att byta handbromsbackar, dock följde dessa med i köpet).

Har satt bilfan i diket i skogen en gång. De stora stötfångarna tog emot smällan vilket man kunde banka rätt med släggan. Även blinkersglaset förstördes vilken köptes på skroten.

Kan säga att jag inte direkt är snäll mot bilen, men han har aldrig svikit mig, Än iaf! :yoparty

Vill man ha en driftsäker bil i det allra billigaste sortimenten är det nog en gammal Volvo eller någon Japanare, typ Nissan Sunny eller liknande bil som alla Pizzabagare åker eller har som leveransbil! ;)
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det är en jävligt bra synpunkt och jag har ränkt på det också, men frågan är ju hur driftsäker en gammal busbil för 5000 är... Och bilen ska ju vara pendlarbil i främsta hand och sen ha möjligheten att leka lite med i andra hand liksom...:va Volvo verkar dock lite för stora, tunga och svampiga för min smak...

Alla dessa bilar är stora tunga och svampiga, dock är nog alfan det i mindre utsträkning än 740/9000.


Vill inte ha BMW...

Då är det Volvo kvar. Om bakhjulsdrift är viktigt, finns bakhjulsdrivna japsar, men de är gammla och absolut inte bekväma eller pigga, för de pengarna. 740 är inte sportig, mycket tung, och körglädje passar inte i samma mening, enda som ger viss mån körglädje i en sån är just bakhjulsdriften. Dock är de bekväma, håller bra, och är rätt mycket bil för pengarna.

Kan även gå att hitta en mazda 929 med 3 liter sexa för de stålarna men den är minst lika tung och mjuk, mycket motor däremot, runt 190 åsnor.

Edit: http://www.blocket.se/vi/19533995.htm?ca=11_s
Kan ha missat lite på effekten, är nog van med BMW:hihi, ändå rätt mycket pulver för pengarna. Och gammla mazdor håller, väldigt, har ingen erfarenhet av just 929, men pre-ford mazdorna brukar inte gå att döda.
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Dom är odödliga... nästintill iaf...

Fick kärra, fick den gratis av farsans polare polare då han själv inte orkade fixa tomgången som var knasig, samt besikta och skatta.

Tomgången var urkass. Anade att det var insugspackningen. Så tog man sedvanliga startgasen och sprayade runt området. Och visst var det så. Åktes till Mekonomen direkt och köpte loss en för 120kr.

Sen var det bara besiktning och skatt, vilket inte var några stora problem (var tvungen att byta handbromsbackar, dock följde dessa med i köpet).

Har satt bilfan i diket i skogen en gång. De stora stötfångarna tog emot smällan vilket man kunde banka rätt med släggan. Även blinkersglaset förstördes vilken köptes på skroten.

Kan säga att jag inte direkt är snäll mot bilen, men han har aldrig svikit mig, Än iaf! :yoparty

Vill man ha en driftsäker bil i det allra billigaste sortimenten är det nog en gammal Volvo eller någon Japanare, typ Nissan Sunny eller liknande bil som alla Pizzabagare åker eller har som leveransbil! ;)

Ok... Jaja, jag kanske inte ska vara riktigt så negativ till volvorna då... Det är bara det att volvo 740 är så extremt mycket artonåringsfuckobil (enligt mig) och jag och en av mina polare har häcklat skiten ur en ennan polare för att han köpt sig en 740...:gnissla så jag lär inte få det lätt om jag också gör det:hihi hans är för övrigt chockrosa, krockskadad (skev), vibrerar som satan och saknar innertak:rofl

Alla dessa bilar är stora tunga och svampiga, dock är nog alfan det i mindre utsträkning än 740/9000.

Då är det Volvo kvar. Om bakhjulsdrift är viktigt, finns bakhjulsdrivna japsar, men de är gammla och absolut inte bekväma eller pigga, för de pengarna. 740 är inte sportig, mycket tung, och körglädje passar inte i samma mening, enda som ger viss mån körglädje i en sån är just bakhjulsdriften. Dock är de bekväma, håller bra, och är rätt mycket bil för pengarna.

Kan även gå att hitta en mazda 929 med 3 liter sexa för de stålarna men den är minst lika tung och mjuk, mycket motor däremot, runt 190 åsnor.

Edit: http://www.blocket.se/vi/19533995.htm?ca=11_s
Kan ha missat lite på effekten, är nog van med BMW:hihi, ändå rätt mycket pulver för pengarna. Och gammla mazdor håller, väldigt, har ingen erfarenhet av just 929, men pre-ford mazdorna brukar inte gå att döda.

Jag förstår. Synd egentligen, saaben ser ju ganska sjyst och sportig ut utan att vara förknippad med 18-åriga pentaraggare med tre hekto snus under läppen, wunderbaum, borrade/avplockade ljuddämpare och allmänt svineri...:hihi Men om alfan nu är bättre så är ju det agnska soft. synd bara att den också är framhjulsdriven:huvet inte lätt detta:D

Jag har faktiskt tittat lite på just den mazdan:) Jag tänker som så att även om den också är stor och mjuk så lär den ju inte vara sämre öän 740:eek:rna, den har en rätt sjyst motor och den är inte standardutrustad med fuckostämpeln så som 740:eek:rna är. sorry alla 740-ägare, men ni måste hålla med om att bonnigare bil knappt finns:hihi
 
Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Varför är du så kåt på bakhjulsdrift egentligen? Man kan ha mycket skoj med framhjulsdrivna bilar också. För att inte tala om fyrhjulsdrivna. Dessutom bor du i Lund. Det är ju inte direkt så att ni har en lång vinter då man kan ägna sig åt att åka med bredställ ur rondellerna.
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Ärligt. Vilken bil har du roligast i? 740 Turbo, SAAB 9000 Turbo eller Alfan som nämndes?

Jag tycker utan tvekan 740:n isf. Då menas inte att det roligaste är att sladda runt lokala Sibylla samtidigt som någon visar arslet genom rutan. ;)

Bara att det är mycket mer körglädje än en sådan än 9000.

Sen kanske 9000 är vassare om det svängas väldigt hårt. Men är jag ute efter sådant skulle det hellre blivit en Golf, Pegga 306 eller liknande med nya coilovers! :tummenupp


Fast ska jag vara helt ärlig. Roligaste bilen du får är nog en gammal Volvo som max kostar 5000kr. Då kan du sladda hur mycket du vill och köra Rally som Colin McRae utan att gråta över att du satte bilen i diket" :hihi

164an har jag roligast i. Effekt är inte detsamma som roligt i min värld. :)

Inte nödvändigtvis så.

Tog den här bilden när jag var uppe och åkte skidor förra veckan. Centrallåset funkade klanderfritt och motor startade utan några större problem. Dock var elektroniken riktigt seg. När jag flippade till blinkersspaken tog det säkert tre sekunder innan det började blinka. :hihi

Jamen det där är ju på tok för nytt för att passa in i min beskrivning. :hihi

Syftade till transaxelbilarna, framförallt 75an då.
 
Last edited:

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Inte för att det är varken Alfa 164 eller 9000 turbo,

ASTRA GSI

men det är en jävligt rolig bil. Hittar man en fin Kadett Gsi 16v, ja den är ännu roligare. Sämre komfort och burkigare, men, roligare. Ingen vidare byggkvalitet på inredning och kaross, men motorn är en riktig hit. Roligare vägegenskaper än Golf GTI16v, släpper man gasen mitt i en böj kommer bakändan som ett brev på posten...

Min åsikt i frågan är att ska man ha en riktigt rolig bil, ska man skita i tunga direktörslimousiner som de faktiskt var när de kom, Alfan och Saaben. Gå ner några viktklasser och det blir fan så mycket skojigare

Och du, tyskhatarn, Italien stod på tysklands sida:jisses ;)

Förresten, hörde jag e30 viskas av vinden..??
 

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
VT-750, NV-11
Angående fram/bakhjulsdrift så tillhör jag den skaran som inte förstog glädjen med framhjulsdrift.
De framhjulsdrivna bilar jag hade ägt plöjde bara rakt fram vid halka eller lite inspirerad körning och jag dissade folk som hyllade framhjulsdrift.
Ända tills jag köpte min första Alfa 164 QV, att framhjulsdrift kunde var så så.. underbart, plötsligt såg jag ljuset i tunneln.

Jag skulle aldrig köpa italienskt skit, garage-kompisarna hade varsin 75:a bla och de skruvade konstant.

Sen var jag o tanten ute på bilköpar-runda, längst in hos en handlare stog något som jag på lite håll tyckte vara en Peschå 605 vilket var en tänkbar bil.
När jag kom närmare såg jag att det var en Alfa, nyfiken som man är så gick jag i alla fall fram o tittade, svart med lejongul skinninredning från Momo och hyffsat skålade stolar, i övrigt fullutrustad.
Vi smög båda två runt bilen lite försiktigt tills en av oss (minns ej vem) i alla fall yttrade: Man kan väl i alla fall provköra den, det är ju ett bra pris.
Efter en provtur var det inget att snacka om, bara att lägga upp plånboken:D

Eftersom jag snart upptäckte några mindre brister så skulle bilen lämnas in på deras verkstad för rep och under tiden (drygt 2 veckor) fick jag en lånebil, en klipp ny Mitsubishi carisma.

Det var en enorm glädje när man efter 2 veckor fick tillbaka sin 10-åriga Alfa istället för den lånade Aplådan. Kan säga att om de så erbjudit mig att byta Alfan jämnt mot Carisman så hade jag inte gjort det.

Har haft flera andra bilar efter det, även andra Alfor men tanten hävdar envist att det var den roligaste och skönaste bilen vi haft och jag är nog beredd att skriva under på det.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Varför är du så kåt på bakhjulsdrift egentligen? Man kan ha mycket skoj med framhjulsdrivna bilar också. För att inte tala om fyrhjulsdrivna. Dessutom bor du i Lund. Det är ju inte direkt så att ni har en lång vinter då man kan ägna sig åt att åka med bredställ ur rondellerna.

Jag vet inte riktigt... Det är väl mest en sån där grej som satt sig... Som jag redan sagt så känns det ganska oviktigt ur "sladda runt korvmojen"-synpunkt, men att busa lite smått på grusväg kanske kan bli intressant och då skulle jag föredra fyrhjulsdrift. Men antagligen är det mest psykologiskt... Typ att jag inte direkt är sugen på att få sladd med en framhjulsdriven bil och sådär utan hellre skulle sitta i en bakhjulsdriven bil vid ett sådant tillfälle...:gnissla
Sen så gillar jag inte begränsningar heller och ur ren trimningssynpunkt kan man lägga mindre hästar i en framhjulsdriven bil än en bakhjulsdriven bil så... Även om det känns långsökt med tanke på att det nu handlar om en billig bruksbil, men det spelar säkert en liten roll i mitt huvud. Och jag tycker mer om tanken på att hjulen knuffar fram bilen snarare än drar...
Så jag vet inte, jag bara föredrar det helt enkelt:)

Då kan du välja en 240 istället, en antik klenod alá gubbräcer... :brynad
Eller en 940 är möjlig för 10k, (en 740 med lite mjukare former, kom 91 tror jag)

Haha, hellre det... men det är fortfarande lite samma sak:gnissla

Inte för att det är varken Alfa 164 eller 9000 turbo,

ASTRA GSI

men det är en jävligt rolig bil. Hittar man en fin Kadett Gsi 16v, ja den är ännu roligare. Sämre komfort och burkigare, men, roligare. Ingen vidare byggkvalitet på inredning och kaross, men motorn är en riktig hit. Roligare vägegenskaper än Golf GTI16v, släpper man gasen mitt i en böj kommer bakändan som ett brev på posten...

Min åsikt i frågan är att ska man ha en riktigt rolig bil, ska man skita i tunga direktörslimousiner som de faktiskt var när de kom, Alfan och Saaben. Gå ner några viktklasser och det blir fan så mycket skojigare

Och du, tyskhatarn, Italien stod på tysklands sida:jisses ;)

Förresten, hörde jag e30 viskas av vinden..??

Den där har det redan länkats till en gång i tråden;)

Haha, sakta i backarna lite nu va... bilen ska helst vara körbar också:gnissla
Nejdå, men jag vill gärna ha lite koll på var baken befinner sig...:D

Point taken:)

Jaja, men de bytte ju faktiskt sida i slutet...:rolleyes: Sen så handlar det väl inte riktigt om kriget men i alla fall:D

Nej, du hörde fel:tungan

Angående fram/bakhjulsdrift så tillhör jag den skaran som inte förstog glädjen med framhjulsdrift.
De framhjulsdrivna bilar jag hade ägt plöjde bara rakt fram vid halka eller lite inspirerad körning och jag dissade folk som hyllade framhjulsdrift.
Ända tills jag köpte min första Alfa 164 QV, att framhjulsdrift kunde var så så.. underbart, plötsligt såg jag ljuset i tunneln.

Jag skulle aldrig köpa italienskt skit, garage-kompisarna hade varsin 75:a bla och de skruvade konstant.

Sen var jag o tanten ute på bilköpar-runda, längst in hos en handlare stog något som jag på lite håll tyckte vara en Peschå 605 vilket var en tänkbar bil.
När jag kom närmare såg jag att det var en Alfa, nyfiken som man är så gick jag i alla fall fram o tittade, svart med lejongul skinninredning från Momo och hyffsat skålade stolar, i övrigt fullutrustad.
Vi smög båda två runt bilen lite försiktigt tills en av oss (minns ej vem) i alla fall yttrade: Man kan väl i alla fall provköra den, det är ju ett bra pris.
Efter en provtur var det inget att snacka om, bara att lägga upp plånboken:D

Eftersom jag snart upptäckte några mindre brister så skulle bilen lämnas in på deras verkstad för rep och under tiden (drygt 2 veckor) fick jag en lånebil, en klipp ny Mitsubishi carisma.

Det var en enorm glädje när man efter 2 veckor fick tillbaka sin 10-åriga Alfa istället för den lånade Aplådan. Kan säga att om de så erbjudit mig att byta Alfan jämnt mot Carisman så hade jag inte gjort det.

Har haft flera andra bilar efter det, även andra Alfor men tanten hävdar envist att det var den roligaste och skönaste bilen vi haft och jag är nog beredd att skriva under på det.

En vacker berättelse sannerligen...:) Jag står fortfarande och väger här i valet och kvalet så än är inget bestämt. Jag har dock ringt på mazda 929:an och den verkar rätt ok... Tomgångproblemet åtgärdas just nu på verkstad och sen ska den bara in på besiktning igen vilket troligen kommer gå prickfritt, så till det priset verkar den riktigt bra... Vad tycker ni andra som kollat annonsen?:)
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Gammal oljeeldad skattebefriad stjärnopel ska de va. Enda nackdelen är den krypande känslan av framhjulsdrft när man backar ut ur garaget, men sen är det över.
 

mlundstrom

ducati
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Streetfighter 1098S, 1198S och 999Bip.
Inget snack, självklart du ska ha en alfa. Det är inget fel på Alfa Romeo - det är fel på människorna som tycker det är fel på Alfa Romeo.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag påstår att det är tvärtom :mattias Med tanke på att grundaren heter Adam Opel och är född i tyskland och grundade företaget Opel i Tyskland så borde det därmed vara tyskt.
Du har fel :7peta
Och Chevrolet Matiz är ett jänkejärn.
Adam Opel var en sympatisk man som byggde motorcyklar med raketmotor.
Men:
De bilar som säljs i Sverige under Opelflagg är Vauxhall.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Gammal oljeeldad skattebefriad stjärnopel ska de va. Enda nackdelen är den krypande känslan av framhjulsdrft när man backar ut ur garaget, men sen är det över.

Kanske lite väl gammal och ickebusig va?...:rolleyes:

Inget snack, självklart du ska ha en alfa. Det är inget fel på Alfa Romeo - det är fel på människorna som tycker det är fel på Alfa Romeo.

Ännu ett pluspoäng till alfan, noterat
 
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Och Chevrolet Matiz är ett jänkejärn.
Adam Opel var en sympatisk man som byggde motorcyklar med raketmotor.
Men:
De bilar som säljs i Sverige under Opelflagg är Vauxhall.

Likförbannat så är Opel tyskt och de inavlade mitt ute i pölen har fått för sig att byta namn på skiten bara.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Haha, har jag inte hittat någon bil innan dess så kommer jag gärna inom dig och kollar på din i samband med kastreringen av johansson:D


Wtf! här ska inte kommas alls inom mig!:hihi

En vis man sa en gång att det finns inga så hängivna anhängare som Alfisterna. Och det finns heller inte några märkesanhängare som kör så lite av "sitt" märke till vardags..
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Wtf! här ska inte kommas alls inom mig!:hihi

En vis man sa en gång att det finns inga så hängivna anhängare som Alfisterna. Och det finns heller inte några märkesanhängare som kör så lite av "sitt" märke till vardags..

Nu ska du inte vara sån!:4skrika :D

Men! En säger si, en annan säger så... Vafan ska man tro om de jävla alforna egentligen!?:D krånglar de så mycket som folk säger eller funkar de bra!?:D
 

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Ducce å Verte
Nu ska du inte vara sån!:4skrika :D

Men! En säger si, en annan säger så... Vafan ska man tro om de jävla alforna egentligen!?:D krånglar de så mycket som folk säger eller funkar de bra!?:D

Beror väldigt mycket på vad tidigare ägare gjort med bilen ifråga, gäller å vara noggrann när man köper begad Alfa.
Sen bör du nog vara beredd å ta hand om den lite mer/ofta än vad den normale toyotaägaren gör.

Haft 7 Alfor å de har funkat alldeles utmärkt, tom bättre än den påstått skottsäkra Mazdan jag har nu.
Dock så räknas jag nog till de individer som gillar att skruva och putsa mina saker mer än genomsnittet.

En medlem i Alfaklubben myntade väl "Alfa är skit men världens roligaste skit" för en del år sen. Inte helt osant kanske ... handlar nog lite om vad man värderar och prioriterar i sitt bil-ägande :tummenupp
 
Last edited:

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Nu ska du inte vara sån!:4skrika :D

Men! En säger si, en annan säger så... Vafan ska man tro om de jävla alforna egentligen!?:D krånglar de så mycket som folk säger eller funkar de bra!?:D


Vill du ha ett problemfritt bilägande för de pengarna, köp en Mazda 626 eller nått sånt. Vill du göra ett aktivt bilval, ett val där du måste ge bilen lite omtanke men också vill ha kör och ägarglädje ska du välja Alfan. :)

Få eller inga människor som bara köper en bil väljer Alfa.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Beror väldigt mycket på vad tidigare ägare gjort med bilen ifråga, gäller å vara noggrann när man köper begad Alfa.
Sen bör du nog vara beredd å ta hand om den lite mer/ofta än vad den normale toyotaägaren gör.

Haft 7 Alfor å de har funkat alldeles utmärkt, tom bättre än den påstått skottsäkra Mazdan jag har nu.
Dock så räknas jag nog till de individer som gillar att skruva och putsa mina saker mer än genomsnittet.

En medlem i Alfaklubben myntade väl "Alfa är skit men världens roligaste skit" för en del år sen. Inte helt osant kanske ... handlar nog lite om vad man värderar och prioriterar i sitt bil-ägande :tummenupp

Jag förstår, men det gäller väl å andra sidan med de flesta bilar? Jag menar mer om Alfor krånglar mer per automatik så att säga... En vanlig bil blir det ju inte fel på om man bara gjort allting rätt med den, men blir det det med en alfa?:va :D

Där ser man! En del har tur:D
Jag tycker också om att skruva och pilla med mina fordon (känner mig alltid som "power, de e najs"-killen när jag säger nåt sånt:rolleyes: ) och räknar med att göra det en hel del, men då min van kräver lite arbete innan nästa besiktning så vore det skönt med en bil som funkar bra redan från början och som håller åtminstone ett tag så att jag kan ha den som bruksbil och samtidigt pilla med chevan:) Att fixa två bilar tar ju ganska betydligt mycket mer tid än att bara fixa en...

Haha, kul sagt!:D

Vill du ha ett problemfritt bilägande för de pengarna, köp en Mazda 626 eller nått sånt. Vill du göra ett aktivt bilval, ett val där du måste ge bilen lite omtanke men också vill ha kör och ägarglädje ska du välja Alfan. :)

Få eller inga människor som bara köper en bil väljer Alfa.

Ok, så 929:an är sämre? eller det var bara ett exempel?:)
Jag förstår... Så du tror inte att jag får lika roligt i en mazda 929 som i en alfa 164 v6?

Det här blir min andra bil, så nog ska det väl bli en alfa nån gång. Kanske den här gången, kanske inte:) För att citera Jeremy Clarkson: "you can't be a petrol head until you've owned an Alfa!":)
 
Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Top