Det kan vara så.
Men jag hittar inget belägg för att det är så.
De va bra! Jag funderar på en sak ang instick,,,jag "tror" att om man sopar en stinger 300-450mm in i pipan med den dim man normalt skulle ha utanför pipa till dämpare så tappar man volym inne i pipa så pipan pikar högre i varvtal. Ex om du ska ha 29mm inv mått på stinger mellan pipa o dämpare så håller du 32mm inv på insticket. Jag "antar" då att stinger insticket bara maginellt påverkar volymen för den slutliga nerstrypningen sker då vid slut av pipa som vanligt. Bygger man så hoppas jag aatt även om insticket håller grövre dim så dämpar den ändå.
Vid instick från sidan behöver man inte ändra dim stinger för då sticker stingern in så kort i pipan.
Rätta mig om jag tänker fel för jag har aldrig läst eller provat detta det är bara en magkänsla jag har.
Fattar nog inte hur du menar, har en känsla av att du pratar om flera saker samtidigt nu.
Arean av ett 32 mm rör(utvändig diameter) inne i en 130 mm belly(invändigt diameter) ger samma area som en 126 mm belly utan instucken stinger.
En fråga till er som verkar insatt i det här....skulle en harley eftermarknads låda va helt oduglig om man skulle prova sig på något liknande bygge? Den kanske är alldeles för "amerikansk" och o-sportig för att de skulle gå å använda på bana?
Dom har ju en XR1200 Serie i USA där dom kör som dårar med dom så det funkar tydligen bra med hela hojen.
https://www.youtube.com/watch?v=37s38G_s0OM
En fråga till er som verkar insatt i det här....skulle en harley eftermarknads låda va helt oduglig om man skulle prova sig på något liknande bygge? Den kanske är alldeles för "amerikansk" och o-sportig för att de skulle gå å använda på bana?
En fråga till er som verkar insatt i det här....skulle en harley eftermarknads låda va helt oduglig om man skulle prova sig på något liknande bygge? Den kanske är alldeles för "amerikansk" och o-sportig för att de skulle gå å använda på bana?
Hallå? Tjohoo??
Hej på dig Joooråsåatte, här går det undan ^(-1)
Pillar lite då och då, men har haft mycket annat att stå i. Husaberg-renovering (den är igång igen nu), Suzukiväxellådsrenovering och husrenovering. Har hunnit slå upp tre väggar och renovera 4 st rum sedan december och med tre ungar så är det tyvärr svårt att hinna med mer... men snart, efter köket är klart, ska jag på hojbygget igen Yaaaay!
Tvåtaktaren ska stå på mc-mässan i Halmstad i slutet av mars också. Hinner nog inte så mycket mer på hojen innan dess så den får stå där som ett pågående bygge, men ändå
Haha...jag blev också inbjuden till Mässan men jag tyckte inte jag var klar...
Men då ges ju tillfälle att finstudera ditt bygg på nära håll.
Åfan, du har häcken full med andra ord. Huvudsaken att du inte gör en Pucken (host host) med bygget så är jag nöjd, jag vill verkligen se den här hojen körklar!
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |