Göran skrev:2251880Hur ska du använda hojen ?
Om du bara kör på gatan och inte knäskrapar där så kör på Z6'an. Ska du åka bana så tar du M1'an
imaster skrev:2251904Kör bara gata i år i alla fall, har inte ekonomi till nån bankörning. Har ju kört M1:an nu nästan 500 mil och hoppas ju på knäskrap i nån rondell snart...
Kanske ska dra på en Z6:a och prova.... Man kan ju alltid kränga nytt...
imaster skrev:2251874Den ständiga däcksfrågan. Kommer jag som inte har värst många mil på hojen bakom mig märka skillnad på Metzeler Sportec M1 och Roadtec Z6..? Förutom kanske livslängden? Måste byta nu i dagarna och tänkte om det skulle vara värt att köpa ett däck med lite längre livslängd. Har aldrig vart med om att däcket släppt bak - minimalt vid högvarviga upp- eller nedväxlingar - och tänkte fortsätta i det spåret... Borde jag gå på ytterligare ett 400-mila M1 eller ett mer långlivat Z6?
imaster skrev:2251904Kör bara gata i år i alla fall, har inte ekonomi till nån bankörning. Har ju kört M1:an nu nästan 500 mil och hoppas ju på knäskrap i nån rondell snart...
Kanske ska dra på en Z6:a och prova.... Man kan ju alltid kränga nytt...
fogerty skrev:2252113Akta dig för rondeller, kan vara snorhalt. Mycket dieselspill å skit, hitta en härlig kurva istället med fri sikt. Sådana hittar man mest på bana
imaster skrev:2253288Rondellerna här i stan är skitfina, det är bara en tidsfråga innan jag repar puckarna...
Lutar mycket åt att jag kör ett Z6 bak nu då och är jag för hårdhänt i gasbehandlingen är det väl bara att lära sig powerslida nu då...
Hur många mil kan man köra på ett Z6 ungefär? Hade vart schysst att slippa byta mer den här säsongen...
jocke i köping skrev:2251035Billigare o bättre kan det inte bli ,, skitfin hoj ,,
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=36238
MiZou skrev:2254061nej, jag vet, men för hög försäkring då den är "för ny"...
ON_mille skrev:2252979Hej hej!
Det va inga problem att få bort svänghjulet trotts loctite å kona, så nu är nya fina bitar beställda från www.af1racing.com. hoppas bara att delarna kommer nästa vecka så man får köra lite igen efter 1 månad stillestånd.
hare gött
Ps.Kolla så det inte är missljud om startmekanismen om ni handlar mille = dyrt och tråkigt, nya bitar här i sverige 9495:-, billigare i usa Ds.
imaster skrev:2255280Hur "gammal" måste den vara då? Millen finns ju ända bak till -98.
Lord Adrian skrev:2251016Skiljer det något på bromseriet? Är det Brembo på båda modellerna?
Italian twin skrev:2255921Brembo gold bromsar på R:en, radialmonterade från -03 och framåt.
Inte lika kort men ganska koncist...
jocke i köping skrev:brukar det inte vara en sänkning av premien på försäkringen efter 2 år ?
dvs min 04:a blir billigare -06 ??
Jag betalar 6700 kr helförsäkring/helår, är 31 år och bor i zon 3.MiZou skrev:2254061nej, jag vet, men för hög försäkring då den är "för ny"...
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |