Aprilia-tråden.

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Hur ska du använda hojen ?

Om du bara kör på gatan och inte knäskrapar där så kör på Z6'an. Ska du åka bana så tar du M1'an

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Göran skrev:
2251880 Hur ska du använda hojen ?

Om du bara kör på gatan och inte knäskrapar där så kör på Z6'an. Ska du åka bana så tar du M1'an

Kör bara gata i år i alla fall, har inte ekonomi till nån bankörning. Har ju kört M1:an nu nästan 500 mil och hoppas ju på knäskrap i nån rondell snart... :näsblod
Kanske ska dra på en Z6:a och prova.... Man kan ju alltid kränga nytt...

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
-
Har kört Roadtec på tidigare hoj under fjolårs säsongen, i regn och blask både på gata och bana - funkade överaskande bra ! Inga större okalkylerade släpp. (men dock inte så hård körning med typ knäskrap, på bana, ska tilläggas) Ska utan tvekan välja roadtec till prillan oxå när det är dax för byte. Tycker det är ett mycket prisvärt däck visavi väghållning och livslängd ! (är betydligt mer ängslig att köra blött med dom Avonsulor som sitter på nu)
imaster skrev:
2251904 Kör bara gata i år i alla fall, har inte ekonomi till nån bankörning. Har ju kört M1:an nu nästan 500 mil och hoppas ju på knäskrap i nån rondell snart... :näsblod

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Jag har testat under snart 400 mil Metzler sportec M3 fram o bak o det verkar klara av dom belastningar jag utsätter det för ,, = snabb gatkörning o tuffa kurvtagningar.
det ser ut som om det är lite mera än hälften kvar o slita på nu.

imaster skrev:
2251874 Den ständiga däcksfrågan. Kommer jag som inte har värst många mil på hojen bakom mig märka skillnad på Metzeler Sportec M1 och Roadtec Z6..? Förutom kanske livslängden? Måste byta nu i dagarna och tänkte om det skulle vara värt att köpa ett däck med lite längre livslängd. Har aldrig vart med om att däcket släppt bak - minimalt vid högvarviga upp- eller nedväxlingar - och tänkte fortsätta i det spåret... ;) Borde jag gå på ytterligare ett 400-mila M1 eller ett mer långlivat Z6?

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
imaster skrev:
2251904 Kör bara gata i år i alla fall, har inte ekonomi till nån bankörning. Har ju kört M1:an nu nästan 500 mil och hoppas ju på knäskrap i nån rondell snart... :näsblod

Akta dig för rondeller, kan vara snorhalt. Mycket dieselspill å skit, hitta en härlig kurva istället med fri sikt. Sådana hittar man mest på bana :hihi

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Jag kör gamla Z4 på min, och har knäskrapat både på bana och i fina kurvor, funkar finfint, dock får man köra lite mjukare med den typen av däck. Jag hade kört Z6 om jag vatt dig.

mvh Pajje

ON_mille

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2006
Hoj
RSV Mille -99
Sprag Clutch

Hej hej!
Det va inga problem att få bort svänghjulet trotts loctite å kona, så nu är nya fina bitar beställda från www.af1racing.com. hoppas bara att delarna kommer nästa vecka så man får köra lite igen efter 1 månad stillestånd.

hare gött

Ps.Kolla så det inte är missljud om startmekanismen om ni handlar mille = dyrt och tråkigt, nya bitar här i sverige 9495:-, billigare i usa Ds.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
fogerty skrev:
2252113 Akta dig för rondeller, kan vara snorhalt. Mycket dieselspill å skit, hitta en härlig kurva istället med fri sikt. Sådana hittar man mest på bana :hihi

Rondellerna här i stan är skitfina, det är bara en tidsfråga innan jag repar puckarna... :hihi

Lutar mycket åt att jag kör ett Z6 bak nu då och är jag för hårdhänt i gasbehandlingen är det väl bara att lära sig powerslida nu då... :)
Hur många mil kan man köra på ett Z6 ungefär? Hade vart schysst att slippa byta mer den här säsongen...

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
imaster skrev:
2253288 Rondellerna här i stan är skitfina, det är bara en tidsfråga innan jag repar puckarna... :hihi

Lutar mycket åt att jag kör ett Z6 bak nu då och är jag för hårdhänt i gasbehandlingen är det väl bara att lära sig powerslida nu då... :)
Hur många mil kan man köra på ett Z6 ungefär? Hade vart schysst att slippa byta mer den här säsongen...

600mil+

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
Svänghjulsavdragare

Någon vänlig själ som har en svänghjulsavdragare som passar RSV-R 04 att låna ut?

Jag bjussar på :fyllisar

/Micke

R.Stefan

Vägar är till för att användas!
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
KTM 625 sxc -04 och KTM 1190 Aventure-14
ON_mille skrev:
2252979 Hej hej!
Det va inga problem att få bort svänghjulet trotts loctite å kona, så nu är nya fina bitar beställda från www.af1racing.com. hoppas bara att delarna kommer nästa vecka så man får köra lite igen efter 1 månad stillestånd.

hare gött

Ps.Kolla så det inte är missljud om startmekanismen om ni handlar mille = dyrt och tråkigt, nya bitar här i sverige 9495:-, billigare i usa Ds.

Hur då missljud menar du?? Motorn på min Falco är bytt till en från en mille pga av nåt med starten som pajade sönder nåt!!!!!Vad ska man lyssna efter??Mvh S

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Italian twin skrev:
2255921 Brembo gold bromsar på R:en, radialmonterade från -03 och framåt.

Inte lika kort men ganska koncist... :tummenupp

Sant, missade det. Läste bara fram till att båda modellerna bytte frambroms -02... :)

jocke i köping skrev:
brukar det inte vara en sänkning av premien på försäkringen efter 2 år ?
dvs min 04:a blir billigare -06 ?? :confused:

Jag har ingen som helst aning... :hihi

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...