Aprilia-tråden.

Jeppzon

Salmon River Rajders
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Laxå
Hoj
---SÅLD--- Aprilia RSV1000R Factory -06
Blinkersproblem

Hallå, jag har ett litet problem med min factory 06:a. Vänster blinkers vill hoppa igång av sig sjäv rätt ofta. Jag hade det problemet förra sommaren, men främst när man riktigt varvade ur hojen ville blinkersen hoppa igång. Var ute och tog en liten testtur igår och då hoppade den igång hela tiden, den gick inte att stänga av till slut.
Är det nån annan som har haft samma problem?
 

IronMike

Guest
Är det nån annan som har haft samma problem?
Undrar om jag inte läst om det någonstans, hade sånt problem på en mille -99a för några år sen.. Har för mig att det antingen handlade om fukt, eller vibrationer, eller kombination av dessa :va
 

Shespider

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia RS 250, Kawasaki Ninja GPZ 250 R
tjena. Jag funderar över min varvmätare...När jag ska starta hojen går varvmätaren upp till 6 sen tillbaka på 0. Är det ett felmeddelande? Ska den inte gå i botten sen tillbaka till 0?

Någon som vet?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
tjena. Jag funderar över min varvmätare...När jag ska starta hojen går varvmätaren upp till 6 sen tillbaka på 0. Är det ett felmeddelande? Ska den inte gå i botten sen tillbaka till 0?

Någon som vet?

Nepp, på prillan är det inställt värde för växlingslampa som presenteras då du vrider på tändningen. Hur man ställer in växlingslampans vartvalsvärde står i din instruktionsbok.
 

Sulis

Elite som fän..
Gick med
19 Aug 2007
Ort
Sjöbo (and then some)
Hoj
KTM 640 Duke II
Var ute och körde idag (300m) sen tändes den röda varningstriangeln med ett --> ! <-- i.. Stod även EFI och oljelampan lös. Motorn tappade kraft osv.. Gick att köra i 30km/h. Körde raka vägen hem och ringde mekanikern. Vilken ångest!! Tilläggas ska att den rullat 38mil, dvs NY!! Fan va nojjig jag är.. Hoppas det inte är nått allvarligt. Vill ju inte vara utan hoj nu!!
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Var ute och körde idag (300m) sen tändes den röda varningstriangeln med ett --> ! <-- i.. Stod även EFI och oljelampan lös. Motorn tappade kraft osv.. Gick att köra i 30km/h. Körde raka vägen hem och ringde mekanikern. Vilken ångest!! Tilläggas ska att den rullat 38mil, dvs NY!! Fan va nojjig jag är.. Hoppas det inte är nått allvarligt. Vill ju inte vara utan hoj nu!!

Kan ju vara en kass oljetrycks-kontakt.....har ju hänt innan. Fast "tappade kraft" låter inte bra..

/J
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
låter inte kul ,, men så reagerade min när oljetryckskontakten säckade,
sprutet går in i ett link home läge så därför tappar den kraft,
det finns så du kan köra självdiagnos på hastighetsmätare instrumentet men jag kommer inte ihåg hur jag gjorde det ,, kanske någon annan här vet ?
har du fel kommer en felkod upp o till den finns en felkodlista att läsa av.

hoppas det löser sig
hälsningar jocke

Var ute och körde idag (300m) sen tändes den röda varningstriangeln med ett --> ! <-- i.. Stod även EFI och oljelampan lös. Motorn tappade kraft osv.. Gick att köra i 30km/h. Körde raka vägen hem och ringde mekanikern. Vilken ångest!! Tilläggas ska att den rullat 38mil, dvs NY!! Fan va nojjig jag är.. Hoppas det inte är nått allvarligt. Vill ju inte vara utan hoj nu!!
 

U.S

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
APRILIA RSV 04
You can see if any error codes can be extracted on the dash by following the procedure below.

From ignition off
Hold the Lap/Pass button in ( and throughout the procedure )
turn on the ignition with the key
After 30 secs or so any stored error codes will be displayed where the temp display is

Felkod till 2004 men borde vara samma
 

Bifogat

  • DiagnosticsCode%20Table04.jpg
    DiagnosticsCode%20Table04.jpg
    100.6 KB · Visningar: 63
Last edited:

Sulis

Elite som fän..
Gick med
19 Aug 2007
Ort
Sjöbo (and then some)
Hoj
KTM 640 Duke II
allright.. tack för svaren! Ska lämna in henne nu snarast! Jag är själv tummen mitt i näven men har ju garanti så.. Hoppas det går fort att lösa och inte ger bestående men! Sjukt störigt iaf..
 

Don Tomaso

Mille modificato
Gick med
20 May 2004
Ort
Såtenäs
Hoj
Hojlös men hjärtat klappar aprilia
Färgkoden till den rödoranga metaliclacken på falco. Någon som vet?

När jag blev tvungen till lite omlack för ett par år sen fanns ingen färgkod att få tag på!
Men då det gick på försäkringen togs alla kåpor av för att lackas i samma nyans me toppresultat.
"Fire red" heter färgen vad jag fått fram.
Vad jag förstod är det silvermetallic i botten toppad med en transparant röd kulör av typen candylack.
Färgkod okänd. Eller nån som vet mer?
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Nybliven RSV ägare!
Sökte efter ett hyffsat fint ex av en 2000-modell, då denna är kanonbillig att försäkra för en 25åring i storstad!

Gör historian kort. Åker 30mil för att hämta en hyffsat fin Röd mille som fanns på blocket. 1700 mil , Nya skivor fram, nytt bakdäck, slipon m.m.
Verkar va säkert köp. Behövdes in på 1500milaservice, det prutade jag på priset. Kommer dit o det finns en bubbla under avgasröret på baksvingen!
(som säljaren inte velat tala om :( )
Ajdå den har varit lagd, men lagad (kåpor m.m. i nyskick, även på andra sidan)

Hur skulle jag göra? Gick kanon i motor, inga dåliga lager m.m.
Ville verkligen ha cykeln då den va kanonfin!

Pruta såklart!
Så jag blev nöjd och han blev arg :D Bild kommer i veckan
:banana
 
Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Grattis! :tummenupp

Tjaaa, säljaren sur? Ja då kunde han ju gett f. i att sälja :D
Så ska det gå till!
Obligatorisk bild ska jag inte tjata om, då jag själv inte lyckats än. Skyller på snön...
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
bula !

Det kanske är det klassiska att den gigantiska orginalljuddämparen har tagit i
svingen !
jag hade en 00:a för några år sedan o på den tog ljuddämparen i så den fulade ner svingen lite,, ingen krash alltså ,,
försök o skicka lite bilder ,,
// Jocke
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Ja han var inte glad. Men jag kan inte ta hänsyn till att han gav över 60k för denna och säljer den för UNDER 45k-strecket ;)
Har den gömd i garaget ute i skogen, drar o fottar imorgon!
Bokat 1500mils service o ett Kn-filter. Sen är jag nöjd för ett tag...
:banana
Edit: nån som har någon "kurva" eller erfarenhet av skillnade med/utan knfilter? Jag komer inte hinna köra den så mkt innan o jämföra. Tänkte bara om det e värt pengarna? :va
 
Last edited:

pära1

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2008
Ort
Norrköping
Hoj
04 Aprilia rsv 1000
Tja, jag har en rsv 04 och funderat lite på airbox kittet som finns på bla rsvr .
Är det möjligtvis så att nån har nån erfarenhet av dessa, skulle vara intresant.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top