Aprilia-tråden.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Kan det vara gamla hederliga "Brown connector curse"? Fick samma beteende helt plötsligt på min och bytte kontakt samt köpte nytt batteri (eftersom jag är el-paranoid, man är ju i automotive-branschen). Har funkat felfritt efter det. Det är ju ett skumt fel som verkar kunna komma och gå lite sporadiskt och som är svårt eller omöjligt att se utifrån. På min kontakt syntes inget så jag är inte säker på om det var kontakten eller batteriet.

Läs mer här:
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=171391

Hm, intressant. Well, det verkar ju som att det är nåt med elen helt klart, jevla siit också. :gnissla Är väl lika bra att löda om eller ersätta kontakten till regulatorn också när man ändå är där och river...

Tack för input allihopa.

Olve

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
Aprilia Falco -00
koppling

slavcylindern har läckt lite olja ett tag. var hittar man en ny?eller går det att byta packning? Är novis på mc så jag undrar om man kan fixa det själv?
det är min första hoj och är supernöjd:tummenupp

beggan82

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2009
Hoj
2003 Suzuki Gsx750-F
Undrar om någon vet var man får tag i vita blinkersglas till en Suzuki Gsx750-F. Årsmodell -03. Helst både fram och bak...

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
chansen att få ett tips som hjälper dig på bästa sätt är nog att skriva i en tråd för den mc modellen,
annars så rekommenderar jag att du vänder dig till Moto speed i västerås alternativt Lelle´s i uppsala.
// Jocke

Undrar om någon vet var man får tag i vita blinkersglas till en Suzuki Gsx750-F. Årsmodell -03. Helst både fram och bak...

det går bra att byta tätningen själv,, no problem även om du har begränsad erfarenhet av att skruva,i stort sett behöver du bara ett knippe insex nycklar o en fast nyckel av lämplig storlek till att lossa på luftnippeln då du ska lufta.

// Jocke

slavcylindern har läckt lite olja ett tag. var hittar man en ny?eller går det att byta packning? Är novis på mc så jag undrar om man kan fixa det själv?
det är min första hoj och är supernöjd:tummenupp

Last edited:

Olve

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
Aprilia Falco -00
Ok ,det låter bra .men var hittar man nya tätningar?
ingen Aprilia återförsäljare i jönköping direkt

Ben Dover

Medlem
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX7R 1997.KTM 950 SE -07. GasGas 300EC 2007
Jag åker dit å kollar på Söndag om vädret tillåter.

Nå, blir det några som ska kolla Battle of the Twins i helgen i Anderstorp?
Bott-racen går sent på dagarna, 16.40 på lördagen resp. 15:40 på söndagen.

Så ni som:
"Nja jag tänkte måla staketet medans det är ljust"
"jag är nog bakis"
"fan, middag hos Svärmor kl 13"
"Vaddå jag vill ju kunna sova ut!"

...kan ju skippa replikerna och komma o titta! :tummenupp :banana

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Sitter någon med en klarglasruta som samlar damm (jag har en 01:a)?

Jag är lite småsugen på att filma lite från tanken, men mörk dubbel-bubbel i stilsäkert stuk på min båge ställer till det... :crash

/J

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Sitter någon med en klarglasruta som samlar damm (jag har en 01:a)?

Jag är lite småsugen på att filma lite från tanken, men mörk dubbel-bubbel i stilsäkert stuk på min båge ställer till det... :crash

/J

Du skulle kanske kunna låna min över sommaren, eller nåt. Använder den inte för tillfället, men vill inte sälja bort den om jag får för mig att bygga tillbaks hojen till originalskick igen.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Du skulle kanske kunna låna min över sommaren, eller nåt. Använder den inte för tillfället, men vill inte sälja bort den om jag får för mig att bygga tillbaks hojen till originalskick igen.

Det vore hyvens, hade nog mest tänkt ha kameran på någon banträff. :)

Frakta en ruta är väl lite känsligt, och jag har tunnsått med ärenden ned mot Örebro...hummahumma, vi tar det via pm. :) :tummenupp

/J

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Tack, skön film:yoparty
Kul vinkel, skojjigt att se växlingarna:tummenupp

Du Musiken, band?
Vågade inte skriva ut det ifall Youtube skulle kolla upp det... man har ju sett att de har "mute-at" endel videor med upphovsskyddad musik.
Första låten, Mega Man :hihi
Andra, Bandet heter EMAROSA :tummenupp

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Är det någon här som kan tänka sig ha ett chassi till salu för en aprilia RSV1000? 04- framåt... jag har en motor o behöver väl resten, men tänkte ha det som projekt det här året för att köra med till nästa år troligen.

Måste vara vettiga stålar. Gärna kryssad ram eller lite repad då den aldrig kommer gå på gatan!

Behöver även såklart gafflar (öhlins), samt sving och allt sådant.. bakram. Ja, allt för ett rullande chassi.

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Är det någon här som kan tänka sig ha ett chassi till salu för en aprilia RSV1000? 04- framåt... jag har en motor o behöver väl resten, men tänkte ha det som projekt det här året för att köra med till nästa år troligen.

Måste vara vettiga stålar. Gärna kryssad ram eller lite repad då den aldrig kommer gå på gatan!

Behöver även såklart gafflar (öhlins), samt sving och allt sådant.. bakram. Ja, allt för ett rullande chassi.

Kolla med Chrisse på Italia Bike Center i Arboga, han vet kanske nått......

/J

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...