Aprilia-tråden.

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Ort
hemma
Hoj
Italiensk
Har testat och såhär ligger det till. Gjutna Brembo-fälgar(de som du har orginal på din icke-R Mille) är 5mm smalare mellan skivorna. 00-03 R och sedermera -04-> Factoryfälgar behöver således fräsas ner för att det ska gå. Oket ditt kommer släpa i skivan annars. Eller så får du plana av dina okfästen med 2,5mm per sida, så du ökar bredden mellan oken med totalt 5mm. Jag skulle även tro att -04-> vanliga R (de med showa? gaffel de med) har samma bredd mellan ok som gamla R/nya Factory då dessa fälgar finns på både det ena och det andra. MEN, jag har inte 100 kollat hur nyare R:ens fälgar ser ut...

Var det rörigt?

Enkelt; gamla fälgar på nya hojar; JA, men det kräver spacerskivor(fanns på vissa fälgar faktisk...) Nya fälgar på gamla generationen; JA, OM du har Öhlinsgaffel...

om minnet inte sviker mig var bredden på dina orginal Brembofälgar 110mm mellan skivornas fästen i fälgen. Nyare var 115mm.

EDIT: Bakfälg funkar

hehe, rörigt e ju bara förnamnet, men jag tror jag förstått.
Det är iaf inget som inte går att lösa med en fräs. Låter bra det.
Tackar för snabbt och informativt svar.:tummenupp
 

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Street triple, kraschad
Jasså, börjar det suga i hojtarmen nu igen? :7peta

Shivern borde dra som Dorson, ca 0,5-0,6.
Det lilla jag provat shivern så är den riktigt trevlig! :tummenupp
Har för mig att det finns en specifik Shivertråd också...
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=157264&highlight=shiver

Jo, jag misstänkte nästan det...men då du nämde att din 550 drog 0,9....då blev jag en smula fundersam, fast det är ju inte samma motor.

Shivern är riktigt representabel och verkar ha mycket godis redan som orginal. :tummenupp
 

FreddeH

La Famiglia aprilia Svezia
Gick med
13 Jun 2003
Ort
NewMill
Hoj
Tuono 1127 R och en Mille

dagge

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2004
Ort
Sthlm
Hoj
Ingen räser längre, bara veteran [Ariel 350 -49]
Apriliacenter?

Tjena,
någon som vet något om Apriliacenter?
Dom hade stängt för inventering över helgen, och nu är det låst och nedsläckt och stängt i en vecka.
 

Jaakko

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2007
Ort
Skövde
Hoj
2003, Aprilia RSV 1000R mille.
Tjena någon som vet var man kan hitta bra tändhattar till RVS1000 -03 behöver den som går djupt ner i toppen då den gick sönder när jag skulle byta tändstift, har någon ett bra tips hur man ska komma åt om två främre eller är det bara att försöka med grisfingrarna hårdare?

Chill det är bra väder iallafall
 

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Tjena,
någon som vet något om Apriliacenter?
Dom hade stängt för inventering över helgen, och nu är det låst och nedsläckt och stängt i en vecka.

jag var där i onsdags och till min förvåning var det stängt, stog inget om det på hemsidan bara att det skulle vara stängt för inventering förra helgen...dom har ju inte svarat i telefon på två veckor...

Konken??
 

FreddeH

La Famiglia aprilia Svezia
Gick med
13 Jun 2003
Ort
NewMill
Hoj
Tuono 1127 R och en Mille
jag var där i onsdags och till min förvåning var det stängt, stog inget om det på hemsidan bara att det skulle vara stängt för inventering förra helgen...dom har ju inte svarat i telefon på två veckor...

Konken??

Pratade med en polare igår som åkt förbi där varje dag hela veckan och det har varit stängt...

Bara att hoppas att de inte konkat... svårt att hitta bra handlare i sthlm.
 

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Pratade med en polare igår som åkt förbi där varje dag hela veckan och det har varit stängt...

Bara att hoppas att de inte konkat... svårt att hitta bra handlare i sthlm.

Ja han var kunnig och trevlig...typ motsattsen til ava
 

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Letar banhoj
Superbike här i Göteborg verkar också ha konkat. Det verkar som att Markussen i Halmstad och Biscaya i Alingsås är närmast för oss på västkusten numera.
 

EmiliosFantomen

Guest
Om nån har ett framblinkersglas till en mille -99 som bara ligger och skräpar på en hylla så kan jag förbarma mig över det.
Kan tom betala en slant för det.
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
vet inte om någon tog fasta på länken till sidovagn ekipaget från Arboga med Aprilia Mille motor som drivkälla,men här kommer ett par bilder från idag när dom körde uppe i Ånnaboda utanför Örebro.
länk till deras hemsida http://nilssonnord.se/
nästan 150 drivhjulshästar o nästan 150Nm i vrid
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    229.2 KB · Visningar: 50
  • 2.jpg
    2.jpg
    221.9 KB · Visningar: 46

GubbMisilen

När jag slutar med hoj tänker jag åka...
Gick med
8 Sep 2008
Ort
Stavsnäs
Hoj
...fort-farande...2000, Aprilia RSV Mille R
Ja han var kunnig och trevlig...typ motsattsen til ava

Jag har sökt Denny, Aprilia Center, en längre tid (sedan V 33 i aug) då han skulle hjälpa mig med min hoj efter en vurpa.
Han har varit helt omöjlig att få tag på, har inte hört av sig. :va :confused: :huvet

Tycker att han fram till detta har varit bra att ha med att göra. :yoparty

Det bästa vore om han kom in här eller på Famiglia och meddelar oss som varit kunder hur det står till och/eller kommer att bli framöver. :fakta

Är han på väg att "kursa" förstår jag att det är jobbigt - men jag är säker på att han skulle finna mer tröst än fördömmande. Vidare bygger man förtroende på ärlighet och uppriktighet om man räknar med att starta upp igen - oavsett branch. :krama

Jag har p.g.a. ovan tvingats lämna min hoj på annan verkstad - hoppas ju kunna åka några mil till innan "farbror Frost" stänger dörren för den här säsongen... :tummenupp
 
Last edited:

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Letar banhoj
Efter den konkursen Drevs ju Superbike vidare av ett företag som heter ICE Scandinavia. Ring avdelningen för organiserad brottslighet hos göteborgspolisen och se vad de har att säga om dem... :rolleyes:

Shit! Och jag som i godan ro lämnade in hojen där för service förra året. Jag var helnöjd och tyckte de verkade ha koll på läget och hade tänkt att lämna in där igen. Jag tyckte tom att det hade blivit bättre efter konkursen. :gnissla

Dessutom slapp man ju bli så styvmoderligt behandlad där som man blir om man åker till Biscaya.
 

Empparin

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille R -01
Hej!

Jag är nybliven aprilia ägare och har lite frågor....
Hojen jag köpt är en Aprilia RSV Mille R -01.
Den har Akra slipon och modifierad luftburk.
Men igår upptäckte jag att kabeln som jag läst skall klippas för aktivering map 2 ej är klippt. Så jag öppnade ECU:n och såg att den har chip RP58.
Visst är RP58 original chip? såg att ECU: hade varit öppnad tidigare...
Visst skall kabeln klippas?

//Thomas
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
jo det stämmer,, borde ha varit klippt kabel ,,
här har du länk till en site som ger mycket matnyttigt.
allt på motorsidan är samma på Falco o mille av det som avhandlas
här.
mvh jocke


Hej!

Jag är nybliven aprilia ägare och har lite frågor....
Hojen jag köpt är en Aprilia RSV Mille R -01.
Den har Akra slipon och modifierad luftburk.
Men igår upptäckte jag att kabeln som jag läst skall klippas för aktivering map 2 ej är klippt. Så jag öppnade ECU:n och såg att den har chip RP58.
Visst är RP58 original chip? såg att ECU: hade varit öppnad tidigare...
Visst skall kabeln klippas?

//Thomas
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Om nån har ett framblinkersglas till en mille -99 som bara ligger och skräpar på en hylla så kan jag förbarma mig över det.
Kan tom betala en slant för det.
Hade samma problem, men köpte miniblinkers bak och vips hade jag 2 glas över från de bakomvarande, passar ju även till de främre :tummenupp

Jag ska nog ha nån blinkers liggande men ett par timmar bort och jag har inga planer på att åka hem :D Kolla ebay.co.uk annars!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top