Att hålla kontakten med sina ex.

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Fan vad långa allas listor är då, är ni alla gamla som gatan?:rolleyes:

Honda Ns125F -87
Honda CBR900RR -94
Honda VTR SP1 -00

Once a Honda, always a Honda!!!!:yoparty:banana:Bugar
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Här är mina hojar genom tiderna, några har jag kvar men tyvärr är många sålda.

Moppar: mt5 -88, k50 -79, or50 -8x

Crossar: yz250 -93, cr125 -88, wr250 -94, cr 125 -98, rm250 -02, crf250 -05, husky cr144 -08, husky wr125 -82

Lvreggade: gs500e -92, dr350 -93, sv650 -99, drz400 -00, er6 -07

Övrigt: Minimoto, renoveringsobj. as3 -79
 

blysläden

Kör gärna många mil men bana är roligast
Gick med
10 Oct 2006
Ort
I en lite 2:a
Hoj
En liten Honda och en stor Yamaha.
Gamla ex...

Min lista :

En bunt mopeder.... DT/MB/SACH/CRESCENT etc

Märke / Modell / Årsmod
Yamaha RD 125 LC 1982
Yamaha RS 125 1981
Yamaha RD 125 LC 1982
Yamaha RD 125 1982
Yamaha RD 350 N 1985
Yamaha FZ 750 1986
Yamaha FZ 750 1985
Yamaha FZR 600 1992
Yamaha RD 250 LC 1981
Yamaha RD 350 YPVS 1984
Yamaha RD 350 LC 1981
Yamaha RD 350 LC 1981
Yamaha FZ 750 1986
Yamaha FZR 600 1992
Yamaha FZ 750 1989
Yamaha FZ 750 1985
Yamaha FZ 750 1988
Yamaha FZR 600 1992
Yamaha FZ 750 1986
Suzuki GRX-R 1100 1989
Yamaha FZ 750 1989
Peugeot Trecker 100 1998
Yamaha FZ 750 1989
Suzuki GS 850 G 1981
Yamaha FZ 750 1989
Honda CBR 900 RR 1998
Yamaha FZ 750 1991
Yamaha FZ 750 1985
Yamaha Neo´s 100 2003
Honda CBR 600RR (NY!) 2008 Ej såld
Yamaha FZ6N 2006
Honda XL650V 2004 Ej såld

Få väl några kommentarer om att det är många av samma modell. Varför... precis som trådskaparen saknade jag exet och köpte en till... :D .. och en till :D:D

Letar efter min först cross nu. Har två Hondor i garaget. :banana
 
Last edited:

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Men hur går det till??

Xroadr och blysläden, ni har ju ägt fler hojar än vad som passerar genom en normalstor mc-firma en säsong!
Är det ett självändamål att äga så många hojar det går? Hinner ni ens provköra innan ni säljer?

Blysläden, om jag förstått det rätt så har du ägt 12 stycken FZ 750? Det är lika många som jag haft totalt!

Finns det något vi inte vet som ligger bakom? Vill veta!
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
GSXR 750 -98 (03-04) Första hoj och första bandagen och allt de där. Saknar den inte.

R6 -04 (04-05) Gick sjukt bra för att vara standard. Fanns kvar i bekantskapskretsen i många år. Alla saknar den!

TT600 -90 (2005 typ) Åkte mest till jobbet och lärde mig bakhjulskörning. Rackelhoj och bara gick och gick. Saknar inte.

R6 -05 (05-06) Racehoj 118 whp. Vansinnig och fulskruvad i STK SM. Saknar den inte.

WR 450 -05 (typ 2006) Brappa mest runt på stan. Körde lite cross. Växellådan rasa typ 2 veckor efter jag sålt den. Saknar inte.

R1 -06 (06 till 09) Bana/SF/posörhoj Tråkigt som racehoj underbar som gathoj. Saknar den.

690 Enduro -08 (09-10) Underbar grushoj. Haft sjukt kul med den. Såldes pga för mycket vikt. Saknar inte.

RSV R -02 (10-11) Underbart chassi, klen med trevlig motor. Saknar den lite.

BMW G 450 X -09 (Har kvar den) Rolig udda hoj med underbar motor och cp chassi.

Fan har jag inte haft fler? Måste handla.
 

blysläden

Kör gärna många mil men bana är roligast
Gick med
10 Oct 2006
Ort
I en lite 2:a
Hoj
En liten Honda och en stor Yamaha.
Men hur går det till??

Xroadr och blysläden, ni har ju ägt fler hojar än vad som passerar genom en normalstor mc-firma en säsong!

ha ha tack för den - log bra länge :D. Självändamål finns det inte. Provköra hinner jag allt. Kört runt 6000mil med fz750 när jag räknade på det sist. Ibland köper man en hoj som man inte gillar - ex fz6 jag köpte förra året. Fy vilken kass instrumentering. Såg inte varvräknaren hur jag än försökte och körstilen blev som min 600rr - blev helt onödig och då hojen bara rullat 200 mil så såldes den utan annons när jag nämnde att jag troligen skulle sälja den. Körde inte många mil med den.

Blir rastlös och säljer ibland utan anledning och ångrar mig - köper en hoj igen. Då FZ750 varit bra och billig har det ofta blivit en sådan igen. Sålde min sista nyligen och blir väl inga fler nu - rätt nöjd efter 12st. Min 600rr är för bra för att köra runt på dessa blyslädar. Startade för många år sedan www.fz750.se så jag är lite mer än allmänintresserad av fz750 :D
Polarna säger att jag inte är riktigt 100%. Ingen familj, flickvän eller barn - köper vad jag vill och jag vill rätt ofta....:tummenupp

Nu letar jag en cross, kläderna och hjälm ligger och väntar på att skitas ner... provade en 450.... väl häftig.. kanske en 250 fyrtakt.
 
Last edited:

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
ha ha tack för den - log bra länge :D. Självändamål finns det inte. Provköra hinner jag allt. Kört runt 6000mil med fz750 när jag räknade på det sist. Ibland köper man en hoj som man inte gillar - ex fz6 jag köpte förra året. Fy vilken kass instrumentering. Såg inte varvräknaren hur jag än försökte och körstilen blev som min 600rr - blev helt onödig och då hojen bara rullat 200 mil så såldes den utan annons när jag nämnde att jag troligen skulle sälja den. Körde inte många mil med den.

Blir rastlös och säljer ibland utan anledning och ångrar mig - köper en hoj igen. Då FZ750 varit bra och billig har det ofta blivit en sådan igen. Sålde min sista nyligen och blir väl inga fler nu - rätt nöjd efter 12st. Min 600rr är för bra för att köra runt på dessa blyslädar. Startade för många år sedan www.fz750.se så jag är lite mer än allmänintresserad av fz750 :D
Polarna säger att jag inte är riktigt 100%. Ingen familj, flickvän eller barn - köper vad jag vill och jag vill rätt ofta....:tummenupp

Nu letar jag en cross, kläderna och hjälm ligger och väntar på att skitas ner... provade en 450.... väl häftig.. kanske en 250 fyrtakt.
Hehe okej, godtar förklaringen!

Men jag förstår ändå inte hur du orkar lägga sån energi på att köpa-sälja-köpa-sälja, det är ju besvärligt nog att byta vartannat år tycker jag.

Och sen är det skönt att veta exakt vad det går åt för verktyg om man t.ex. ska tvätta luftfiltret. Det tar ett tag för mig att lära mig i alla fall.
Men det är klart att det har du nog hunnit lära dig efter 12st. FZ:eek:r!

Och jag måste erkänna att jag tycker den röd/vita -87:an riktigt snygg!
 

blysläden

Kör gärna många mil men bana är roligast
Gick med
10 Oct 2006
Ort
I en lite 2:a
Hoj
En liten Honda och en stor Yamaha.
Hehe okej, godtar förklaringen!

Men jag förstår ändå inte hur du orkar lägga sån energi på att köpa-sälja-köpa-sälja, det är ju besvärligt nog att byta vartannat år tycker jag.

Pappa sa alltid : "Är huvet dumt får kroppen lida" :D :D..... Lite så antar jag att det är. Visst är det en del bök men min enda hobby så vad gör man. Blå/vit Fz750 från 86 är snyggast i mina ögon.
 
Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Allt var bättre förr.....? ????

Toyman,
din hojhistoria är värd att mörda för! Brorsan hade också en NS 400R. Toksnygg!
På 80-talet var nästan alla hojar snygga, t.o.m. bilarna; Audi 80 coupé, bmw 635csi osv.
Älskar 80-talsdesign!

Allt var inte bättre förr, men det va jävligt bra då! Finns så många värderingar i detta uttryck. Jag tror jag håller med dig! Mord och inga visor..... vi tar en snaps och visor istället; skål Mvh Tony

Toyman, jag har sagt det förr, du borde verkligen ordna ett museum / utställning, vi är många som skulle betala inträde för att se din samling! :)

Berätta..... skönjer jag en pensionärs-syssla. Snart där. Hoj på heltid! Låter gott. Mvh Tony

Du menar Guldpil :mattias

Absolut en Silverpil, gick ju som lätt motorcyckel. Under 75kg..... tror jag det var! Guldpilen vart ju på 200cc, den har jag inget minne utav att man kunde köra som 16 åring! Mvh Tony

Fan vad långa allas listor är då, är ni alla gamla som gatan?:rolleyes:

Honda Ns125F -87
Honda CBR900RR -94
Honda VTR SP1 -00

Once a Honda, always a Honda!!!!:yoparty:banana:Bugar

Jag är nog äldre än gatan utanför, tror jag. Har iallafall inte lyckats byta ytskiktet........ rynkigare än ! Mvh Tony Snart 62. Hurra inte!:gnissla

Fan vad långa allas listor är då, är ni alla gamla som gatan?:rolleyes:

Honda Ns125F -87
Honda CBR900RR -94
Honda VTR SP1 -00

Once a Honda, always a Honda!!!!:yoparty:banana:Bugar

För att förstå hur bra Honda är.... måste man inte ha ägt ett gäng andra Japaner/italienare/Dyskar och Jänkare då?:va
 
Last edited:

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
zx9r...

Jag har länge varit sugen att köpa en zx9r-98, grön naturligvis, hade en sådan under ett par år och saknar den ordentligt.. Den var i riktigt nice skick och gick som ett skott. Vi hade många trevliga touringmil och mc träffar tillsammans..

Hittade den i en annons och hade chans att köpa tillbaka den, dock skulle säljaren ha samma peng för den som jag sålde den till honom för 3år tidigare, så efter många försök att pruta så släppte jag den. När jag senare upptäckte att den skrotats så ångrade jag mig, och hade lite skuldkänslor att jag låtit någon köra henne i graven:krama

Så om någon sitter på en grön 98 zx9r i fint skick, hör av er:tummenupp
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Toyman, gör inga försök att gå upp ur sängen idag om det inte är för att hämta chipsen, man måste ju ha frukost!



Robban, du gjorde rätt i att ångra dig tycker jag. Det blir aldrig det samma igen...

Jag såg en GPX på blocket, lackad i nån konstig färg och med ett noname slip-on, osmakligt. Sen fick jag syn på reg.numret och ögonen fuktades... Det var MITT ex. våldtagen och förnedrad, en fruktansvärd syn.
 

LillaFarbrorn

LitenFarbror nu lite kaxigare
Gick med
4 Apr 2011
Ort
Sthlm
Hoj
Busa 03 I många delar!
Ex ex xe

Tjabba Laid

Hur länge ska jag behöva sitta och vänta i lokalen innan du kommer ner och putsar på din hoj? Eftersom det står "Jag lånar inte ut min motorcykel" på fuggel pinnen vågar man ju inte röra den klenoden...

Kom ner o ta en liten lättöl med mig så kan vi snacka om vad vi skulle kunna göra om vi verkligen ville!
Pma när du har en lucka.

Förexten jag litar inte riktigt på Toyman...men de e klart kommer han ner till oss med någon SammlarHjälm O hoj skulle det ju genast kännas stabilt, vi får se om en 10 milarepa söderut med erbjudande om Vinerbröd kan locka honom.

Mvh HayabusaPelle
:tummenupp:tummenupp:tummenup p:tummenupp







Toyman, gör inga försök att gå upp ur sängen idag om det inte är för att hämta chipsen, man måste ju ha frukost!



Robban, du gjorde rätt i att ångra dig tycker jag. Det blir aldrig det samma igen...

Jag såg en GPX på blocket, lackad i nån konstig färg och med ett noname slip-on, osmakligt. Sen fick jag syn på reg.numret och ögonen fuktades... Det var MITT ex. våldtagen och förnedrad, en fruktansvärd syn.
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Förexten jag litar inte riktigt på Toyman...men de e klart kommer han ner till oss med någon SammlarHjälm O hoj skulle det ju genast kännas stabilt, vi får se om en 10 milarepa söderut med erbjudande om Vinerbröd kan locka honom.

Mvh HayabusaPelle
:tummenupp:tummenupp:tummenup p:tummenupp[/QUOTE]

10 mil söder ut.... e de Fakenberg då. Kom till mig på söndag.... jag ordnar fika!.

Välkommen!

Öppet Hus ...,. lokal.... garage

--------------------------------------------------------------------------------

Hej!:Göteborgare västkust-hoj sporthojsfolk medlemmar här på denna sida.

Är ni ute och åker hoj nu på Söndag ( 25 september 2011 ) ´vill ha en kopp kaffe, kika på lite blandade hojar är ni välkommna mellan 12,00 och 16,00.

Hojarna behöver flyttas-om, så de åker ut på gården en stund. Det blir luftigt och fint i den välannvända lokalen!

Välkomna till er här på sidan. Med vänliga hälsningar Tony
 
Last edited:

RD500

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2004
Ort
UPPSALA
Hoj
yzf1000r Ktm520 nc24 xtz750 dr650
Några moppar har det blivit den jag saknar är första tunga hojen kawa 500 trepip
Honda z50
honda 125 4t 73
yamaha 125 2t -74
kawa 500 2t -75
kawa 750 2t -74
kawa 650 4t
maico 125 -2t
maico 250 -2t
ktm 250 -82 -2t
kawa klr 650
honda cb900f -81
honda cb900f2 -82
Yamaha rd500 2t -84
yamaha rd500 2t -85
yamaha rd500 2t -85
ktm 250 -91
ktm -300 -93
Honda vfr 400 -88
suzuki dr650 -92
yamaha xtz 750
yamaha thunderace -98
ktm 520 -02

Skulle vilja veta var kawa 500an tog vägen men kommer inte ihåg reg nr, sist jag såg den var på lelles runt -90
 

LillaFarbrorn

LitenFarbror nu lite kaxigare
Gick med
4 Apr 2011
Ort
Sthlm
Hoj
Busa 03 I många delar!
Bövlar Toyman

Tjena Toyman miss av mig ( där ser man vad lättis kan göra!) Vinebröden serveras strax norr om Norrköping, glid i angenäm fart på E4:an, om du verkligen finns skulle det vara en ära att få ljuga lite med dig..Jag gissar att Mr.Lejjidd har tid ochxå

Mvh

BusaPelle




Förexten jag litar inte riktigt på Toyman...men de e klart kommer han ner till oss med någon SammlarHjälm O hoj skulle det ju genast kännas stabilt, vi får se om en 10 milarepa söderut med erbjudande om Vinerbröd kan locka honom.

Mvh HayabusaPelle
:tummenupp:tummenupp:tummenup p:tummenupp

10 mil söder ut.... e de Fakenberg då. Kom till mig på söndag.... jag ordnar fika!.

Välkommen!

Öppet Hus ...,. lokal.... garage

--------------------------------------------------------------------------------

Hej!:Göteborgare västkust-hoj sporthojsfolk medlemmar här på denna sida.

Är ni ute och åker hoj nu på Söndag ( 25 september 2011 ) ´vill ha en kopp kaffe, kika på lite blandade hojar är ni välkommna mellan 12,00 och 16,00.

Hojarna behöver flyttas-om, så de åker ut på gården en stund. Det blir luftigt och fint i den välannvända lokalen!

Välkomna till er här på sidan. Med vänliga hälsningar Tony

Karta nedan visar var fastigheten ligger. Lilla Hantverksgatan i Kungsbacka.

Toymans Mobil 0705-689408.... ofta utavstängd, men helt klart påslagen på söndag

Slå in " Lilla Hantverksgatan 5
434 42 KUNGSBACKA " på hitta.se
Bild tagen juni 2011 utanför lokalen[/QUOTE]
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S

När ska du berätta om ditt senaste hojköp? Kaffe på klubben imorgon?

Tjabba Laid

Hur länge ska jag behöva sitta och vänta i lokalen innan du kommer ner och putsar på din hoj? Eftersom det står "Jag lånar inte ut min motorcykel" på fuggel pinnen vågar man ju inte röra den klenoden...

Kom ner o ta en liten lättöl med mig så kan vi snacka om vad vi skulle kunna göra om vi verkligen ville!
Pma när du har en lucka.

Jag ska bara skriva lite hemma imorgon med en fika framåt 15 kanske?
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
När ska du berätta om ditt senaste hojköp? Kaffe på klubben imorgon?



Jag ska bara skriva lite hemma imorgon med en fika framåt 15 kanske?
Jorrö!

Tänkte tjuvhålla lite på nyheten, allt måste gå i lås först. Spännande, va?
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
ha ha tack för den - log bra länge :D. Självändamål finns det inte. Provköra hinner jag allt. Kört runt 6000mil med fz750 när jag räknade på det sist. Ibland köper man en hoj som man inte gillar - ex fz6 jag köpte förra året. Fy vilken kass instrumentering. Såg inte varvräknaren hur jag än försökte och körstilen blev som min 600rr - blev helt onödig och då hojen bara rullat 200 mil så såldes den utan annons när jag nämnde att jag troligen skulle sälja den. Körde inte många mil med den.

Blir rastlös och säljer ibland utan anledning och ångrar mig - köper en hoj igen. Då FZ750 varit bra och billig har det ofta blivit en sådan igen. Sålde min sista nyligen och blir väl inga fler nu - rätt nöjd efter 12st. Min 600rr är för bra för att köra runt på dessa blyslädar. Startade för många år sedan www.fz750.se så jag är lite mer än allmänintresserad av fz750 :D
Polarna säger att jag inte är riktigt 100%. Ingen familj, flickvän eller barn - köper vad jag vill och jag vill rätt ofta....:tummenupp

Nu letar jag en cross, kläderna och hjälm ligger och väntar på att skitas ner... provade en 450.... väl häftig.. kanske en 250 fyrtakt.

Har en 450 som står o väntar på dig i garaget, du kommer tycka 450 är kanon efter att du kört några gånger, speciellt när du slänger på motardkitet o drar ut på motardbanan :p
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top