Att hålla kontakten med sina ex.

Xmax

Sporthojsnörd
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha
Varför vill du byta kåporna?
Är dom risiga och du vill ha kinakåpor istället? Eller ska den bli en banhoj med racekåpor? Nej nu vet jag, du vill ha den röd/vit såklart! Då är det svart som gäller på cutsen.

Ja, du har rätt.
R6:an nämns nån gång i tråden, jag var sur och bitter och inte ville förstå vad jag läste...

Det känns iallafall skönt att ha ett toppex av den hoj som betytt massor för mig i hojkarriären. Likadant för dig, att du hittade den hoj du verkligen velat ha i femton år. Tillsammans har vi tagit vårt ansvar att bevara dessa ikoner för eftervärlden (OBS hälften ironi, hälften allvar)!
Undrar om de som 1983 köpte en ny CB 1100R el. likn. hade samma tanke? Att de pedantskötte hojen, inte bara för att den var en dyr hoj, utan för att den en dag kanske skulle hamna i Toymans händer?!

Och museumet ja.
Jag tänker mig nånstans där det finns gott om caféer, och ganska nära en bana... Trosa? Gott om fik, men ingen bana i närheten. Berg (Bergs slussar vettu)? Många fik, nära torsdagsträffarna i Norsholm och nära både Mantorp och Sviestad, tjaa... Det är väl bara att ansöka om bygglov direkt på måndag va?

Justja: Nånstans i Karlskogatrakten kanske? På racehelgerna kan man ha utställning i depån på Gåsen!

Anledningen till att jag vill ha ett sett kåpor till är en blandning av att dom som sitter på har fått sig något märke här och där (transporterats mycket på släp till rikets alla banor). Mitt estetiska sinne vill ha den helt prickfri, medan hela meningen med köpet av den var att göra sånt med den som lätt resulterar i repor och märken. Med ett sett kåpor till så kan jag både ha kakan, och äta den. Dessutom vore det ett kul litet projekt.

Gåsen ligger ganska off om man ska vara så seriös så man börjar väga in tillgänglighet. I så fall lägger jag min röst på Linköping och Sviestad. Det borde hamna befolkningsmässigt hyffsat centralt, inte mer än 3 timmars hoj/biltur bort för en mycket stor del av landet. Blir perfekt!
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Anledningen till att jag vill ha ett sett kåpor till är en blandning av att dom som sitter på har fått sig något märke här och där (transporterats mycket på släp till rikets alla banor). Mitt estetiska sinne vill ha den helt prickfri, medan hela meningen med köpet av den var att göra sånt med den som lätt resulterar i repor och märken. Med ett sett kåpor till så kan jag både ha kakan, och äta den. Dessutom vore det ett kul litet projekt.

Gåsen ligger ganska off om man ska vara så seriös så man börjar väga in tillgänglighet. I så fall lägger jag min röst på Linköping och Sviestad. Det borde hamna befolkningsmässigt hyffsat centralt, inte mer än 3 timmars hoj/biltur bort för en mycket stor del av landet. Blir perfekt!

Ah, du kör lite bana med den (sent svar, sorry)?

Jo, det blir "skavsår" lite här och där, även om man inte vurpar. Kränga däck, byta bromsvätska och belägg, tvätta luftfilter, lasta på, lasta av. Det blir rätt mycket mer meck om man kör mycket bana, och som sagt, även om man inte vurpar.
Att både köra bana och hålla knullputs på grejerna är svårt. Jag minns allt bromsdamm som satte sig som en grå matta ÖVERALLT, och att märkena på kåporna efter gummikluttarna som lossnade från däcken var svåra att gnida bort.

Men för fikaturerna soliga söndagar har du ju R1:an, det kanske räcker att ha en hoj att titta på? Ja, om du inte skaffar fler pedantskötta R1:eek:r förståss!

Du har rätt, muséet borde ligga vid Sviestad, där borde finnas många intresserade. Det finns säkert en publik om man lägger det i t.ex. Trosa, Berg eller Mariefred också, men mer åt kromslädehållet! Fiket vid Rosenhill borde locka en sportigare publik, men fortfarande långt från en bana.

Någon annan som har idéer?
 

Xmax

Sporthojsnörd
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha
Ah, du kör lite bana med den (sent svar, sorry)?

Jo, det blir "skavsår" lite här och där, även om man inte vurpar. Kränga däck, byta bromsvätska och belägg, tvätta luftfilter, lasta på, lasta av. Det blir rätt mycket mer meck om man kör mycket bana, och som sagt, även om man inte vurpar.
Att både köra bana och hålla knullputs på grejerna är svårt. Jag minns allt bromsdamm som satte sig som en grå matta ÖVERALLT, och att märkena på kåporna efter gummikluttarna som lossnade från däcken var svåra att gnida bort.

Men för fikaturerna soliga söndagar har du ju R1:an, det kanske räcker att ha en hoj att titta på? Ja, om du inte skaffar fler pedantskötta R1:eek:r förståss!

Du har rätt, muséet borde ligga vid Sviestad, där borde finnas många intresserade. Det finns säkert en publik om man lägger det i t.ex. Trosa, Berg eller Mariefred också, men mer åt kromslädehållet! Fiket vid Rosenhill borde locka en sportigare publik, men fortfarande långt från en bana.

Någon annan som har idéer?

Japp. Bana och barnsligt bus är R6:ans användningsområde. En och annan fikatur blir det också.

FikaturER med R1 :gråta Näääääjjj.
Mina fikaturer hamnar ofta på en 15-30 mil sisådär. Och flera sånna turer vill jag inte sätta på R1. Så "långt" tänkte jag den kanske kanske kanske skulle få gå på en hel sesång max.

Men Tigerns funktion i garaget är att vara alltiallo. Miltalet spelar mig ingen som helst roll på den. Och komfortablare är svårt att färdas om man fortfarande vill kunna ge sporthojarna en match när det börjar svänga ordentligt. Dessutom packar den som en V70 så man får med sig eget fika för hela kompaniet + passagerare och varför inte en liten redskapsbod eller två? :glömdet

Hur som haver.
Får att återgå till ämnet i denna tråd så har nu ett mystiskt begär till att skaffa vinterhoj härjat i huvudet ett tag. Kan ha att göra med det snöfall som varit här i stan. Var ju en gång i tiden ägare till en Yama DT125R. En sån kanske man skulle återuppta kontakten med igen? Fast denna gång skodd med dubbade däck?
 
Last edited:

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Älvsjö
Hoj
Ducati 900SS
Mhh... inte sett denna tråd innan! Jag har en känsla av att jag faktiskt fastnat i ett fack. Min hojhistorik i omvänd kronologisk ordning, senaste först... Och nej, de första två är INTE felskrivning. Det är faktiskt två olika exemplar. Jag har slutat leta efter andra hojar. Det är nåt fel på mig men jag är glad ändå :)

1997 Ducati 900 SS (gul)
1997 Ducati 900 SS (gul)

2001 Honda XR 650 R (röd)
2006 Quinqi 125 cc (silver)
2003 KTM LC4 Supermotard (röd)
1997 Ducati 900 SS (gul)
1996 Yamaha XTZ 660 Tènère (blå)
1995 Suzuki DR 650 SE (vit/gul)
1988 Yamaha XT 600 (vit/röd)
1988 Ducati 750 Paso (röd)
1982 Suzuki GSX400F (silver)
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Hur som haver.
Får att återgå till ämnet i denna tråd så har nu ett mystiskt begär till att skaffa vinterhoj härjat i huvudet ett tag. Kan ha att göra med det snöfall som varit här i stan. Var ju en gång i tiden ägare till en Yama DT125R. En sån kanske man skulle återuppta kontakten med igen? Fast denna gång skodd med dubbade däck?


JAA, det är klart du ska ha en DT!

Va roligt att komma tillbaks till starpunkten i karriären! Skulle va kul att veta vad man tyckte om DT:n då. Antagligen tyckte man den var bäst på allt, och att effekten räckte till överallt. Frågan är om det ens behöver va dubb i däcken (tänker på min sömniga 14-hästars MX)? :hihi Riktigt kul iaf, försök att hitta en i schysst skick!

Fick förresten syn på den här annonsen: http://www.blocket.se/stockholm/Yamaha_ysr_80cc_i_mycket_bra_skick_43506816.htm?sa=1 Kanske kunde vara nåt till den röd/vita samlingen?


Mhh... inte sett denna tråd innan! Jag har en känsla av att jag faktiskt fastnat i ett fack. Min hojhistorik i omvänd kronologisk ordning, senaste först... Och nej, de första två är INTE felskrivning. Det är faktiskt två olika exemplar. Jag har slutat leta efter andra hojar. Det är nåt fel på mig men jag är glad ändå :)

1997 Ducati 900 SS (gul)
1997 Ducati 900 SS (gul)

2001 Honda XR 650 R (röd)
2006 Quinqi 125 cc (silver)
2003 KTM LC4 Supermotard (röd)
1997 Ducati 900 SS (gul)
1996 Yamaha XTZ 660 Tènère (blå)
1995 Suzuki DR 650 SE (vit/gul)
1988 Yamaha XT 600 (vit/röd)
1988 Ducati 750 Paso (röd)
1982 Suzuki GSX400F (silver)


Hehe, ja du verkar gilla luftkylda Duccar. Men letar du enbart efter gula -97:eek:r när du kollar annonser, eller blir det bara så?

Och en röd/vit XT -88, en sån hade ju jag med! Och vad kul den var, särskilt på lite mindre grusvägar. På snabba grusvägar fattades det lite effekt. Skulle man hänga ut den på fyran fick det vara ganska löst! Näe, mindre grusvägar var riktigt roligt!
 

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Älvsjö
Hoj
Ducati 900SS
Första gula bytte jag in mot ktm:en, ångrade det efteråt, enda hojen jag ångrat att jag sålt :)

Så när jag hittade en ny så köpte jag den... Sen la frugan den vid övningskörning och försäkringsbolaget löste in den. Som tur var hittade jag en tredje :)

XTn var kul men XRen var myyycket mer pulver och mycket roligare :)
 

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Ort
london
Hoj
honda rs250, 748SPS
det borjade 1984, jag var 7 och brorsan 5. Farsan kopte tva gamla crossar vi lekte med

Italjet 50
Puch 50

Fan vad jag onskar dom fanns kvar nu nar jag har tva sma pagar sjalv :(

sen
SWM 50cc cross
yamaha yz50
kawa kx60 den forsta modellen
kawa kx80 -89 tror jag det var
kx80 hoghjulare
yamaha yz125
crescent kompakt
yamaha fs1
cbx750f
gsxr 600
aprilia rs250
2x race aprilia rs 250
race honda rs250, den anda jag har kvar :(

fan det va fler an jag trodde :) skulle ha behallt alla, det hade varit kul
 
Last edited:

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
det borjade 1984, jag var 7 och brorsan 5. Farsan kopte tva gamla crossar vi lekte med

Italjet 50
Puch 50

Fan vad jag onskar dom fanns kvar nu nar jag har tva sma pagar sjalv :(

sen
SWM 50cc cross
yamaha yz50
kawa kx60 den forsta modellen
kawa kx80 -89 tror jag det var
kx80 hoghjulare
yamaha yz125
crescent kompakt
yamaha fs1
cbx750f
gsxr 600
aprilia rs250
2x race aprilia rs 250
race honda rs250, den anda jag har kvar :(

fan det va fler an jag trodde :) skulle ha behallt alla, det hade varit kul

Imponerande lista, Tvåtakt vs Fyrtakt: 14 - 2

Hade också en FS1, bra fostran:
IMG_0057.jpg
Tänk lågt clip-on, för komplett caféracerstuk!
 

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Ort
london
Hoj
honda rs250, 748SPS
ja fs1'an va kul. med 60cc, planad topp, reedventiler, expansions kammare, 16,5mm insug o forgasare sa gick den hyfsat ocksa :)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Heh, jag hade en FS1 Yankee... Med extra långa hemmabyggda framgafflar, som läckte. 70cc cylle med 16,5insug... Helt fantastiskt bångstyrig, men gick fortast i flera socknar när den väl gick! Braap braap!
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
ja fs1'an va kul. med 60cc, planad topp, reedventiler, expansions kammare, 16,5mm insug o forgasare sa gick den hyfsat ocksa :)

Mycke grejer... Gick hur fort?

Min var igensotad orginal. 32 knyck, uppför som nedför.

Heh, jag hade en FS1 Yankee... Med extra långa hemmabyggda framgafflar, som läckte. 70cc cylle med 16,5insug... Helt fantastiskt bångstyrig, men gick fortast i flera socknar när den väl gick! Braap braap!

Yankee, customvarianten eller? Gick hur fort?
Har aldrig sett nån i verkligheten, du körde inte mycket i skogen med den va?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Yankee, customvarianten eller? Gick hur fort?
Har aldrig sett nån i verkligheten, du körde inte mycket i skogen med den va?

Gjorde nånting i stil med 80 har jag för mig. Och visst i fan körde jag i skogen. :D Den var bucklig, repig och jävlig, elsystemet läckte lite här och var och såg ut som en full stevie wonder hade dragit det.
Och jaoh, customvarianten. Fanns två stycken i min hemby, men jag var den som hade trimmat den jävligast. Det var en rätt irriterande växellåda att plocka ihop efter att man klyvt motorn. XD

Var nästan lite lik den här, apehangers och fulgaffel. Om man tänker sig att en totalt galen 15åing har brännt runt i skogen och smällt den ett par gånger med buckor och repor och fulfixar lite här och var på den. Och det inte fanns några såndär lädersaker... Och avgasröret bara var ett rakt rör med en mutter påsvetsad i bakänden.
http://3.bp.blogspot.com/_Vg-wgebmr...8JPFV8/s1600/en+färdig+Y-Y+FS1se+1979+(4).JPG
 
Last edited:

geva

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Nov 2008
Ort
mitt i mörka Småland!
Hoj
S1000R M
Efter att ha läst tråden igår kväll, fick jag inspiration att titta på mina gamla hoj-foton, i inte särskilt bra kvalitet...

Det hela började 1974 med att jag köpte min CB125:a ett halvår innan jag fyllde 16, så dagarna räknades noga, körkortet togs inom ett par veckor efter födelsedagen.
Den stackars Hondan, som var i nyskick, åkte snart på en modifiering med 2-1 system, lufttrattar, andra munstycken, clip-on, mm. Den varvade riktigt bra, även om den inte alltid gick så rent.

Vid 18 fyllda blev det ingen tung hoj direkt, då var det bilar som gällde fram till 1978 tror jag det var, då CB500:an inhandlades. Den var då utrustad med 4-1 system, lågt styre och enkel-dyna.
Gick som fan, tyckte man då:lol, och ljudet sedan! Kommer inte ihåg om jag hade den i en eller två säsonger.

1982/83 körde jag CB750F1:an som jag köpte av min farsa, som köpte den ny -77.
Den behöll jag original förutom slip-on för att slippa den fruktansvärt långa ljuddämparen.

1983/84 kördes en Kawa 650, det var med den det var dags att prova på bakhjulsåka!
Den var kort, så det gick hyggligt lätt med kopplingen. En praktisk detalj var att bakskärmen i plåt hjälpte till att hindra eventuella överslag…
Behöll den original förutom ett Jardine 4-1 system.

1984 blev det en CB900 Boldor, även den köpte jag av farsan (som köpte den ny -82).
I vanlig ordning åkte det på en 4-1 system, denna gång en Devil som gjorde skäl för namnet.
Hur som, det är preskriberat nu. Och ja, den funkade också att tvinga upp på bakhjulet.
Längsta resan med den var till södra Grekland ToR.

1987 inköptes en sprillans CBR1000F, som jag några månader innan köp klassade som den fulaste hoj jag sett...
Men man vande sig och den visade sig vara en hoj som funkade till det mesta, två personer till Rivieran med packväskor, eller lite bankörning. Snabb och bekväm.

När vintern 91/92 den första Firebladen presenterades var saken glasklar, en sådan skulle jag ha!
Känslan att sätta sig på den första gången och köra hemåt kommer jag aldrig att glömma!
Trots strypningen och inkörningen kändes det som en ny dimension.
Nya insugsgummin och en annan tändbox fick fart på maskineriet. Nu var wheelisarna betydligt enklare!
Men 97 var det färdigkört pga en 200+ vurpa och lite titanskruvar där det gjorde som mest ont…

Så sommaren 98 fick tillbringas tillfälligt på en GSXR750 -96.
Pigg hoj, men kändes äldre än Bladen från -92

Fortsättning följer...

(Bilderna på de tre första är inte mina)
 

Bifogat

  • Honda CB 125 K5 -73.jpg
    Honda CB 125 K5 -73.jpg
    16.1 KB · Visningar: 145
  • Honda CB 500 Four -73.jpg
    Honda CB 500 Four -73.jpg
    233.2 KB · Visningar: 173
  • HONDA CB 750 F1 -77.jpg
    HONDA CB 750 F1 -77.jpg
    34.5 KB · Visningar: 156
  • Kawasaki Z650 -81.jpg
    Kawasaki Z650 -81.jpg
    32.8 KB · Visningar: 109
  • Honda CB 900 Boldor (2.jpg
    Honda CB 900 Boldor (2.jpg
    67.3 KB · Visningar: 161
  • Honda CBR 1000F -87.jpg
    Honda CBR 1000F -87.jpg
    144.8 KB · Visningar: 96
  • Honda CBR900RR Fireblade -92.jpg
    Honda CBR900RR Fireblade -92.jpg
    68.5 KB · Visningar: 160
  • Suzuki GSXR750R -96.jpg
    Suzuki GSXR750R -96.jpg
    171.5 KB · Visningar: 166

geva

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Nov 2008
Ort
mitt i mörka Småland!
Hoj
S1000R M
... forts.

Så det var dags för uppgradering till nästa milstolpe i hojvärlden, dvs en ny Yama R1:a -99
Original förutom en Yoshimura slip-on. Grym hoj, men andra intressen och mindre tid gjorde att den rullade inte så mycket, därför såldes den 2005 med endast 1400 mil på mätaren.

Höll på att glömma att mitt under R1-tiden hade jag en KTM LC4 i knappt tre år, men offroad fastnade jag inte för, förutom att det var rätt kul på vintern på grusvägar och på isen.

Så mellan 2005 och tills i somras var jag hojlös, alltså i 7 år!
Då och då var jag sugen, men det gick bra utan hoj också. Tills jag ”råkade” hitta den Fireblade 2010 jag har nu.
Extremt välvårdad och knappt 400 mil, så der var bara att slå till!
En perfekt gubbhoj för en 54-åring! :hihi

Snart är det sommar!
:banana
 

Bifogat

  • KTM LC4 -02.jpg
    KTM LC4 -02.jpg
    69.8 KB · Visningar: 151
  • Yamaha R1 -99.jpg
    Yamaha R1 -99.jpg
    262.6 KB · Visningar: 205
  • Honda CBR1000RR -10.jpg
    Honda CBR1000RR -10.jpg
    256.4 KB · Visningar: 144

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Huskvarana 250-74 SÅLD
BSA 650 Deluxe-54 SÅLD
TZR 250-83 SÅLD
Laverda 1200 Mirage-78 SÅLD
Laverda 1200(twin spark) SÅLD
Laverda 1000 RGS CORSA-83 SÅLD
RSVR MILLE-00 SÅLD
RSVR MILLE-04 löst av fsb
RSVR MILLE-04 svart SÅLD
XT550-83 SÅLD
Gixxer 1168 -81 Såld
XRV 750-92 Såld
RSVR 1000-08
LAVERDA 1200 HighPerf-78
RSV4-10
och nu är Aprilia sp250 på G in i min samling :tummenupp
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Efter att ha läst tråden igår kväll, fick jag inspiration att titta på mina gamla hoj-foton, i inte särskilt bra kvalitet...

Det hela började 1974 med att jag köpte min CB125:a ett halvår innan jag fyllde 16, så dagarna räknades noga, körkortet togs inom ett par veckor efter födelsedagen.
Den stackars Hondan, som var i nyskick, åkte snart på en modifiering med 2-1 system, lufttrattar, andra munstycken, clip-on, mm. Den varvade riktigt bra, även om den inte alltid gick så rent.

Vid 18 fyllda blev det ingen tung hoj direkt, då var det bilar som gällde fram till 1978 tror jag det var, då CB500:an inhandlades. Den var då utrustad med 4-1 system, lågt styre och enkel-dyna.
Gick som fan, tyckte man då:lol, och ljudet sedan! Kommer inte ihåg om jag hade den i en eller två säsonger.

1982/83 körde jag CB750F1:an som jag köpte av min farsa, som köpte den ny -77.
Den behöll jag original förutom slip-on för att slippa den fruktansvärt långa ljuddämparen.

1983/84 kördes en Kawa 650, det var med den det var dags att prova på bakhjulsåka!
Den var kort, så det gick hyggligt lätt med kopplingen. En praktisk detalj var att bakskärmen i plåt hjälpte till att hindra eventuella överslag…
Behöll den original förutom ett Jardine 4-1 system.

1984 blev det en CB900 Boldor, även den köpte jag av farsan (som köpte den ny -82).
I vanlig ordning åkte det på en 4-1 system, denna gång en Devil som gjorde skäl för namnet.
Hur som, det är preskriberat nu. Och ja, den funkade också att tvinga upp på bakhjulet.
Längsta resan med den var till södra Grekland ToR.

1987 inköptes en sprillans CBR1000F, som jag några månader innan köp klassade som den fulaste hoj jag sett...
Men man vande sig och den visade sig vara en hoj som funkade till det mesta, två personer till Rivieran med packväskor, eller lite bankörning. Snabb och bekväm.

När vintern 91/92 den första Firebladen presenterades var saken glasklar, en sådan skulle jag ha!
Känslan att sätta sig på den första gången och köra hemåt kommer jag aldrig att glömma!
Trots strypningen och inkörningen kändes det som en ny dimension.
Nya insugsgummin och en annan tändbox fick fart på maskineriet. Nu var wheelisarna betydligt enklare!
Men 97 var det färdigkört pga en 200+ vurpa och lite titanskruvar där det gjorde som mest ont…

Så sommaren 98 fick tillbringas tillfälligt på en GSXR750 -96.
Pigg hoj, men kändes äldre än Bladen från -92

Fortsättning följer...

(Bilderna på de tre första är inte mina)

... forts.

Så det var dags för uppgradering till nästa milstolpe i hojvärlden, dvs en ny Yama R1:a -99
Original förutom en Yoshimura slip-on. Grym hoj, men andra intressen och mindre tid gjorde att den rullade inte så mycket, därför såldes den 2005 med endast 1400 mil på mätaren.

Höll på att glömma att mitt under R1-tiden hade jag en KTM LC4 i knappt tre år, men offroad fastnade jag inte för, förutom att det var rätt kul på vintern på grusvägar och på isen.

Så mellan 2005 och tills i somras var jag hojlös, alltså i 7 år!
Då och då var jag sugen, men det gick bra utan hoj också. Tills jag ”råkade” hitta den Fireblade 2010 jag har nu.
Extremt välvårdad och knappt 400 mil, så der var bara att slå till!
En perfekt gubbhoj för en 54-åring! :hihi

Snart är det sommar!
:banana

Oj häftigt!

Önskar att jag också hade bilder på alla mina föredettingar, ångrar att jag inte hade med kameran lite oftare. Kanske verkar konstigt, men snyggaste hojen tycker jag helt klart är din CB 900, älskar 80-talsstuket!

Och banbilderna, var är de från? Mitt minne hittar ingen kurva i Sverige i de stämmer överens med. Anderstorp? Näe, det går ju nedför på fotot. Knutstorp? Ja, krönet isåfall...
Nånstans på Ringen kanske?
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Huskvarana 250-74 SÅLD
BSA 650 Deluxe-54 SÅLD
TZR 250-83 SÅLD
Laverda 1200 Mirage-78 SÅLD
Laverda 1200(twin spark) SÅLD
Laverda 1000 RGS CORSA-83 SÅLD
RSVR MILLE-00 SÅLD
RSVR MILLE-04 löst av fsb
RSVR MILLE-04 svart SÅLD
XT550-83 SÅLD
Gixxer 1168 -81 Såld
XRV 750-92 Såld
RSVR 1000-08
LAVERDA 1200 HighPerf-78
RSV4-10
och nu är Aprilia sp250 på G in i min samling :tummenupp

Aha?!

"Min samling", är det RSV:erna och Laverdan än så länge? Eller ska det bli fler från föredetta-listan? Ser att du haft en XT 550. Den måste väl vara på väg in om någon, asball juh?!
 

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Ort
london
Hoj
honda rs250, 748SPS
Heh, jag hade en FS1 Yankee... Med extra långa hemmabyggda framgafflar, som läckte. 70cc cylle med 16,5insug... Helt fantastiskt bångstyrig, men gick fortast i flera socknar när den väl gick! Braap braap!

Vad hade du for cylinder? hittade aldrig en fs1 70cc men korde ett tag med en dt 70 cylle. Funkade inte lika bra man fick ju bulta igen orginal insuget pa den (vevhus insugning pa fs1 for de som inte vet..) plus den bakre overstrommings kanalen var storre an blocket sa dar drog den 'lite' tjuvluft :)

Mycke grejer... Gick hur fort?
Vete fan egentligen, hade tva olika hastighetsmatare den ena visade 85 den andra 90.

Roliga tider :-D
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vad hade du for cylinder? hittade aldrig en fs1 70cc men korde ett tag med en dt 70 cylle. Funkade inte lika bra man fick ju bulta igen orginal insuget pa den (vevhus insugning pa fs1 for de som inte vet..) plus den bakre overstrommings kanalen var storre an blocket sa dar drog den 'lite' tjuvluft :)

Någon tävlingscylinder som jag köpte från hobbex. Den var praktisk eftersom att det stog 49cc på den. \o/
Å andra sidan kunde ingen missta det för en originalmoppe, för den lät så in i helvete. :näsblod
 
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Top