Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Tror inte det är riktigt så svart eller vitt. Det är ju inte så att om Ryssland drar iväg några skott över gränsen så är Finland för alltid eller ens de närmaste åren nekade inträde till NATO.Om Ryssland angriper Finland i liten skala med dåligt utfall p.g.a att Finland har en bättre armé så har de ändå uppnått sitt syfte eftersom konflikten då är ett faktum så nej, jag undrar fortfarande hur Finland och för den delen Sverige med ska skydda sig mot ett sånt scenario.
Det krävs att de startar mer eller mindre ett krig mot Finland och därmed även med EU för att hålla dem utanför. Det skulle vara en till front. Nu har ju iofs funnits ledare som startat världskrig som tyckt att två frontkrig is the shit, men jag tror ändå inte att Ryssland kommer göra det.
Dessutom vilket landområde skall de bråka om? Finns ju inget som tillhört dem som tillhör Finland. Snarare tvärt om.
De kan ju alltid testa rulla in all trupp de har vid gränsen till Finland mot Suomusalmi en gång till och se hur det går denna gång.
Sverige då....tja....Jag skulle nog säkra upp Gotland ganska hårt om jag vöre ÖB och vi ansökte.