Är det alla med ambitioner och förmåga att skaffa sig en utbildning på universitet och bli framgångsrika?
Brain drain av landsbygden är katastrof för riket tror jag.
Nja, till en viss del, men mest är det dom som vill framstå som framgångsrika, utan att nödvändigtvis vara det, såna med dussintitlar som "säljare" och "komunikatörer" som tjänar som en ICA kassörska, dom flyttar till någon miserabel hyreskasun och "bor i stockholm"
Samt alla metrosexuella fjollor med "mjuka jobb", som cyklar elcykel och handlar veganmat i bomullspåse med vänstertryck. (ja jag är medveten om att Umeå är fullt av sådana också)
Går på bokcafé och Jazzklubbar och låtsas vara intellektuella.
Samt alla ungdomar som är gay (och i garderoben), dom flyttar till Stockholm, lever ut sin homosexualitet, dejtar runt, men när dom har landat i sin homosexualitet och det inte är en hemlighet längre flyttar dom "hem" (ofta med en partner) och föder upp katter och odlar tomater.
(jag känner ett flertal som gjort den resan, den senaste flyttade ner nyss, den äldsta bor här uppe och föder upp katter)
Alla som har någorlunda frilufts/motor/jakt/fiske intresse stannar dock kvar, och dom förstår inte alls vad man ska till stockholm att göra.
Det är trångt, dyrt och besvärligt att äga fordon, i synnerhet om man har flera
Jag menar var ska man parkera snöskotern, crossen, husvagnen och dom tre bilarna?