Bör Sverige gå med i NATO?

Status
Ej öppen för fler svar.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det är brottsligt. Men det visste du redan :hihi
När och var mönstrade Sabuni ? För övrigt skriver Aftonbladet att 8000 värnpliktiga kan det bli 2022. Av en årskull på ca 115000 nyfödda.
dvs den där lagen om totalförsvars plikt rör som mest ca 7 % av befolkningen och jag vågar påstå till motsatsen visats att den inte berör Sabuni.

Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
När och var mönstrade Sabuni ? För övrigt skriver Aftonbladet att 8000 värnpliktiga kan det bli 2022. Av en årskull på ca 115000 nyfödda.
dvs den där lagen om totalförsvars plikt rör som mest ca 7 % av befolkningen och jag vågar påstå till motsatsen visats att den inte berör Sabuni.

Dessutom var Sabuni partiledare samt riksdagsledamot, dvs i krig tjänstgörande beslutsfattare i för riket avgörande frågor. Så hon var inte vilken svennepäron som helst och skulle aldrig ha möjlighet att vare sig dra till Värmland eller till främmande land i händelse av krig.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Dessutom var Sabuni partiledare samt riksdagsledamot, dvs i krig tjänstgörande beslutsfattare i för riket avgörande frågor. Så hon var inte vilken svennepäron som helst och skulle aldrig ha möjlighet att vare sig dra till Värmland eller till främmande land i händelse av krig.
På annat sätt. Direkt klar för avrättning !
Så här gjorde den norska kungafamiljen.
Har väldigt svårt tänka mig Sabuni i regeringen.
Riksdagen i Sverige är för långsam för fatta några beslut.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
S-kvinnor, SSU och "Tro och solidaritet" (broderskapsrörelsen) är alla mot medlemskap i Nato. Men det kan säkert även finnas nackdelar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Vem skulle stoppa henne?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ni minns hur putler började med att anklaga Ukraina för att vara fullt med nazister och att dom behövde avnazifieras?

Nu anklagar han Sverige för att vara fullt av nazister.

Bör Sverige gå med?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

Bör Sverige gå med?
Vi har förvisso ganska gott om dem i landet... Men luften är fri så jag tycker inte vi behöver Rysslands hjälp att avnazifiera Sverige.

Vi har ju numera även Tysklands och Storbritanniens stöd om vi ansöker. Så ett försök från Rysslands sida att göra nått skulle nog inte lyckas så väl.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vi har förvisso ganska gott om dem i landet... Men luften är fri så jag tycker inte vi behöver Rysslands hjälp att avnazifiera Sverige.

Vi har ju numera även Tysklands och Storbritanniens stöd om vi ansöker. Så ett försök från Rysslands sida att göra nått skulle nog inte lyckas så väl.
Gott om nazister?! Herregud, ring säpo, det här måste någon följa upp.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ni minns hur putler började med att anklaga Ukraina för att vara fullt med nazister och att dom behövde avnazifieras?

Bör Sverige gå med?
Var kan man läsa dessa anklagelser? Jag såg en affisch på tre numera döda människor.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Räcker det inte med att dom affischerar på busshållplatserna?
Räcker för vad?

Du skrev att någon du kallar Putler påstår att Sverige är fullt av nazister, det enda jag sett som ens liknar det är överdrifterna i denna tråd från WG. (Aningen förvånande klavertramp).

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Räcker för vad?

Du skrev att någon du kallar Putler påstår att Sverige är fullt av nazister, det enda jag sett som ens liknar det är överdrifterna i denna tråd från WG. (Aningen förvånande klavertramp).

Är du ledsen för att din kompis putler har det lite jobbigt med avnazifieringen i Ukraina?

Du kanske ska åka och hålla bunker-tzaren i handen och visa ditt stöd?

Hela proppskåpet har ju brunnit på den fan och det är få människor jag säger det om men världen skulle vara en mycket bättre plats om putler fick en kula mellan ögonen.

Ja, jag är lite intolerant mot labila människor med kärnvapen, jag erkänner det.
Jag har även svårt för dom som tar dessa i försvar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är du ledsen för att din kompis putler har det lite jobbigt med avnazifieringen i Ukraina?

Du kanske ska åka och hålla bunker-tzaren i handen och visa ditt stöd?

Hela proppskåpet har ju brunnit på den fan och det är få människor jag säger det om men världen skulle vara en mycket bättre plats om putler fick en kula mellan ögonen.

Ja, jag är lite intolerant mot labila människor med kärnvapen, jag erkänner det.
Jag har även svårt för dom som tar dessa i försvar.

Är det min kompis?
Vem försvarar vad? Inte jag. Däremot har ingen sagt att Sverige är fullt av nazister. Förutom Wiseguy.
Rörigt. Chill oldie.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Din underrättelsetjänst verkar vara av lika god kvalitet som Puttes. Kanske samma?
Ta du din nederlagsdoktrin och vik ett pappersflygplan med.
Har nån pissat i din morgongröt?
Nederlagsdoktrinen är ju vad våra partiledare fört sedan 90-talet. Jag vill att Sverige ska ha ett försvar värt namnet, vilket vi för närvarande inte har, och inte har haft på väldigt länge. Det är inte varesig militären eller materielet det är fel på, det är helt och hållet våra kära politiker som hellre skickar pengar till annat än basen för vårt lands existens.

Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Dålig sammanhållning om försvar behöver
Har nån pissat i din morgongröt?
Nederlagsdoktrinen är ju vad våra partiledare fört sedan 90-talet. Jag vill att Sverige ska ha ett försvar värt namnet, vilket vi för närvarande inte har, och inte har haft på väldigt länge. Det är inte värdig militärens eller materielet det är fel på, det är helt och hållet våra kära politiker som hellre skickar pengar till annat än basen för vårt lands existens.
Samma politiker som nu ska bestämma om vi ska gå med NATO,
För en folkomröstning kan vi ju inte ha...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S