Det är väl ändå en politisk fråga, orkar inte med ännu ett ämne som Tegnelliseras.
"Lyssna på experterna"
Du låter som en av miljöpartiets första personer i försvarsutskottet.
Hon, för det var förstås en hon, då iaf. Vad hon skulle identifiera sig som idag kan man ju bara gissa.
Hon sa något i stil med att "hennes brist på kunskaper och insikter gjorde att hon inte kunde ha några förutfattade meningar om något", något som hon torgförde som en fördel?!
Jag vet i alla fall att förvarsfrågor (och andra frågor för den delen också) helst och önskvärt hanteras av personer med kunskaper och insikt i ämnet istf. t.ex en fd. hårfrisörska eller lastbilschaffis. Intet ont om någon av dessa för vi vet ju vem ska fixa håret och köra lastbilen eller hur, ingen broilerpolitiker helt klart utan någon med kunskaper på området.
Nu är visserligen påstås det, politik det möjligas konst, men som BMW så väl utryckte det i manualen till den k1300s jag en gång hade; "Motorcykeln är försedd med ett flertal säkerhetsystem, dock kan inget av dem upphäva fysikens lagar." Problem uppstår när okunniga människor utifrån kass och begränsad mängd information drar långtgående slutsatser om mycket komplicerade saker. Och de förstår oftast inte att de inte förstår.
(
Dunning-Kruger Effect) Mängden möjligheter och dess omfattning är väsentligt färre och mindre i den verkliga världen och jag tycker att det är helt rimligt att de som fattar beslut skall göra det med utgångspunkt, en fast sådan, i den verkliga världen