Bör Sverige gå med i NATO?

Status
Ej öppen för fler svar.

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Politiker är ju inte dom "vassaste knivarna i lådan" direkt... Är väl mer dom gamla slöa som inte kan bli vassa då..
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Det är nog sant att hon suttit med sina bimboväninnor och låtit tankarna skena. Men hur kan en partiledare i ett svenskt parti låta tankarna skena iväg så bortom skacklarna?
Hon har tydligen inte ägnat en sekunds tanke på att hon kanske fortfarande tillhör riksdagen även vid ett krig.
Vidare ska en ledare vara ett föredöme på alla sätt och att då offentligt i media yttra såna tankar är ju ytterligare otroligt klandervärt.

Jag tror faktiskt att av allt dumt som vi hört från svenska politiker så tror jag nästan att det här är det värsta.

Det är alltså sådana här människor som styr vårt land.
Att man gör det som ett officiellt youtubeinlägg, hon, vaffanheterhansmurfenimoderaterna (Kristersson alltså) och någon svd-tjomme spelade ju in samtalet för publicering.
Alltså, jag får ju ont i huvudet av att himla med ögonen så hårt.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Sabuni kan ju snart fly till finland också, dom kan väl ta sisådär 5 miljoner flyktingar var Norge och Finland va?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag tycker Sabuni ska experimentera oftare med att tänka.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Ytterligare en syltrygg. Den här gången en partiledare som visar vad hon går för...
 

Raderad medlem 51742

Guest
För den typ av frågor där man vill stimulera att beslutet i högre utsträckning påverkas av de som är insatta hade det kanske varit intressant att testa det som kallas liquid democracy. Innebär i korthet en variant av direktdemokrati, men där man kan delegera sin röst vid folkomröstning i en sakfråga till en person som man har förtroende för. Jag skulle t ex kunna delegera min röst i försvarsfrågor till en person som jag vet både tycker som jag och som är kunnig inom området, medan jag skulle kunna välja en annan person i kulturfrågor, alternativt att välja att rösta själv.

Sen löser kanske detta inte problemen med att en folkomröstning om NATO kan vara tveksam, t ex med tanke på påverkansoperationer och det knepiga läge vi skulle hamna i om det blev ett nej, t ex som med kärnkraftsfrågan där detta sen hamnade som en våt filt över debatten under decennier.
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Jahapp en av de största frågorna nu är om vi är beskyddade från och med att en ansökan har lämnats in. Att Stoltenberg muntligt har antytt det är ingen garanti. Är det inte också så att alla nuvarande medlemmar måste godkänna nya medlemmar? Det ser jag inte som helt givet vad gäller tex Ungern och Turkiet och vad som gäller den dagen har vi ingen aning om just nu. Saker och ting kan ändra på sig fort i dessa dagar.

Som jag har sagt innan, jag går gärna med I NATO men förutsättningar och villkor måste vara rätt.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jahapp en av de största frågorna nu är om vi är beskyddade från och med att en ansökan har lämnats in. Att Stoltenberg muntligt har antytt det är ingen garanti. Är det inte också så att alla nuvarande medlemmar måste godkänna nya medlemmar? Det ser jag inte som helt givet vad gäller tex Ungern och Turkiet och vad som gäller den dagen har vi ingen aning om just nu. Saker och ting kan ändra på sig fort i dessa dagar.

Som jag har sagt innan, jag går gärna med I NATO men förutsättningar och villkor måste vara rätt.
Jag tror att det är precis sånt Sanna Marin har tagit reda på i sina samtal med Stoltenberg.

Samtidigt spelar det mindre roll just nu, när Ryssland inte har kapacitet över att invadera ett turisthotell i Spanien ens.

Om kriget i Ukraina upphör, och Putler får några år på sig fylla på med vapen och nytt kött att skicka in i köttkvarnen så är läget sämre.... Mycket sämre
 

Raderad medlem 51742

Guest
Jahapp en av de största frågorna nu är om vi är beskyddade från och med att en ansökan har lämnats in. Att Stoltenberg muntligt har antytt det är ingen garanti. Är det inte också så att alla nuvarande medlemmar måste godkänna nya medlemmar? Det ser jag inte som helt givet vad gäller tex Ungern och Turkiet och vad som gäller den dagen har vi ingen aning om just nu. Saker och ting kan ändra på sig fort i dessa dagar.

Som jag har sagt innan, jag går gärna med I NATO men förutsättningar och villkor måste vara rätt.
Det är väl detta som Finland just nu håller på med, att försäkra sig om stöd från NATO-länderna. Antar att om det blir ett rent formaliabeslut och alla förberedelser är avklarade samt villkor uppfyllda, borde det gå att forcera igenom betydligt snabbare.
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Jag tror att det är precis sånt Sanna Marin har tagit reda på i sina samtal med Stoltenberg.

Samtidigt spelar det mindre roll just nu, när Ryssland inte har kapacitet över att invadera ett turisthotell i Spanien ens.

Om kriget i Ukraina upphör, och Putler får några år på sig fylla på med vapen och nytt kött att skicka in i köttkvarnen så är läget sämre.... Mycket sämre
Japp frågan lär ha diskuterats men vad svaret är vet vi inte ännu
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Började titta på klippet men det var så dålig kvalites å jag la ner det försöket.
Men iaf, tycker JE har en del poänger här.
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Började titta på klippet men det var så dålig kvalites å jag la ner det försöket.
Men iaf, tycker JE har en del poänger här.
Bättre låta ryssen få det han vill ha eller?

 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top