Att man gör det som ett officiellt youtubeinlägg, hon, vaffanheterhansmurfenimoderaterna (Kristersson alltså) och någon svd-tjomme spelade ju in samtalet för publicering.Det är nog sant att hon suttit med sina bimboväninnor och låtit tankarna skena. Men hur kan en partiledare i ett svenskt parti låta tankarna skena iväg så bortom skacklarna?
Hon har tydligen inte ägnat en sekunds tanke på att hon kanske fortfarande tillhör riksdagen även vid ett krig.
Vidare ska en ledare vara ett föredöme på alla sätt och att då offentligt i media yttra såna tankar är ju ytterligare otroligt klandervärt.
Jag tror faktiskt att av allt dumt som vi hört från svenska politiker så tror jag nästan att det här är det värsta.
Det är alltså sådana här människor som styr vårt land.
kan sabuni tänka ?Det var ju bara ett TANKEEXPERIMENT!
/R
Det är väl högre risk att hon blir Sveriges Quisling.Sabuni kan ju snart fly till finland också, dom kan väl ta sisådär 5 miljoner flyktingar var Norge och Finland va?
Hon exprimenterade med det....kan sabuni tänka ?
Jag tror att det är precis sånt Sanna Marin har tagit reda på i sina samtal med Stoltenberg.Jahapp en av de största frågorna nu är om vi är beskyddade från och med att en ansökan har lämnats in. Att Stoltenberg muntligt har antytt det är ingen garanti. Är det inte också så att alla nuvarande medlemmar måste godkänna nya medlemmar? Det ser jag inte som helt givet vad gäller tex Ungern och Turkiet och vad som gäller den dagen har vi ingen aning om just nu. Saker och ting kan ändra på sig fort i dessa dagar.
Som jag har sagt innan, jag går gärna med I NATO men förutsättningar och villkor måste vara rätt.
Det är väl detta som Finland just nu håller på med, att försäkra sig om stöd från NATO-länderna. Antar att om det blir ett rent formaliabeslut och alla förberedelser är avklarade samt villkor uppfyllda, borde det gå att forcera igenom betydligt snabbare.Jahapp en av de största frågorna nu är om vi är beskyddade från och med att en ansökan har lämnats in. Att Stoltenberg muntligt har antytt det är ingen garanti. Är det inte också så att alla nuvarande medlemmar måste godkänna nya medlemmar? Det ser jag inte som helt givet vad gäller tex Ungern och Turkiet och vad som gäller den dagen har vi ingen aning om just nu. Saker och ting kan ändra på sig fort i dessa dagar.
Som jag har sagt innan, jag går gärna med I NATO men förutsättningar och villkor måste vara rätt.
Japp frågan lär ha diskuterats men vad svaret är vet vi inte ännuJag tror att det är precis sånt Sanna Marin har tagit reda på i sina samtal med Stoltenberg.
Samtidigt spelar det mindre roll just nu, när Ryssland inte har kapacitet över att invadera ett turisthotell i Spanien ens.
Om kriget i Ukraina upphör, och Putler får några år på sig fylla på med vapen och nytt kött att skicka in i köttkvarnen så är läget sämre.... Mycket sämre
Dom skickar säkert ett par robotjagare att "samöva" med i bottenviken/finska viken, för vi är ju kompisarJapp frågan lär ha diskuterats men vad svaret är vet vi inte ännu
Bättre låta ryssen få det han vill ha eller?Började titta på klippet men det var så dålig kvalites å jag la ner det försöket.
Men iaf, tycker JE har en del poänger här.
Jan Emanuel om Ukraina: ”Jag hade inte skickat vapen” - Nyheter Idag
MALMÖ Socialdemokraten och entreprenören Jan Emanuel Johansson tycker inte att kriget i Ukraina är svartvitt. Det säger han i ett samtal med SD-ledaren Jimmie Åkesson. – Ukraina är ganska nära Ryssland. Det är inte superduperkonstigt att inte de vill ha Natos vapen där, säger han. I samtalet som...nyheteridag.se
(Bättre låta ryssen få det han vill ha, som alternativ till vadå?)Nej.Bättre låta ryssen få det han vill ha eller?
”Jag hade inte skickat vapen” tyckte Jan Emanuel fast det var kanske inte det som du höll med om?(Bättre låta ryssen få det han vill ha, som alternativ till vadå?)Nej.
Betyder inte att man samtidigt tycker att det är bättre att "ryssen får det han vill ha". Varför skulle det vara binärt på det sättet?”Jag hade inte skickat vapen”
Om man inte frågar får man inte veta.Japp frågan lär ha diskuterats men vad svaret är vet vi inte ännu
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|