Bör Sverige gå med i NATO?

Status
Ej öppen för fler svar.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Som jag sagt förr när du går igång....Värst vad du lägger värde på vad jag skriver och helt klart imponerande hur du (van)tolkar saker och hävdar att min syn på demokrati är den samma som Putins ? Att du lyckas göra den kopplingen tyder ju på att någonting inte står rätt till i din värld. Jag är inget orakel och har aldrig hävdat det, men det är klart trevligt att du vidhåller att jag är det med den tyngd du gör det. Att sen länka in mitt nick hela 3 gånger i samma stycke och igen i nästa inlägg tyder ju på en viss ohälsosam fixering under en uppenbart manisk episod. Det är ju som att skriva 4 arga brev om samma sak som du sedan sätter upp samtidigt i tvättstugan.

Jag såg inte partiledardebatten. Tycker de är ganska pinsamma och brukar inte ge något nytt. Men det är väl positivt ifall de finner en väg framåt.
Vet dock inte om ett löfte att inte skapa fler misstroendeomröstningar är värt så mycket. Dels är det kort fram till valet och KD tenderar att glömma saker så fokuset riktas om på annat. Skall bli intressant att se vad som händer i veckan.

Idag skall jag dock försöka ignorera er och kolla på när Knugen talar här i Olofström ?
Kolla gärna på debatten när du har tid. Där framgår både anledningarna till misstroendet och flera röster som förklarar varför regeringen inte behöver avgå. Debattdelen avslutades med att MA skulle fundera på det. Får ändå ge MA en poäng där. Stort att svänga under direktsändning och kunna fundera på andra vägar än den inslagna.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Kolla gärna på debatten när du har tid. Där framgår både anledningarna till misstroendet och flera röster som förklarar varför regeringen inte behöver avgå. Debattdelen avslutades med att MA skulle fundera på det. Får ändå ge MA en poäng där. Stort att svänga under direktsändning och kunna fundera på andra vägar än den inslagna.
Morgan har högst sannolikt redan fått sparken, det kan jag nog sätta en slant på. Imorgon bitti avgår han "frivilligt" eftersom "situationen blivit ohållbar" och "Sverige befinner sig i ett svårt läge och debatten om mig skymmer det viktiga arbete som regeringen har framför sig med att komma tillrätta med gängkriminaliteten och utrikespolitiken".

Nu ska jag till slottet, ska se om det smyger runt någon arg man i 1,5m klassen runt Rosenbad.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Att Erdogan dansar efter en rysk flöjt är ju ganska uppenbart, nu är det upp till NATO att visa att man måste vara lagspelare för att vara med i ett lag.

Jag har fullt förtroende för att NATO fixar det här om vi bara sitter still i båten.
Vi ska inte ens bemöta Erdogan/Turkiet, utan hänvisa till NATO, så får NATO kommunicera mellan oss.

Erdogan hoppas väl på oligarkmiljonerna, eftersom turkiet håller igen med sanktionerna.
Det har flugit mycket små plan mellan ryssland och turkiet ett tag, och det ligger väl en del båtar med tveksamma ägare i turkiet.
Det strosar nog omkring en hel del hårdsminkade kärringar med för mycket parfym i turkiet nu, som bara väntar på att sina gubbar ska föra ut rikedomarna.
Vill bestämt påstå att Turkiet/Erdogan inte hade några invändningar* när det var på tal för ett tag sen, innan ansökan. Det bekräftar att det är, åter igen, ett spel för öppen ridå

* avser för Sveriges del
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Vill bestämt påstå att Turkiet/Erdogan inte hade några invändningar* när det var på tal för ett tag sen, innan ansökan. Det bekräftar att det är, åter igen, ett spel för öppen ridå

* avser för Sveriges del
För ett tag sen ?
Var det händelsevis före (s) avtal med Kakabaveh om stöd till YPG ?
Har du någon länk ?
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Allt handlar om att Turkiet vill pressa USA till lyft av vapenembargo samt att ge Sverige en knäpp på näsan av inrikespolitiska orsaker.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Allt handlar om att Turkiet vill pressa USA till lyft av vapenembargo samt att ge Sverige en knäpp på näsan av inrikespolitiska orsaker.
Lägg gärna till ett "min tolkning är att..." innan du torgför uppgifter som inte alls är obestridliga.

Min tolkning är att det är en kombination av det Brooklyn skriver men också faktiskt att Sverige beter oss på ett sätt som inte passar Turkiet. Det är sedan en annan diskussion, vad som är vad i det, men man kan nog gissa att "kurd = snäll och turk = dum" doktrin gäller. Pkk som vågmästare i vår riksdag gör inte saken bättre.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag såg knugen och det får väl ändå ses som en bra nationaldag ?
Fick inga riktigt bra bilder själv som är värda att publicera då jag fick ägna tiden att hålla koll på sällskapet. Men såg denna som någon annan tog när konungen hälsade på folket ?
 

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Morgan har högst sannolikt redan fått sparken, det kan jag nog sätta en slant på. Imorgon bitti avgår han "frivilligt" eftersom "situationen blivit ohållbar" och "Sverige befinner sig i ett svårt läge och debatten om mig skymmer det viktiga arbete som regeringen har framför sig med att komma tillrätta med gängkriminaliteten och utrikespolitiken".

Nu ska jag till slottet, ska se om det smyger runt någon arg man i 1,5m klassen runt Rosenbad.
Delar din analys.
Skriver du talen till poliker eller? På pricken skulle det kunna låta så där.

Ja de i 1,5m klassen är de farligaste, särskilt de försmådda och utestängda :hihi
(kan skojja om det då jag är "vertically challenged" själv)
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag såg knugen och det får väl ändå ses som en bra nationaldag
Fick inga riktigt bra bilder själv som är värda att publicera då jag fick ägna tiden att hålla koll på sällskapet. Men såg denna som någon annan tog när konungen hälsade på folket
Usch vad han åker runt.
Jag tog detta foto vid 1800.
553d561bcf7b30e545d250da2ee7e664.jpg
 

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Sverige är indirekt redan i krig med Ryssland. Ryssland har klippt elledningen till Finland vilket fick elpriset gå upp. Bränslet på Åland kostar 30 kr/l nu enl en Ålänning jag talade med för någon dag sedan.

Målet att är att bryta ned Ryssland. Men dem kommer inte att lyckas. Ryssland kommer att förbli en stor nation.

Idag är det 2022-06-06. Någon som reagerar på detta datum.? Jag vet att det finns minst två som vet exkl mig själv här på SH vad detta datum betyder...
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top