Bör Sverige gå med i NATO?

Status
Ej öppen för fler svar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Sverige är indirekt redan i krig med Ryssland. Ryssland har klippt elledningen till Finland vilket fick elpriset gå upp. Bränslet på Åland kostar 30 kr/l nu enl en Ålänning jag talade med för någon dag sedan.

Målet att är att bryta ned Ryssland. Men dem kommer inte att lyckas. Ryssland kommer att förbli en stor nation.

Idag är det 2022-06-06. Någon som reagerar på detta datum.? Jag vet att det finns minst två som vet exkl mig själv här på SH vad detta datum betyder...
Nej jag har ingen aning om vad det datumet betyder, kan du berätta?
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Idag är det 2022-06-06. Någon som reagerar på detta datum.?
:va
En snabb googling gav följande:
"Positivity is flowing in your life
Your higher energies point to the date 06 06 to convey the message that you are going to feel a positive gust blowing in your direction."


Jaja, det var igår det och idag är en helt ny dag med en massa spännande saker som sannolikt kommer påverka våran NATO ansökan hur det än går.
Boris Johnson fick sitta kvar igår i alla fall när britterna hade sin misstroendeomröstning pga. hans pandemifestande.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Är det klockan 12 de skall rösta?

Får se om de (syftning alla politiker) nu lyckas reda ut den här dj*la röran.
Har sagt det i början av tråden att rikets säkerhet skall beslutas på bred blocköverskridande front.
En enskild politiker skall inte kunna hålla rikets framtida säkerhet som gisslan, bara för att man har goda vänner i annat land. Ett enskilt part skall inte heller göra det.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Är det klockan 12 de skall rösta?

Får se om de (syftning alla politiker) nu lyckas reda ut den här dj*la röran.
Har sagt det i början av tråden att rikets säkerhet skall beslutas på bred blocköverskridande front.
En enskild politiker skall inte kunna hålla rikets framtida säkerhet som gisslan, bara för att man har goda vänner i annat land. Ett enskilt part skall inte heller göra det.
Ser ut som att MJ blir kvar. S bekräftar sitt stöd för kurderna. S hade kunnat lösa ut AK men man valde AK och MJ framför borgarna.

Det här försvårar natoansökan rejält. Skulle tro att det är så sossarna egentligen vill ha det.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Ser ut som att MJ blir kvar. S bekräftar sitt stöd för kurderna. S hade kunnat lösa ut AK men man valde AK och MJ framför borgarna.

Det här försvårar natoansökan rejält. Skulle tro att det är så sossarna egentligen vill ha det.
Får känslan att det är nått mera vi inte känner till...?
Har Turkiet signalerat ett definitivt stopp med våran ansökan oavsett vad som sker?
Har vi fått garantier av andra att Turkiet blir överkörda på något sätt?

Omröstningen blir säkert uppfuckad ändå genom att någon trycker på fel knapp ?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Får känslan att det är nått mera vi inte känner till...?
Har Turkiet signalerat ett definitivt stopp med våran ansökan oavsett vad som sker?
Har vi fått garantier av andra att Turkiet blir överkörda på något sätt?

Omröstningen blir säkert uppfuckad ändå genom att någon trycker på fel knapp ?
Jag skulle tro att Sverige har kollat igenom alla tänkbara vägar med NATO, och har en klar bild av vilken variant som leder till medlemskap snabbast, och vilken som leder dit med minst politiska kompromisser.

Det är inte självklart att vi söker den snabbaste vägen
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ibland blir jag nästintill illamående av den psykiska påfrestning det innebär att leva i en teater.

Skulle media släppa SD om de gjort upp regeringen med stöd av en paramilitär infiltratör från främmande land och riskerade NATO? Självklart inte.

Var är de kritiska frågorna till regimen? Hur blir det med NATO och Turkiet nu? Sannolikt kommer AK offras utan att förstå det men media ska inte gå runt och hålla regimen under armarna.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag skulle tro att Sverige har kollat igenom alla tänkbara vägar med NATO, och har en klar bild av vilken variant som leder till medlemskap snabbast, och vilken som leder dit med minst politiska kompromisser.

Det är inte självklart att vi söker den snabbaste vägen
Ge gärna exempel på när Sverige varit duktig på strategi i modern tid.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Får känslan att det är nått mera vi inte känner till...?
Har Turkiet signalerat ett definitivt stopp med våran ansökan oavsett vad som sker?
Har vi fått garantier av andra att Turkiet blir överkörda på något sätt?
Om inte något av detta är vad som skett är det svårt att tolka det på något annat sätt än att S ser såväl kurdfrågan som sitt eget fortsatta maktinnehav som överordnade och så viktiga att de är värda att riskera en NATO-anslutning och därmed Sveriges säkerhet för. I såna fall är det ett svek mot lojaliteten inte bara gentemot det svenska folket utan också mot övriga västländer och framför allt Finland.

EDIT: Till och med den S-märkta statsvetaren Marja Lemne på Södertörns Högskola verkar ju se detta som sista spiken i kistan för ett svenskt NATO-medlemskap.

– Det kommer inte att komma någon offentlig förklaring eller bekräftelse och det skulle ha varit väldigt olyckligt med tanke på Nato-förhandlingarna som ju kärvar tillräckligt ändå. Om det stämmer att hon fått bland andra partisekreteraren Tobias Baudins (S) löfte om att hon kommer ha fortsatt stöd för sina krav i kurdfrågorna kan vi definitivt hälsa hem i Nato-förhandlingarna, säger Marja Lemne, statsvetare vid Södertörns högskola.

Lemne uttrycker oro för att allmänheten uppfattar hela händelseförloppet som ett slags politisk lekstuga och att den långsiktiga risken är att det skulle spä på det politiska föraktet med lägre valdeltagande som följd. Hur det gått till, vad som förevarit och varför Kakabaveh svängt tror hon kommer att bli föremål för en rad böcker och uppsatser.
 
Last edited by a moderator:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Sverige är indirekt redan i krig med Ryssland. Ryssland har klippt elledningen till Finland vilket fick elpriset gå upp. Bränslet på Åland kostar 30 kr/l nu enl en Ålänning jag talade med för någon dag sedan.

Målet att är att bryta ned Ryssland. Men dem kommer inte att lyckas. Ryssland kommer att förbli en stor nation.

Idag är det 2022-06-06. Någon som reagerar på detta datum.? Jag vet att det finns minst två som vet exkl mig själv här på SH vad detta datum betyder...
Nej det gör det inte. Sitter och tittar på soppamacken genom fönstret. Kanske vid sjöpumpen som är 30% dyrare.

Dock så börjar det nog locka att köra hojen på Aspen alkylatbensin.
 

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
:va
En snabb googling gav följande:
"Positivity is flowing in your life
Your higher energies point to the date 06 06 to convey the message that you are going to feel a positive gust blowing in your direction."
För att förstå detta måste du förstå/ veta vad datumet 2022-06-06 betyder... erkänner att jag inte vet var du fann detta...
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
För att förstå detta måste du förstå/ veta vad datumet 2022-06-06 betyder... erkänner att jag inte vet var du fann detta...
Skall jag vara mera seriös så gissar jag att du syftar på minnet av D-day. Men det var väl 78 år sen, så det fyller inte jämt.
Annars var det väl Ducatiklubbens bandag och de är ju ungefär lika förödande båda två.
 

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Skall jag vara mera seriös så gissar jag att du syftar på minnet av D-day. Men det var väl 78 år sen, så det fyller inte jämt.
Annars var det väl Ducatiklubbens bandag och de är ju ungefär lika förödande båda två.
Du talar om dåtid.. jag om nutid och framtid... det som var och varit kan ingen ändra på...
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top