FettSnok
96% enligt läkaren
Ska man sälja kan det vara gynnsamt om man har nån form av finansieringslösning att erbjuda. Folk är tydligen hur glada som helst i att köpa på avbetalning
Annars tycker jag att hojar mellan 20-50´är minst prisvärda och de mest prisvärda ganska nya (eller nya lagerhojar).
Varför är de minst prisvärda?
Men då får du lova att inte starta någon snyfttråd över alla SKAMBUD du fått om nu ingen vill betala mer än 30000 för din 50000:- hoj.Nja... Min hoj är värd det jag tycker den är värd. Om jag tycker den är värd 50 så är den det för mig. Om du tycker den är värd 30 så får du gärna tycka det, men eftersom mitt värde är 50 så blir det ingen affär. Så vem är det som avgör värdet egentligen, köparen eller säljaren?
Orsaken till att folk gråter över "överprisade" hojar är att man tror att alla som sätter ut annons måste sälja och alltså acceptera det bud köparen ger. Men uppenbarligen har säljaren en möjlighet att skita i att sälja. Om samma scenario upprepar sig flera gånger borde kanske köparen fundera på sin prisuppfattning istället för att bestämma sig för att alla säljare är retarderade.
Annars tycker jag att hojar mellan 20-50´är minst prisvärda och de mest prisvärda ganska nya (eller nya lagerhojar).
Men då får du lova att inte starta någon snyfttråd över alla SKAMBUD du fått om nu ingen vill betala mer än 30000 för din 50000:- hoj.
Nej jag behöver sällan nåns axel att gråta på så oroa dig inte för det.
La ut min hoj förra söndagen för 35, sålde den i lördags för 32, vilket var 2 över min smärtgräns. Och jag hade redan bestämt innan att jag skulle behålla den om jag inte fick 30, eftersom jag personligen tycker den är värd det, och jag har råd att skita i att sälja.
Om du får en flång ny rEtta för 35 lök, är den inte prisvärd då? Extremt exempel, visst, men hur kan man basera prisvärde på det av säljaren satta priset och inte skick/mil/slitage? Eller tänker du att det finns flest överprissatta hojar mellan 20-50kkr?
Sålde min 929 för 6 år sen för 32 papp.
Gamla sekelskiftshojar sjunker visst aldrig i värde...
Sålde min 929 för 6 år sen för 32 papp.
Gamla sekelskiftshojar sjunker visst aldrig i värde...
Jo, det gör de, men kronan sjunker också i värde. Flång ny Blade kostade då 125.000. Idag vill de ha 160.000 för en motsvarande. Inflation kallas det visst.
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|