Biltema = kanontema!

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Fan lyckats kasta biltema-bibeln :(

deras sida är inte så uppdaterad :(
 

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
deras fälgtvätt är nog den bästa som finns, så länge man inte andas in den haha.
För att inte tala om deras "Label remover"... Löser allt möjligt jox hur lätt och snabbt som helst. fälgarna blir skitrena, isht bak och sving som blir nedkladdat som fan. Funkar jävligt illa med vatten däremot, ca 90% av lösningsförmågan försvinner.
 

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Hur är deras depåstöd?
Vet att nån gnällde på stödet nånstans i den här tråden.
Nån som använt deras bakre depåstöd den senaste tiden och är nöjd? Vill ju inte att hojen ska tippa!

Kanske kan svetsa dit extra stöd förstås..
 
Last edited:

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Hur är deras depåstöd?
Vet att nån gnällde på stödet nånstans i den här tråden.
Nån som använt deras bakre depåstöd den senaste tiden och är nöjd? Vill ju inte att hojen ska tippa!

Kanske kan svetsa dit extra stöd förstås..

Jag är kanonnöjd med mitt depåstöd. Har både fram och bak. Fram är väl inte optimalt men bak funkar kanon.

Köpte även depåstöd för motarden. Även de funkar fin fint. Lite högt dock så jag kan inte rulla hojen över det när det är i nerfällt läge. Men de fixar man lätt genom att köra upp framhjulet på en bräda så går stödet under sen. :)
 

Lokander

Spettmek.
Gick med
5 Jun 2009
Ort
På jobbet
Hoj
Aim 50
Hur är deras depåstöd?
Vet att nån gnällde på stödet nånstans i den här tråden.
Nån som använt deras bakre depåstöd den senaste tiden och är nöjd? Vill ju inte att hojen ska tippa!

Kanske kan svetsa dit extra stöd förstås..

Min båge står på Biltema depåstöd och har inte tippat, och jag har till och med suttit och torrbrutit lite på den.Det kanse inte är så smart ioförsej....
.Ska nog skaffa sånadär klykor och bobiner eller vad det heter, som dom har börgat sälja nu, värkar smidigare att använda.
 

SvanteMannen

Ny medlem
Gick med
15 May 2008
Ort
Stockholm, Huddinge
Hoj
Duke -08
Jag är kanonnöjd med mitt depåstöd. Har både fram och bak. Fram är väl inte optimalt men bak funkar kanon.

Köpte även depåstöd för motarden. Även de funkar fin fint. Lite högt dock så jag kan inte rulla hojen över det när det är i nerfällt läge. Men de fixar man lätt genom att köra upp framhjulet på en bräda så går stödet under sen. :)

Håller med. Bak fungerar bra. Fram är det värre med. Jag prövade att svetsa det men det vek sig iallfall. Fotade det också, kom tydligen till användning nu.
 

Bifogat

  • DSC00102.jpg
    DSC00102.jpg
    240.7 KB · Visningar: 322
  • DSC00104.jpg
    DSC00104.jpg
    232.8 KB · Visningar: 228

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Tack för alla snabba svar!

Verkar bli ett köp trots allt.
På hemsidan ser det inte ut som om det följer med prylar till bobbiner utan bara såna där plattor till svingen. Men det funkar iofs rätt hyfsat ändå även om bobbiner känns säkrare på nåt vis.

Rasar depåstödet åker jag ut på Biltema och ställer till ett herrans liv!! ;)
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Tack för alla snabba svar!

Verkar bli ett köp trots allt.
På hemsidan ser det inte ut som om det följer med prylar till bobbiner utan bara såna där plattor till svingen. Men det funkar iofs rätt hyfsat ändå även om bobbiner känns säkrare på nåt vis.

Rasar depåstödet åker jag ut på Biltema och ställer till ett herrans liv!! ;)

Jag fick inte ens ett svar på mail när mitt vek sig, dock klarade jag hojen
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Jag är också lite frågvis till stödet. Behöver ett nu under vintern då jag ska göra lite större reparationer. Har kollat på Julas version som ser väldigt stabil ut men dem hade slut i lager när jag var där, likadant har det varit på Biltema aslänge.

Man kanske kan byta ut plastgrejerna?
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Har någon provat det nya stödet för gaffelkronan än? Är redigt sugen på ett sånt nämligen. Men det kanske inte har kommit in än?
 

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös
Har någon provat det nya stödet för gaffelkronan än? Är redigt sugen på ett sånt nämligen. Men det kanske inte har kommit in än?
Jag undrar detsamma..

Lite offtopic annars: Någon som har nån bra ritning på hur man bra kan svetsa ihop ett eget främre depåstöd som lyfter i gaffelkronan och som är enkelt att få upp hojen på? PM:a.
 

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Nu blev jag lite fundersam.
Jula har som sagt också ett depåstöd, någon som har klämt på båda? Verkar Julas hålla bättre kvalité än Biltemas depåstöd?


Jag fick inte ens ett svar på mail när mitt vek sig, dock klarade jag hojen

Hur vek det sig? Var det själva svingplattorna som pajade eller var det själva rörramen?

Jag undrar detsamma..

Lite offtopic annars: Någon som har nån bra ritning på hur man bra kan svetsa ihop ett eget främre depåstöd som lyfter i gaffelkronan och som är enkelt att få upp hojen på? PM:a.


Jag gjorde ett eget till min förra cykel som jag var dum nog att skicka med när jag sålde den. Jag mätte bredden mellan bobbinerna samt höjden och sen bockade jag och svetsade ihop rör så lik ett depåstöd jag kunde. Blev rätt bra förutom att själva "hävarmen" blev lite kort. Tur att min gamla hoj inte vägde allt för mycket.
Har du möjlighet att låna ett stöd och måtta med vore det kalas!
 
Last edited:

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Tack för alla snabba svar!

Verkar bli ett köp trots allt.
På hemsidan ser det inte ut som om det följer med prylar till bobbiner utan bara såna där plattor till svingen. Men det funkar iofs rätt hyfsat ändå även om bobbiner känns säkrare på nåt vis.

Rasar depåstödet åker jag ut på Biltema och ställer till ett herrans liv!! ;)

Det går numera att köpa till lyftgrej för bobiner på biltema Artnr 82-551 89:90. Jag har inte sett dem i butik ännu bara i tryckta katalogen. Själv kör jag med biltemas bakstöd med Maxmc bobbinadapter 173550 för 113:- . Fungerar kalas.
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Man gör nog bäst i att ringa om det är nyheter man vill köpa. Dom har ännu inte fått in verktygsvagn (modell som tengtool etc) depåstöd gaffelkrona, kedjeknäckare och flera andra saker jag tänkt köpa i Hlmstd ännu...lite dumt när dom släpper katalogen innan sakerna ens finns i varuhusen
 

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Jag åker ut och köper ett stöd på Biltema och moddar det på jobbet sen, se de röda linjerna. Jag återkommer med bilder om det blir bra. Det är ett billigt alternativ iaf.
 

Bifogat

  • depastod.jpg
    depastod.jpg
    14.4 KB · Visningar: 122
Last edited:

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
Stiga Park

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Nu är det inköpt, svetsat dit stag och testat.
Köpte bobinfästen som faktiskt redan fanns på Biltema i Birsta.

Funkade fint för mig, jag skakade cykeln och hade mig och allt verkar hålla.
Tyckte dock att svetsen på bobinfästena var dåligt tilltagen men det går ju att ordna.

Nöjd så långt utom att jag upptäckte att kedjan var sönder..suck..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top