Varning nr 2. Efter att ha kört ned beläggen (biltema) var bromsskivorna förstörda från att ha varit släta fick dom djupa repor ca 5-10 repor i båda skivorna ½-1 mm djupa. Rättelse från tidigare inlägg det var ca 2-3 mm kvar av båda beläggen innan jag bytte. Det som lät var skrik plattorna. Skivorna var hela efter att original klossarna tog slut men förstörda efter biltemas. Pris ca 10 000kr att byta + nya bromsbelägg
Så låt inte snålheten bedra visheten. Köp inte biltemas bromsbelägg till en Sport/tourer, sporthoj.
PS. Efter att läst tidigare inlägg på denna tråd ska Jag lägga upp bilder på mina förstörda skivor både skitiga & rentorkade för att en gång för alla visa alla biltemas försvarare att beläggen är skit & då riktar jag in mig på just beläggen & inte hela sortimentet.
PS. 2 Jag driver en reklamation mot Biltema i detta ärende & kommer att löpande redovisa hur Biltema hanterar sina reklamationer. Fråga - är det fler som drabbats PM á Mig så kan vi föra en gemensam aktion/grupptalan vilket alla skulle tjäna på.
Hittills har jag bara talat med reklamations ansvarige på Biltema i Botkyrka men det var goddag yxskaft Nästa led blir A.R.N. för att ev. tvingas stämma företaget till Tinget.
Mitt mål är att hjälpa/varna andra från att drabbas av samma missöde som Jag dvs. låt inte snålheten bedra visheten - köp kvalitet, bojkotta Biltemas broms klossar. Får Biltema tillräckligt med offentlig kritik agerar dom - jag lovar. I slut änden kan detta leda till att företaget byter leverantör & det blir en win - win situation för alla