Jag heter Lasse
Bara 4 hjul.
- Gick med
- 19 Jun 2003
- Hoj
- Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Många verkar glömma bort att en väldigt viktig sak när det gäller att kränga produkter. Och det är att en produkt med en bra image säljer bättre än en så kallad no-name-produkt utan image. Titta bara på jeans, ett par för 1400:- håller knappast bättre än ett par för 299:-. Ok, de för 1400 kanske är snyggare.
Man är oftast mer benägen att tala väl om dyra produkter eftersom att man oftast inte vill erkänna att man gjort ett, kanske, dåligt köp.
De finns något som kallas för multi-branding har jag för mig och det betyder att samma tillverkare kränger exakt samma produkt under olika namn.
Låter det konstigt? Inte om man tänker på att man kan fånga upp fler kunder på det viset. Olika varunamn har olika marknadsföring som tilltalar olika kunder.
Man är oftast mer benägen att tala väl om dyra produkter eftersom att man oftast inte vill erkänna att man gjort ett, kanske, dåligt köp.
De finns något som kallas för multi-branding har jag för mig och det betyder att samma tillverkare kränger exakt samma produkt under olika namn.
Låter det konstigt? Inte om man tänker på att man kan fånga upp fler kunder på det viset. Olika varunamn har olika marknadsföring som tilltalar olika kunder.