Bkk på Kemorabanan!!!

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Pust !!
Då har man sparkat ner gammelkawwan från släpet än en gång och får se fram emot nästa bankörning.
Jag måste däremot skriva av mig några ord och tacka alla instruktörer (igen) som verkligen gjorde kursen till en riktigt höjdare.
Jag har kört ett antal år på bana och ansåg mig ha lite koll på det men ack vad man bedrog sig...Det vara bara att krypa till korset och göra avbön inför mc-guden...
Det känns lite som att födas på nytt (hur fasen nu det känns).
Nästa år så tar jag med mig den nyvunna kunskapen plus lathunden som Niklas snickrat ihop och kommer att repetera allt och förhoppningsvis njuta än mer av bankörningen än jag gjort tidigare år.
Dock blir det andra däck som förhoppningsvis håller ihop och greppar bättre så att man slipper hålla igen och istället kan testa den nya tekniken till det normala tempot.
Vi ses om inte annat nästa år...

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Pust !!
Då har man sparkat ner gammelkawwan från släpet än en gång och får se fram emot nästa bankörning.
Jag måste däremot skriva av mig några ord och tacka alla instruktörer (igen) som verkligen gjorde kursen till en riktigt höjdare.
Jag har kört ett antal år på bana och ansåg mig ha lite koll på det men ack vad man bedrog sig...Det vara bara att krypa till korset och göra avbön inför mc-guden...
Det känns lite som att födas på nytt (hur fasen nu det känns).
Nästa år så tar jag med mig den nyvunna kunskapen plus lathunden som Niklas snickrat ihop och kommer att repetera allt och förhoppningsvis njuta än mer av bankörningen än jag gjort tidigare år.
Dock blir det andra däck som förhoppningsvis håller ihop och greppar bättre så att man slipper hålla igen och istället kan testa den nya tekniken till det normala tempot.
Vi ses om inte annat nästa år...

Du är ju det levande beviset på att även gamla hundar kan lära sej sitta...:D

Det är alltid lika roligt att se människor utvecklas, och det är ännu roligare när det kommer gamla banrävar som du Lasse och tycker att våra kurser är bra. Vi slåss ju ständigt mot fördomar om att en SMC kurs består av gubbar i skägg som kör gamla BMW runt koner... jag hoppas att vi en gång för alla, i det här gänget iallafall, har bevisat motsatsen... det gick ju inte direkt sakta på Kemora...:tungan :)

Glömde ju säja att ni skall kolla på:

http://www.svmc.se/templates/NewsPage.aspx?id=4524

Last edited:

Tommen

Medlem
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
Yamaha R6
Bkk

Hej

Trodde inte att det skulle vara den farten som det blev på kursen. Niklas visade för mig att det går att ta tredje kurvan med knäskrap och helt kalla däck under första körpasset för dagen. Detta är nog bland det bästa man kan göra med kläderna på.
Har redan planerat in nästa års kurs.

Ps Har en bra bild på en fundersam Bemari: Håller däcket för mer i dag???

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Hej

Trodde inte att det skulle vara den farten som det blev på kursen. Niklas visade för mig att det går att ta tredje kurvan med knäskrap och helt kalla däck under första körpasset för dagen. Detta är nog bland det bästa man kan göra med kläderna på.
Har redan planerat in nästa års kurs.

Ps Har en bra bild på en fundersam Bemari: Håller däcket för mer i dag???

Jo det var spännande, efter den uppvärmningen fick jag göra som PG Lundmark, vända på kalsongerna och knacka dom mjuka...:D

Tänk vad mycket man/folk/vi missar på grund av att vi har fördomar om saker och ting. Tänk på alla dessa stackare som kör hoj och aldrig går på en SMC-kurs pga av fördomar. Dom flesta tror att det går skitsakta och att det är pekpinnar hela tiden. Men det finns också dom som inte tycker att dom platsar för att dom är nybörjare på att köra hoj.

Visst håller ni med om att alla kan gå en SMC-kurs på bana?:)

Bilden på Lasse får du gärna slänga upp här:tummenupp

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Lasse ser ut som "A man with an mission...":)

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
..Vi slåss ju ständigt mot fördomar om att en SMC kurs består av gubbar i skägg som kör gamla BMW runt koner... jag hoppas att vi en gång för alla, i det här gänget iallafall, har bevisat motsatsen... det gick ju inte direkt sakta på Kemora...:tungan :)

Glömde ju säja att ni skall kolla på:

http://www.svmc.se/templates/NewsPage.aspx?id=4524

MEN HALLÅÅÅ - jag kom ju på min till BMW, är gammal och rakada inte mej på flera dagar!!!

(Tack te Chrille, som tog mä min R6´r - tror nog att Bumsen ska hålla sej på gokartbana.. Kemora´s tempo är ju ruskigt roligt..)

Jag är på igen - och är härmed anmäld!

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
MEN HALLÅÅÅ - jag kom ju på min till BMW, är gammal och rakada inte mej på flera dagar!!!

(Tack te Chrille, som tog mä min R6´r - tror nog att Bumsen ska hålla sej på gokartbana.. Kemora´s tempo är ju ruskigt roligt..)

Jag är på igen - och är härmed anmäld!

Så som du körde så kan du inte vara en dag över 25...:yoparty

Bifogat

• Dansken.jpg
    Dansken.jpg
    48.8 KB · Visningar: 89

gibbles

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Hoj
många
Men se upp för de värmländska cykeltjuvarna i depån... :tungan

Bifogat

• varmlandska_cykeltjuvar_i_depan.jpg
    varmlandska_cykeltjuvar_i_depan.jpg
    102 KB · Visningar: 87

frelar

Medlem
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Och inte använder dom cykelhjälm heller, skandal!
(Inget fel på den övriga utrustningen dock, det gäller att skydda det väsentligaste :D )

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
Klart jag kan!

Jag kan bara beklaga alla er stackar som inte var där. Detta var utan tvekan årets kurs. En fantastisk bana, underbart härliga deltagare, ett härligt gäng instruktörer, en galen dansk och 25 grader och sol i fyra dagar. Det kan omöjligt bli bättre än så här:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Igår bokade jag Kemora samma vecka 2009, jag garanterar att det blir fullt på den kursen!:)

Efter lite insider information så ska jag försöka ta mig dit till nästa år.

Förutsatt att jag kommer in i skinnstället och att jag får hojen att gå på en cylinder iaf ;-)

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Efter lite insider information så ska jag försöka ta mig dit till nästa år.

Förutsatt att jag kommer in i skinnstället och att jag får hojen att gå på en cylinder iaf ;-)

Ja du var ju ganska nära att komma iväg i år, du tänkte åtminstone på det...:)

gibbles

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Hoj
många
Du ser väl att händerna är knäppta som inför morgonbönen, bad en stilla bön till Maxxisguden...:D

Jag tror det var en bön om syndernas förlåtelse till Metzelerguden. Du hade brutit mot budet "Du skall inga andra (däck)gudar hava jämte mig." och Metzelerguden bestraffade dig med vulksläpp på avgudadäcken.

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Jag tror det var en bön om syndernas förlåtelse till Metzelerguden. Du hade brutit mot budet "Du skall inga andra (däck)gudar hava jämte mig." och Metzelerguden bestraffade dig med vulksläpp på avgudadäcken.

:D :D :D
Jag har redan bett om syndernas förlåtelse till Metzelerguden, hoppas han är med mig näst år. (jag tror det):yoparty

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0