Rootofevil
Guru
Ursäkta intrånget, Hr Pan och Ni övriga!
Inte en chans! Nu är du tvungen att "köpa biljett" i efterhand och skaffa en S1krr Roffe! Du blir säkert en lika stor tillgång som du var för Freddan och de med Daytonor
Ursäkta intrånget, Hr Pan och Ni övriga!
Fick hem mitt Yoshi helsystem, PCV och K/N filter idag Hade dock glömt bort hur pilligt och tidskrävande det var att montera grenröret och komma åt mellan kylaren och motorn!
När jag väl fått ditt systemet, PCVn och filtret och ska börja sätta tillbaka alla kåpor så viker sig det förbannade skitäckel depåstödet från biltema!!! Och såklart hade jag inte framdäcket på, men som tur i all otur han jag kasta mig fram och hålla emot så inget kom till skada. Var dock ett helvete att lyfta upp den och stoppa nått under så den inte stod med gafflarna i golvet.
Har råkat ut för samma sak med andra billiga skitstöd.
Köpte fram och bakstöd från Alpharacing, bästa stöden jag använt!
Riktigt bra finish och bra tyngd i grejerna.
http://shop.alpharacing.com/shop/index.php?main_page=index&cPath=533_536_580
Angående försäkringen...
Pratade med en "stallkompis" på jobbet som berättade att IF ökat hans premie till 14 000 till i år. Då detta är i överkant för oss fattiga process operatörer som bor bakom arslet på världen ringde han runt till bolagen och kom fram till att Trygg-Hansa var billigast. 5500 kronor för hel/6 månader och 200 kr i garageförsäkring resten av tiden. Ringde själv idag och fick priset 1018 kr/mån påställd och 200 kr garage. Försäkringen har då inga restriktioner ÄN då det gäller kurser hos SMC.
Såg dessutom att IF:s försäkring bara gäller steg 1 och 2, men jag som tecknade förra året måste väl ändå åka på 2012:s villkor? Har inte fått något meddelande om att villkoren är förändrade ju.... Vet inte om jag törs ringa och fråga heller...
// Jocke
Nu är jag inte expert på när det är APSOLUT (sic) förbjudet att ha trögare olja men förklaring i alla fall:Är det någon fara om jag använder 10w-40 att toppa upp med istället för 5w-40 som rekommenderas av BMW? De hade inte 5w och jag orkar inte kuska runt hela stan för att leta reda på det. Jag kommer aldrig ihåg om lägre tal är mer eller mindre trögflytande och den ena är väl när oljan är kall och den andra när den är varm?
Jag tänker använda samma Castrololja som rekommenderas av BMW.
Ni som kör mycket bana, vad har ni för olja i era?
Nu är jag inte expert på när det är APSOLUT (sic) förbjudet att ha trögare olja men förklaring i alla fall:
Precis, det är viskositetsmärkning. Lågtemp-högtemp. 10W-40 är väl den vanligaste för bilar och den som då täcker absolut störst spektrum av vinterförhållanden och sommar.
Någon här som ska ner till Anderstorp till helgen?
Jag åker ner idag och kör lördag & söndag.
Du får högre friktion med en tjockare olja
Vi kommer att köra 0w-40 i år
- En av många viktiga egenskaper olja skall ha är vidhäftning dvs den skall inte rinna av från friktionsytor när maskinen stängs av. Vid kallstart kan ömtåliga ytor blottlagda och det tar några sekunder innan oljan når dit.Du får högre friktion med en tjockare olja
Du får högre friktion med en tjockare olja
- En av många viktiga egenskaper olja skall ha är vidhäftning dvs den skall inte rinna av från friktionsytor när maskinen stängs av. Vid kallstart kan ömtåliga ytor blottlagda och det tar några sekunder innan oljan når dit.
En 0-40-olja lååååter iaf som i blaskigaste laget.......men vad gör man inte för att det ska gå fort.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|