BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Nu har jag inte kvar original fotpinnar o växel men ur minnet skulle jag säga att du börjar med länken mellan motor o fotpinnesetet. Den är gängad olika i båda ändar o du kan göra mindre justeringar med den. Större justeringar så flyttar du den splainsade axeln, eller i alla fall den del som fäster där.
Men börja med länken som går genom ramen. (Ena änden är rättgängad o den andra är felgängad så det är bara att lossa låsmuttrarna o gänga på. Muttrarna/ändarna med ett litet streck på är felgängade)

PP
- Det låter bra. Då är det alltså som jag tänkt mej.
Var lite orolig för att man kan påverka QS på nått sätt om man börjar mickla med dom grejerna.
Tack.

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Hoj
Dniepr
Vad är där för spec på de hojarna som går i IDM? Vad får de lov att ändra i motorerna? Kör de med race kammar eller
trixar de lite med org kammarna? Vilka effektsiffror?

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR

pirro.

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2011
Hoj
S1000RR
Någon som vet hur många NM muttern till framdrevet skall dras, behövs det någon locktite eller liknande ?

sportbike

Guest
Guess what, i morgon ska jag köra en S1000RR i några timmar, kommer jag att bli frälst eller kommer jag att ställa den vid vägkanten och ta en taxi därifrån...?
Fortsättning följer......

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Guess what, i morgon ska jag köra en S1000RR i några timmar, kommer jag att bli frälst eller kommer jag att ställa den vid vägkanten och ta en taxi därifrån...?

Ska du göra själ för ditt nick så är nog bara att bli frälst som gäller :D

När o var?

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR

Se till att prova både Race och Slick lägena så du ger dig själv en chans att hitta det du föredrar. Jag har inte kört någon tolva så jag vet inte hur stor skillnaden är där men på den gamla modellen är gasresponsen betydligt rappare i Slick och det går bara att wheela i Slick läget.

Och se till att vara på rätt sida om 10 000 varv några gånger så du får se hur den verkligen går, under det kan den kännas lite tam. I längden är det ingen nackdel dock eftersom du kan välja om du vill köra en lugn hoj eller ett monster :)

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Betalade in avgiften för Nüburgring 2012 med Motorrad idag. Någon fler från tråden som kommer ned?

sportbike

Guest
Se till att prova både Race och Slick lägena så du ger dig själv en chans att hitta det du föredrar. Jag har inte kört någon tolva så jag vet inte hur stor skillnaden är där men på den gamla modellen är gasresponsen betydligt rappare i Slick och det går bara att wheela i Slick läget.

Och se till att vara på rätt sida om 10 000 varv några gånger så du får se hur den verkligen går, under det kan den kännas lite tam. I längden är det ingen nackdel dock eftersom du kan välja om du vill köra en lugn hoj eller ett monster :)
Will do, har ju provat 11 förut men har glömt hur det kändes.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati