H_____P
Trygghetsnarkoman
När man läser den här tråden är det så att man nästan skäms att man har lån...
För att?När man läser den här tråden är det så att man nästan skäms att man har lån...
Nej inte alls, jag menar att var och en har haft ytterst begränsat med valmöjligheter rörande om den skall ta lån till bostad eller inte.Menar du att bostäder liksom försvinner poff till ingenting om bostadspriserna sjunker? Eller varför skulle fallande bostadspriser leda till frågan om var folk ska bo?
Om bostadspriserna faller så kan folket fortfarande naturligtvis bo i de bostäder som finns även idag ifall du ser dig omkring. Att priset på dessa faller har ingenting med den tillgången att göra.
Enda skillnaden är att bostäderna kommer köpas för ett lägre belopp men månadskostnaden kanske ändå blir högre beroende på energipriser och räntor.
Nej inte alls, jag menar att var och en har haft ytterst begränsat med valmöjligheter rörande om den skall ta lån till bostad eller inte.
Självklart inte, men det är verkligen inte bara att ta en hyreslägenhet någon annanstans i länet heller.Ok då blir resonemanget rimligare, men de flesta kan ju fortfarande välja var de ska bo, det är knappast någon som sätter en pistol mot deras tinning och tvingar dem att köpa en lägenhet innanför tullarna.
Det är som att läsa på "Flashback" här numera, finns ingen hejd på hur duktiga alla är på att spara och betala av, sälja aktier i just rätt ögonblick ock så vidare...När man läser den här tråden är det så att man nästan skäms att man har lån...
Det kommer gå bra, var bor ni nu?Det är som att läsa på "Flashback" här numera, finns ingen hejd på hur duktiga alla är på att spara och betala av, sälja aktier i just rätt ögonblick ock så vidare...
Men du kan trösta dig med att att jag sålde mitt hus i precis rätt ögonblick, bindningen på räntan just gått ut, inga extra pengar till banken där inte! Maxat pris! Sedan tog jag min hög med pengar, och satsade på ett bygge på en tomt jag köpte för några år sedan, förra hösten.
Det gick "sådär"!
Så nu är jag mitt uppe i ett bygge, kontrakt med byggfirman som man inte slingrar sig ur. Inga lån att binda. Byggnadskreditiv är dyrt! Elavtal har jag inget,"bygg-el" är dyrt. "Men har man tagit fan i båten, får man ro han i land" är mottot jag och frun jobbar efter nu. Utvecklingen 2022 har tagit udden av glädjen med att äntligen få bygga sitt eget hus, och lån kommer vi att ha när vi är klara, det kan du vara säker på!
Den där statistiken MÅSTE vara riggad.
Det är väl snarare så att ingen faktiskt köper.
I kommunen där jag bor så har det ökat från i vanliga fall runt 40-talet villor på marknaden till att nu ligga på 70.
Men inga avslut görs, för folk väntar ut utvecklingen i mångt och mycket.
Antal avslut är ju inte med.Den där statistiken MÅSTE vara riggad.
Det är väl snarare så att ingen faktiskt köper.
I kommunen där jag bor så har det ökat från i vanliga fall runt 40-talet villor på marknaden till att nu ligga på 70.
Men inga avslut görs, för folk väntar ut utvecklingen i mångt och mycket.
Har du länken också?En mycket intressant youtube snutt om vad som händer i USA just Nu med stopp i husförsäljning, stopp i bilförsäljning, avsked av personal, Amazon skall avskeda massor, att USA närmar sig samma ekonomisks punkt som efter 2dra världskriget.
Jobbigt är bara förnamnet, lyssna och analysera själva.
The winter is coming
Har du länken också?
Tror möjligen det finns bättre källor för ekonominyheter än freeinvesting.com på Youtube.
Men egentligen - blir det någon större skillnad?Pratade med min granne förra helgen en gubbe som fyller 80 och blivit ensam sedan några år.
Han har varit och tittat på en lägenhet (bostadsrätt) när han var på andra visningen hade dom inte fått ett enda bud den ligger ute för 500' när han frågade mäklaren om vädret på hans nuvarande hus så trodde han ca 1.3 förra året fick han värdering ca 1.7-2 miljoner.
Så han väntar och hoppas att han orkar med huset något år till.
Nu är ju inte den snutten den enda som säger samma sak, därimot sammanfattade dom de flesta delarna på en gång..Tror möjligen det finns bättre källor för ekonominyheter än freeinvesting.com på Youtube.
Apropå troll eller?
Okej men det var massa new world order trams där så jag tror ändå det är bra att söka sin information i mer moderata kanaler.Nu är ju inte den snutten den enda som säger samma sak, därimot sammanfattade dom de flesta delarna på en gång..
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|