Jag hade en lite kul grej för drygt tio år sedan när jag skulle kolla på en hoj och tog ut en postväxel på ca 100'. Först massa frågor om vad jag skulle ha pengarna till.
Sedan köpte jag inte MC och skulle lösa in den igen, på samma bank, och då frågor igen var på jag var lite rättshaverist, autist, jobbig och svarade att pengarna kom från dem. Blev lite hönsgård över saken innan det lugnade ner sig minns jag. Seb Mörby centrum.
Samma sak hände mig fast det gällde en bil och en mindre summa pengar, tog ut kontanter, åkte och tittade på ojektet (tittade på flera objekt), det blev inget köp och jag åkte tillbaka och ville sätta in pengarna igen några dagar senare, och jag behandlades som en kriminell...
"Var kommer dom här kontanterna ifrån?"
"Från samma konto som jag tänker sätta in dom på, du kan se uttaget"
"Varför har du tagit ut dom här pengarna i kontanter?"
"För att jag skulle köpa en bil, men det blev ingen affär"
"Varför tar du ut pengar för att köpa en bil och sedan köper du ingen bil?"
"För att det visade sig att kolvuppstötarfjädrarna på bilen var rostiga...."
"Varför gör du inte upp affären först och hämtar ut pengarna sedan?"
"Har du gjort några privataffärer själv? Det är inte så man gör riktigt...."
En annan gång när jag skulle sätta in en liten näve pengar och dom frågade varför jag hade kontanter sa jag att jag sålde sex...
Den gången var det så lite kontanter att dom borde inte ens ha frågat, och jag minns ärligt talat inte varför jag hade kontanter den gången.
Jag har för mig att reglerna är att dom ska fråga om det är över 10000kr på en vecka, vilket borde innebära att man kan sätta in en halvmiljon svarta pengar per person och år.
Resten får man tanka bilen med och köpa sin blodpudding med...
Systembolaget tar väl fortfarande kontanter dessutom?