I USA eller Sverige? Låter väldigt bra!1,8%. Låg belåningsgrad mot värde/inköpspris
I USA eller Sverige? Låter väldigt bra!1,8%. Låg belåningsgrad mot värde/inköpspris
Undrar hur fadern/fäderna som pumpar in skattade kronor i hennes hushåll har det?Sporthoj, som vanligt i framkant. Här konstaterade vi väl redan i våras att det sitter en massa (efter)kloka typer och proffstycker och skrockar åt att folk nu får det knapert.
”Vissa går igång på att dumförklara utsatta”
”Vissa går igång på att dumförklara utsatta” | SvD
Ensamstående föräldrar drabbas hårt av ränte- och inflationschock. ”Det känns tungt inför ytterligare höjningar. Hur pusslet ska gå ihop då har jag ingen plan på”, säger tvåbarnsmamman Julia.www.svd.se
Vissa går igång på att dumförklara
Guilty.Jo, vi har märkt det.
Guilty.
Till mitt försvar har jag varnat de jag kan. Inte så lätt att så in efter åratal av låga räntor samt prognoser om att det skulle vara övergående. Sen har många 1,2 och 3-åriga avtal förfallit efter att räntestegringen tog fart. Kanske inte så lätt att tänka om i det läget.
Har nog inte så mycket med dumhet att göra egentligen. Mer ett bevis på vilken följarmentalitet som råder.
Har exempel på att smartare människor än jag har gjort dummare val och dummare har gjort bättre.
Jag har safeat, men i retrospekt kunde jag gjort rätt mycket bättre.
Jag är inte värst!Jag syftade inte på dig.
Öm tå? Bra då träffade den helt rätt.Jo, vi har märkt det.
När skulle man bundit räntan, när den var på historiskt låga 3, 2 eller 1%?Guilty.
Till mitt försvar har jag varnat de jag kan. Inte så lätt att så in efter åratal av låga räntor samt prognoser om att det skulle vara övergående. Sen har många 1,2 och 3-åriga avtal förfallit efter att räntestegringen tog fart. Kanske inte så lätt att tänka om i det läget.
Har nog inte så mycket med dumhet att göra egentligen. Mer ett bevis på vilken följarmentalitet som råder.
Har exempel på att smartare människor än jag har gjort dummare val och dummare har gjort bättre.
Jag har safeat, men i retrospekt kunde jag gjort rätt mycket bättre.
Skulle bundit när jag hade 1,05. Hade nog gått att binda 5-10 år på 1,5% då. Jag har 0,07% mer än Two stroke man i låneränta. Mina tår mår prima. Var lite sen i vändningarna. Skulle bara bundit på längre tid. Nu är sparräntan 4,1%...När skulle man bundit räntan, när den var på historiskt låga 3, 2 eller 1%?
När skulle man bundit räntan, när den var på historiskt låga 3, 2 eller 1%?
5-7%Vad har bankerna angett för ränta som "nivå att klara" när de lånat ut senaste åren?
Jag har inte förhandlat om lån på några så jag minns inte vilken vingelmån man skulle ha.
Ja och sedan förfaller de ju i sinom tid. Så det är bara tillfälligt skönt.Såklart när världens riskbanker sänkte räntorna i panik för att rädda världsekonomin under pandemin. Vad kunde ha pressat räntorna ytterligare lägre ner än så? Det var ju en nobrainer.
Ja och sedan förfaller de ju i sinom tid. Så det är bara tillfälligt skönt.
Tänker på när min Far frågade om han borde binda. Då var räntan 0,9% rörligt. (De köpte hus när de gick i pension.) Han var konstant orolig för att räntorna skulle skena och låg, enligt egen utsago, sömnlös. Samtidigt gjorde han inget åt det. De hade några hundra i månadskostnad...
Så det var precis tio år man skulle binda på, och det var någonstans andra kvartalet 2020? De som band på tex tre år precis innan pandemin, jag kämpar lite med vad man ska tycka om dem, förslag?Kanske inte för dig men 10 år är inte så tillfälligt och efter de åren har de flesta av oss andra fått högre inkomster.
Så det var precis tio år man skulle binda på, och det var någonstans andra kvartalet 2020? De som band på tex tre år precis innan pandemin, jag kämpar lite med vad man ska tycka om dem, förslag?
Lånade du massor med pengar och investerade dem förresten?
Aldrig fattat varför man vill ha en inflation på 2% per år men nu fick jag svaret.
Tänkte någon här också ville veta.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |