Senior biker
Bättre fäkta illa än att fly…
Hej, jag är en äldre kille, nyligen sextio fyllda. Jag är återfallsknutte som har haft en del hojar till o från, bara Honda faktiskt, förutom en Suzuki ett kort tag. Mest radfyror som CB750 och CB900F2 och CBR1000F, men hade som första tunga hoj en ”plastgris” dvs. en CX500, en trevlig förstahoj med vattenkyld tvärställd V-twin på 50 hästar. Hade dessutom kardan och eftermonterad toppkåpa. Härlig hoj, jag hängde lätt med brorsan som körde ”Blyvinge”. Han ville faktiskt byta emellanåt för att slippa brottas med kilona.
Ursäkta nostalgin, men det är lätt att bli sentimental när man kommer ihåg hojarna, ni vet själva.?
Nu till den egentliga frågan.
Tänkte skaffa hoj till sommaren men är lite fundersam. Har klart läst Bike och följt tester på nätet t.ex youtube som är en alldeles utmärkt källa till info. Ja känner inte för en ”gubbracer” a la boxer-BMW. Vill ha en sportigare hoj som ändå har hyfsad körställning, helst radfyra, naken eller med kåpa. Jag är 187 cm och väger 83 kg, så jag vill ha en stor hoj. Jag vet att man ska provköra, men vill ändå ha en fingervisning. Kommer så mycket nya hojar hela tiden, men det blir en begagnad. Budget upp till 30-40 tusen.
Har sneglat och är nyfiken på KTM och Aprilia, hur är kvalitet och 2:a handsvärde?
Dela med er av er erfarenhet, men snöa inte in på ert eget märke
.
Ursäkta nostalgin, men det är lätt att bli sentimental när man kommer ihåg hojarna, ni vet själva.?
Nu till den egentliga frågan.
Tänkte skaffa hoj till sommaren men är lite fundersam. Har klart läst Bike och följt tester på nätet t.ex youtube som är en alldeles utmärkt källa till info. Ja känner inte för en ”gubbracer” a la boxer-BMW. Vill ha en sportigare hoj som ändå har hyfsad körställning, helst radfyra, naken eller med kåpa. Jag är 187 cm och väger 83 kg, så jag vill ha en stor hoj. Jag vet att man ska provköra, men vill ändå ha en fingervisning. Kommer så mycket nya hojar hela tiden, men det blir en begagnad. Budget upp till 30-40 tusen.
Har sneglat och är nyfiken på KTM och Aprilia, hur är kvalitet och 2:a handsvärde?
Dela med er av er erfarenhet, men snöa inte in på ert eget märke
.