Busa - moddar för banhoj?

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
oscar skrev:
Kvittar väl om han har licens eller ej!? Kvittar mig iaf...

Det finns väl ändå inga försäkringar som gäller om du skulle råka bli överkörd av :tomten på sin blysläde... Det är ju inget Svemo-sanktionerat race precis.
Men licensfrågan lär ordna sig bara han orkar svara på nr:18's fråga! :tummenupp

:felämne Upps fel tråd...
 
Last edited:

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
The Next Logical Step:
Fujio Yoshimura loves winning. He went to the Suzuki 8 hours with the awesome Yoshimura Hayabusa X1 and came away with first place! In celebration of this accomplishment and as a way to share with the discriminating buyer a truly outstanding motorcycle, Fujio offered this bike to the public. The X1 and the more aggressive X1-R Yoshimura Hayabusas are great bikes The X1-R pictured here was featured in numerous magazine test and articles. Starting life as a stock Hayabusa, the bike ends up as a playground full of super trick Yoshimura parts. The bike was "sort-of" street registrable (?), even though it will do almost four times the posted speed limit. The bike sold out in three months due to the high demand! Light, agile, surprisingly easy to ride - The X1 is the ultimate Hayabusa.


Det går fast kanske inte så billigt :brinnerup
 

Bifogat

  • x1ra.jpg
    x1ra.jpg
    61.4 KB · Visningar: 117
  • x1rb.jpg
    x1rb.jpg
    94.2 KB · Visningar: 169
  • x1rc.jpg
    x1rc.jpg
    128.5 KB · Visningar: 174

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Har ju körts i AMAs Formula Extreme innan den klassen blev en trist 600 klass.
 

Bifogat

  • fxbusa%2Ejpg.jpg
    fxbusa%2Ejpg.jpg
    116.2 KB · Visningar: 207

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Goodstuff skrev:
Har ju körts i AMAs Formula Extreme innan den klassen blev en trist 600 klass.
Jag menade att VG inte får köra på Anderstorp med ett liknande blås så någon direkt kopia lär det inte bli...
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Var inte svar till direkt utan mer en reflektion över vad som kan göras med Busan för bankörning.
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
jolio skrev:
The Next Logical Step:
Fujio Yoshimura loves winning. He went to the Suzuki 8 hours with the awesome Yoshimura Hayabusa X1 and came away with first place! In celebration of this accomplishment and as a way to share with the discriminating buyer a truly outstanding motorcycle, Fujio offered this bike to the public. The X1 and the more aggressive X1-R Yoshimura Hayabusas are great bikes The X1-R pictured here was featured in numerous magazine test and articles. Starting life as a stock Hayabusa, the bike ends up as a playground full of super trick Yoshimura parts. The bike was "sort-of" street registrable (?), even though it will do almost four times the posted speed limit. The bike sold out in three months due to the high demand! Light, agile, surprisingly easy to ride - The X1 is the ultimate Hayabusa.


Det går fast kanske inte så billigt :brinnerup

Har du någon koll på vad en X1 hoj väger, det är väl uteslutande byggen på zx12/busa dom kör med där borta i Nipppon?
Ahhhhh 18000 pund!http://www.tts-performance.co.uk/bikes/hayabusa/yoshix1.shtml
 
Last edited:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
oscar skrev:
Kvittar väl om han har licens eller ej!? Kvittar mig iaf...
Banlicensen kräver antingen licens eller gatreggat, men det problemet går att lösa. Allt jag behöver är info om vilket som gäller. Dock verkar det vara en svår fråga, för nåt svar har jag inte sett till.....
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Nr:18 skrev:
Banlicensen kräver antingen licens eller gatreggat, men det problemet går att lösa. Allt jag behöver är info om vilket som gäller. Dock verkar det vara en svår fråga, för nåt svar har jag inte sett till.....

Dikter lockade fram honom förra gången...
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
amullo skrev:
Står fortfarande inget om VIKTEN...

200 Kg?
180 Kg?

Känns som med alla de modifieringarna så borde den ju blivit minst 25 kg lättare mot orginal..

Busan väger 252kg fulltankad original, så GSXR1100Rs gammelgixxer är lätt som en skånsk gåsfjäder i jämförelse.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
OLJEKYLD GSXR skrev:
Busan väger 252kg fulltankad original, så GSXR1100Rs gammelgixxer är lätt som en skånsk gåsfjäder i jämförelse.

Nu börjar vi komma någonvart..

- 25 kg "enkla" lättningar = 225 KG och 180 Hk(?) = 0.8Hk/Kg (Inte för att det spelar så stor roll på bana.. men vi snackar ju Hk i tråden så..)

En R1 modell 2001 = 150 Hk & 200 kg ORGINAL = 0,75 Hk/kg
En "Race" R1 = 160 Hk (Uppskattat) & 180 KG (Uppskattat) = 0,89 Hk/Kg

Så varför en busa? Vridet?
Jag kan tänka mig att Nm per Kg blir snarlika siffror...

Nu tar jag inte ens upp körbarheten i chassiet.. enbart effekt, eftersom det verkar ju vara det enda som "tar".
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
amullo skrev:
Nu börjar vi komma någonvart..

- 25 kg "enkla" lättningar = 225 KG och 180 Hk(?) = 0.8Hk/Kg (Inte för att det spelar så stor roll på bana.. men vi snackar ju Hk i tråden så..)

En R1 modell 2001 = 150 Hk & 200 kg ORGINAL = 0,75 Hk/kg
En "Race" R1 = 160 Hk (Uppskattat) & 180 KG (Uppskattat) = 0,89 Hk/Kg

Så varför en busa? Vridet?
Jag kan tänka mig att Nm per Kg blir snarlika siffror...

Nu tar jag inte ens upp körbarheten i chassiet.. enbart effekt, eftersom det verkar ju vara det enda som "tar".
Justera vikten på en rejs R1 till 165 kg. Minimivikten i NSB är 162 kg, dit kommer man om man bygger en seriös hoj.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top