Det stålomspunna nöter annars rätt rejält och fort på plast och aluminium.
Men fyller stålflätan nån funktion på en sån slang ? Kan man inte bara ha en teflonslang med en mjukare genomskinlig gummislang utanpå då ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det stålomspunna nöter annars rätt rejält och fort på plast och aluminium.
Stålflätan skydar ju teflonslangen från omvärlden. Gummislangen skyddar omvärlden från stålflätan. Svårare än så är det inte.Men fyller stålflätan nån funktion på en sån slang ? Kan man inte bara ha en teflonslang med en mjukare genomskinlig gummislang utanpå då ?
Jag har dels fått bättre bromsar vid byte till stålomspunnen mot trötta, gamla, svampiga originslslangar. Från ofrivillig abs på gammal cb 900f till faktisk bromsverkan. Jag har även bytt utan att bromsverkan var otillräcklig men den distinkta känslan med spunnen var likväl ett lyft, särskilt pre abs så man vet lite mer vad som händer. Plastöverdrag sparar så mycket på allt flätan annars kommer i kontakt med plus att man kan ha en fräsig rökförgad och man stoppar då på halva sträckan! Scouts honour!Men fyller stålflätan nån funktion på en sån slang ? Kan man inte bara ha en teflonslang med en mjukare genomskinlig gummislang utanpå då ?
Jag har dels fått bättre bromsar vid byte till stålomspunnen mot trötta gamla, svampiga originslslangar. Från ofrivillig abs på gammal cb 900f till faktisk bromsverkan. Jag har även bytt utan att bromsverkan var otillräcklig men den diatinkta känslan med spunnen var likväl ett lyft, särskilt pre abs så man vet lite mer vad som händer. Plastöverdragen sparar så mycket på allt den kommer i kontakt med plus att man kan ha en fräsig rökförgad och man stoppar då på halva sträckan! Scouts honour!
Stålflätan skydar ju teflonslangen från omvärlden. Gummislangen skyddar omvärlden från stålflätan. Svårare än så är det inte.
Original brukar kosta en pensionsförsäkring, utan att vara bättre än ett goodridgekit för en knapp lusentapp, men jag bestrider inte rimligheten i ditt påstående!Jo så är det ju, jag tvivlar inte på att det kan bli stummare bromsar med nya PTFE slangar om dom gamla börjar att bli lite mjuka
Men kanske hade det blivit lika bra om du satt på nya originalslangar också istället för stålomspunna slangar
Jävligt sant, vad har ens metallflätan med detta att göra förrutom att nöta hål på kylare och slangar?Ja båda dom delarna fattar jag, frågan var ju om varför man ska ha stålstrumpan och inte bara en PTFE-slang med gummihölje
Stålflätan skydar ju teflonslangen från omvärlden. Gummislangen skyddar omvärlden från stålflätan. Svårare än så är det inte.
Ja och svaret är att stålstrumpan skyddar teflonslangen bättre än gummihöljet. Svårare än så är det inte. Hävdar du att stålet skyddar sämre eller lika bra som gummihöljet?Ja båda dom delarna fattar jag, frågan var ju om varför man ska ha stålstrumpan och inte bara en PTFE-slang med gummihölje
Ja och svaret är att stålstrumpan skyddar nylonslangen bättre än gummihöljet. Svårare än så är det inte. Hävdar du att stålet skyddar sämre eller lika bra som gummihöljet?
En slang som som inte är stålomspunnen kan flexa mer än en som är det.
Ja exakt och Mäkinen svamlar. Den där flätan går ju att dra ut och klämma ihop hejvilt. Det är ju säkert ett slags perimeterskydd, eller skelett. Den gör noll för slangkomkomprimeringenMen i en teflonslang är det väl i princip noll flex
Är den gamla slangen nödvändigtvis kass när den är oanvänd?Klok mekaniker.
Det är min förståelse med. Är mer brydd om hur slangen sitter fast på hojen och att den inte nöter på annat än om den är stålomspunnen eller inte.Note. Stålomspunnen är inte det som löser problemet utan att innerslangen är stabil teflonslang.
Så tänker jag med. Får se vilka priser jag får. Tänker att jag inte vill betala mer för en originalpump än Brembo. Och är priserna ganska lika skulle jag kunna byta till en Brembo för att det är kulBrembo eller original bromsoump kvittar, köp det billigaste, det gjorde tillverkaren.
Men jag begriper inte hur en ny originalpump ska lösa problemet när en renoverad dito inte gör det. Har man bytt packningarna så ska det vara lika bra som ny. Det är en otroligt enkel funktion i en pumpÄr den gamla slangen nödvändigtvis kass när den är oanvänd?
Tänkte annars att den garanterat skulle vara fräschare än den som sitter på och har använts sedan hojen var ny.
Tänkte det kunde vara trevligt att ha originaldragning av slangen. Men är det en dum idé pga av att den åldrats på ett lager, så sätter jag så klart dit vad nu meken kan få ihop åt mig. Vill få det här ordentligt och bra.
Det är min förståelse med. Är mer brydd om hur slangen sitter fast på hojen och att den inte nöter på annat än om den är stålomspunnen eller inte.
Är den stålomspunnen så ska jag se till att den har ett skyddande ytterlager, så inte min hoj blir det skyddande lagret.
Så tänker jag med. Får se vilka priser jag får. Tänker att jag inte vill betala mer för en originalpump än Brembo. Och är priserna ganska lika skulle jag kunna byta till en Brembo för att det är kul![]()
Jag erkänner gärna när jag har fel, men tänkte att det främst är expansion man hindrar.Ja exakt och Mäkinen svamlar. Den där flätan går ju att dra ut och klämma ihop hejvilt. Det är ju säkert ett slags perimeterskydd, eller skelett. Den gör noll för slangkomkomprimeringen
Uppenbarligen inte, därav stålstrumpan.Hävdar inte nåt , men gummit borde väl ha ett tillräckligt skydd mot mekanisk påverkan utifrån , det är ju gummi utvändigt på original slangar och dom brukar ju hålla många år , men PTFE-slangen kanske är så känslig att den måste ha en stålstrumpa utanpå.
Eller så är den enklaste eller billigaste tillverkningsmetoden helt enkelt att sätta en stålstrumpa utanpå
Du har också fel.Jag erkänner gärna när jag har fel, men tänkte att det främst är expansion man hindrar.
Du är ingen people person just nuUppenbarligen inte, därav stålstrumpan.
Teflon behöver stålstrumpan då det tål till exempel stenskott sämre. Nu har jag svarat på samma sak tre gånger. Du hävdar tydligen inget men spekulerar i att saker som smarta ingenjörer har kommit fram till är en bra lösning inte stämmer. Om du har andra fakta, vänligen upplys om dessa.
Att det skulle vara billigare att både använda stålstrumpa och gummislang än bara gummislang faller på sin egen orimlighet. Det hör du väl själv?
PTFE är ett grymt material som håller hur länge som helst. Har man bytt till den typen av slang så håller den hela hojens livslängd. Då kan det vara bra att ha ett extra skydd för att förhindra yttre mekaniska skador. Det är inte svårare än så.
Du har också fel.
Den här flätan är inte stum någonsin under sitt liv som plastslangsskydd, inte utdragen, inte komprimerad, inte expanderadJag erkänner gärna när jag har fel, men tänkte att det främst är expansion man hindrar.
Nope, jag är tekniker.Du är ingen people person just nu
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
BMW R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Sveriges vägar i allt bättre skick
Foto: Liza Simonsson Utv... |
![]() |
H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj
Nu börjar det närma sig för... |
![]() |
Norrtälje Custom Bike Show
Förra året firade Twin Club... |
![]() |
Harley-Davidson Euro Festival närmar sig
8–11 maj smäller det – tiot... |
![]() |
Sveriges vägar blir bättre
Foto: Samuel Unéus Utvec... |