Har själv gjort likadant och detta just pga vad många just säger, du kan stå vid rött en evighet för vissa märker inte hojjar (mest äldre ljus)
Ringde även trafikpolisen i Halland och fick exakt samma svar. Du ska iakta försiktighet och korsa vägen om det är uppenbart att signalen ej kommer slå över. Trafikpolisen sa även att det skulle vara lönlöst för dom att försöka bötfälla eller dra kortet i den situationen för föraren skulle få rätt i högre instans. Nu ska det dock påpekas att han var väldigt tydlig med att man ska vara säker på att det inte slår om vilket kanske innebär att man är tvungen att stå där ett par minuter.
Om man dock inte stannar helt utan glider igenom en helt öde och tom korsning mitt i natten mot rött och polisen ser detta då har de inte överseende för man ska stanna oavsett.
Det märkliga blir att vissa verkar blivit av med kortet då de gjort såhär men när folk ringer och frågar poliser hur man beter sig i given situation så säger de kör mot rött.
Kommer jag till en korsning och står still mitt i natten, korsningen är öde och inget händer på ett par minuter, då kör jag utan att tveka, vill se den som inte gör det och vänder eller står där tills tidningsbudet kommer....skillnad på att köra mot rött och köra mot rött