t-rex skrev:Plats i korgen nu, missade det, ok?
Ähumm, i korgen sa du? Du "missade" det inte bar en, utan två eller rentav tre ggr. Selektiv syn ska jag också skaffa mig.
/Korgen
t-rex skrev:Plats i korgen nu, missade det, ok?
och som någotsånär motsvarar medborgarnas rättsuppfattning är rimligtvis konsekvent.t-rex skrev:...ett straffrättsligt system som fungerar...
t-rex skrev:Konsekvent, det erkännes. Men nu är det inte konsekvens vi är ute efter, utan ett straffrättsligt system som fungerar. Dödsstraff har inget att tillföra där IMO. Fängelsestraff har det.
Markus skrev:Alt1. "Ja, jag är för dödsstraff om man är säker på att rättegången gått rätt till"
Alt2. "Nej, vi ska inte avrätta dem heller. Men det är lite mer synd om dem som var oskyldiga som blev avrättade fast egentligen är jag emot det helt och hållet. (Och ändå sitter jag här och mumlar in mig i ett hörn)"
Dessutom vågar jag tro att de flesta som döms i en Amerikansk domstol är skyldiga, och jag tycker inte att de heller ska dömas till döden.
Markus skrev:Dom som blir oskyldigt dömda har alltid gjort något annat fuffens så det är rätt åt dem.
/Oskyldigt dömd
korvgubbe skrev:Även om jag ibland är kritisk till USA:s sittande regering så tror jag att huvudelen av de som döms där får en rättvis rättegång.
Jag kan inte se att något kommer få mig att säga "JA" till dödstraff.. Inte ens ett erkännande.. Rätt intressant att många ser ett erkännande som så bindande. Quick har ju erkänt mord som han inte ens KUNNAT begå...
Markus skrev:Ähumm, i korgen sa du? Du "missade" det inte bar en, utan två eller rentav tre ggr. Selektiv syn ska jag också skaffa mig.
/Korgen
Bingo skrev:och som någotsånär motsvarar medborgarnas rättsuppfattning är rimligtvis konsekvent.
Lustigt att "mjukisarna" alltid ser sig som intellektuellt överlägsna, kan ni inte bara acceptera att vi båda tänkt efter och kommit till olika slutsatser. Varför nedlåta diskussionen med personangrepp?korvgubbe skrev:Tycker iofs dina argument börjar bli aningen infantila men jag ser hellre att en del skyldiga går på gatorna än att oskyldiga sitter i fängelse..
De som blir drabbade av brott under tiden de är ute på permission m m håller nog inte med, jag är en av dem.korvgubbe skrev:Man kan alltid straffa den skyldige vid ett senare tillfälle..
Man kan ju t ex göra Christer Pettersson till miljonär genom att låta honom prata vitt och brett om allt och inget i tidningar och TV. Han är ett rätt bra exempel. Ni får det ju att låta som vilken hederlig människa som helst riskerar att bli avrättad. Riktigt så farligt är det nog inte. Hur många misstag har t ex USA begått sedan DNA-teknik blev tillgänglig?korvgubbe skrev:Men hur "ostraffar" man den som suttit oskyldigt dömd? hur ger man honom/henne tillbaka den tid han förlorat? Kontakten med sina barn? Hans jobb? Hans vänner?
De diskuterar kolvjackningNyteknik skrev:Var är alla som har klickat för alternativ ett och tre i pollen? Alltså majoriteten av de som har svarat och som tror att problemet är frånvaron av dödsstraff eller invandring.
Ninjaboy skrev:Ni får det ju att låta som vilken hederlig människa som helst riskerar att bli avrättad. Riktigt så farligt är det nog inte. Hur många misstag har t ex USA begått sedan DNA-teknik blev tillgänglig?
Bingo skrev:De diskuterar kolvjackning
Nyteknik skrev:Var är alla som har klickat för alternativ ett och tre i pollen? Alltså majoriteten av de som har svarat och som tror att problemet är frånvaron av dödsstraff eller invandring.
kan du inte sluta snacka din finfina svenska med inlånade ord nångång, du är inte förmer än nån annan, fatta det m,ister viktigpettersomesåordningsamochsjälvgod!!!!!!!!!Chris Ash skrev:Likadant varje gång.....kan ni inte höja nivån lite alt strunta i att posta det ni precis vomerat fram?
von reisen skrev:Pollen i sig inbjuder ju till en rätt grovförenkling.
har du lärt dig att vända på steken hela tiden nu, låt alla utveckla, utveckla själv nån gång!!!Nyteknik skrev:Utveckla gärna hur det hör ihop med unga som utvecklas att bli känslolösa sadister.
von reisen skrev:Syftet med tråden är väl uppnått när samma personer som vanligt idiotförklarar dem som tror på dödsstraff och/eller att invandringspolitiken kan ha brister.
Ravetrancer skrev:.
Få höra nu, du som vet allt
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar