Dagbokstråden

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Var idag på väg hem från Stockholm som vanligt, vi ligger ett gäng bilar och kör i ca 120 km/h när vi kommer ner och förbi Bålsta ner mot Ekolsund så tycker jag att det går så lätt att byta körfält, det snöar och är kring nollan, efter Ekolsund ner mot avfarten vid Grillby, så i 120 km/h, så får jag ställ, bakändan far väl ut 1 m åt sidan, ner med kopplingen och bilen rätar snällt upp sig. Fick köra in till kanten och pusta ut (och lägga i fythjulsdriften). Hemfärden gick betydligt lungnare. :tummenupp

Ner med kopplingen:confused:

Man ska gasa det har jag lärt mig av SMC.
 

urrurr

HEJ!!!!!
Gick med
13 Jun 2005
Ort
VÄSTERÅS
Hoj
r1 -00
var ute och åkte runt kvarteret i det finna vädret kunde inte hålla mig,,
nu får det bli varmare så man kan ut och åka på riktigt:tummenupp
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Är det någon fler än jag som upptäckt minst 50 nya hk i hojen nu gentemot i fjol:
 

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Xt660x
Jag förväntade mig det men jag tyckte min va lika trött som vanligt :/
Hade gärna velat att så va fallet, det skulle ju göra att det känns ännu roligare en det redan gör å köra :)

Däremot så märkte jag av att man inte kört på ett tag och att jag inte tittar mig omkring så mycket som jag borde göra.
Bra att man åkte med fegis väst, kommer köra med den lite till nu tills det dyker upp fler hojar på gatorna och bilisterna insett att vi också finns ute nu.

Mvh
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Jag förväntade mig det men jag tyckte min va lika trött som vanligt :/
Hade gärna velat att så va fallet, det skulle ju göra att det känns ännu roligare en det redan gör å köra :)

Däremot så märkte jag av att man inte kört på ett tag och att jag inte tittar mig omkring så mycket som jag borde göra.
Bra att man åkte med fegis väst, kommer köra med den lite till nu tills det dyker upp fler hojar på gatorna och bilisterna insett att vi också finns ute nu.

Mvh

Antingen så har du inte låtit hojen vintervila eller så kör du en potent bil på vintrarna :) Feg väst är nog smart:tummenupp

var ute och åkte runt kvarteret i det finna vädret kunde inte hålla mig,,
nu får det bli varmare så man kan ut och åka på riktigt:tummenupp

Du borde nog passa på idag igen då jag hört att det skall snöa imorron igen!:(

fy fan att västmanland inte grännsar till spanien.
 
Last edited:

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Xt660x
Antingen så har du inte låtit hojen vintervila eller så kör du en potent bil på vintrarna :) Feg väst är nog smart:tummenupp

Haha, ne har ingen potent bil.
Eller så är det så att hojen är lika slö som min volvo740 haha

Körde visserligen hojen tills väldigt sent på säsongen och körde en liten tur nån dag när det va snöfritt.
Tvivlar på att jag kommer få känslan att den går bättre i början på nästa år heller.

Skulle det istället vara en värre maskin som man kanske skulle kunna känna sig lite överaskad av om man är ringrosting så skulle jag kanske kunna känna så.

Gissar på att vad jag en har så lär jag mig känna maskinen och inget överaskande kommer ske ändå.
Vore ju kul att byta hoj detta år och se om det blir nån skillnad.

Känns dock definitivt som att jag inte hanterar hojen lika bra nu som i somras,
till exempel i en situation där jag måste väja för något eller liknande.
Så nått märker jag ju av att det har varit vinter iaf.

Fast å andra sidan räknar man ju med att det är halt på vägen nu pga kylan och grus osv vilket kanske resulterar att man får denna känsla.

Känslan av ett par extra hästar skulle däremot inte sitta helt fel :hihi
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
köp en Zx12a, lovar att du blir glatt överaskad varje gång du är ute och åker...
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Challe - Det är synd att peka ut problemet, men du har köpt en rätt tung och slö "motard" med lång driftstid mellan servicarna.
Jag hade en sådan på lån ett tag från Yamahacenter, visst som stadsmoppe, men istället för landsvägsbåge, nja..
Den har väl pulver som min Husa FE450 ungefär, och den upplever inte jag som överdrivet rapp på asfalt, och den väger ~110 kg..

Prova något ballare nu när våren dyker upp vettja (inget ont menat, din båge är bra på det den gör, men det är fel hoj att vässa för att man tycker den är trött, det är liksom det den är...). :D

Gabor - Var ni ute och spakade igår alltså? JÄVLA ORMAR! :hihi

/J
 

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Xt660x
Äsh, jag e glad oavsätt vad jag åker på igentligen. (även om jag tycker det är lite slött)
Jag är arbetslös så denna cykel kan knappt bli mer perfekt ekonomiskt.
Okej att åka på och billig att äga.

Köpa en "kul" cykel får ja göra när jag fixar ett jobb istället :)

Tror även att jag tröttnar på snabbare sporthoj maskiner efter ett tag, det gör nog alla förr eller senare.
Och servicen på en riktig motard känns ju jävligt illa, speciellt om man kör så mycket som jag gör och inte bara kör på helgerna.
Eller mycket å mycket, hann med ca: 500mil på halva sommaren.
Skulle inte förvåna mig om jag kör 1000mil+ nu när jag har hela på mig :D

Skulle jag få välja vilken cykel som helst så vet jag fortfarande inte vad jag vill ha haha.
Gillar både sporthoj och motard, skulle även kunna ha en custom om det är så.
Olika cyklar för olika ändamål.

Men lite busigare hoj skulle nog förbättra kör kvalitén en hel del :p
Får köpa mig ett par slipon så jag kan låta lite iaf haha

"visst som stadsmoppe, men istället för landsvägsbåge, nja.."

Tror du jag skulle kunna finna nån landsvägs hoj som jag skulle tycka känns värd att åka på och inte tröttna på direkt?
Och som ligger i samma klass försäkrings / service mässigt?

Övningskörde en sommar på en yamaha thunderace, och när jag körde den så kände jag redan då att jag inte vill ha något mindre eller slöare (Även om man inte kunde gasa så ofta då)

Någon annan sporthoj har jag inte provat, och det ända åt det hållet va nån 750gsxr? kanske den hette som dom hade på körskolan.
Det va ju inte direkt nån raket heller hehe

Provsatt en er6:a på mässan, jag va lite sugen innan jag satt rumpan på den haha.
Värre moppe känsla får man leta efter, skulle säkerligen uppfatta den som trött också.
Den va dock billig att köpa och billig att äga.

Nefan, tvivlar starkt på att jag kommer hitta något intressant.
Blir nog jag och blåa faran ett bra tag framöver :krama

Helvete va ja skriver massa skit, dags för sängen kanske :näsblod
 
Last edited:

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Ingen besiktning i lördags, var sjuk och vädret var inte så super. Så besiktning idag, inga problem.
Men premiären blev idag! Gud va skönt det var. Dock massor med grus men det försvinner snart :)

Baken är också klar, tog en aluminiumbit och skar ut ett hål för biltemalyset. Sen lackade jag den vit och klarlackade. :tummenupp
 

Bifogat

  • DSC00117 copy copy.jpg
    DSC00117 copy copy.jpg
    181.8 KB · Visningar: 47
  • DSC00131 copy.jpg
    DSC00131 copy.jpg
    139.5 KB · Visningar: 43
  • DSC00141 copy copy.jpg
    DSC00141 copy copy.jpg
    116.3 KB · Visningar: 45

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Härliga bilder Almgren - väääärsta omslagspojken! :banana

Inte värst avundsjuk alls på er som kört redan, hemma har jag decimetertjock svall-is på uppfarten, trots idogt saltande.
I min enfald trodde jag senaste snökaoset var temporärt, och att det skulle smälta bort över natten, jotjeeeeena. :gnissla

Men det är lika bra, asfalten runt mig hemma är mer osladdad grusväg..

/J
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Almgren:vilken lyckad röv du fick till:tummenupp
Sgm: finns inte en mm hach kvar i mina fuggar längre:D
challe: Det finns ju "piloter" som har de senaste 1000 kubikarna som kör dem som 40hk:are för att de inte har vad som krävs och så finns det de som har de äldsta 40hk:arna som kör dem som de senaste 1000 kubikarna borde framföras. Fråga dig nu vilken kategori du vill tillhöra.Ett citat från en erfaren kvinno-brukare lyder: Den största ballen är inte alltid den mest använda:D
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Almgren:vilken lyckad röv du fick till:tummenupp
Sgm: finns inte en mm hach kvar i mina fuggar längre:D
challe: Det finns ju "piloter" som har de senaste 1000 kubikarna som kör dem som 40hk:are för att de inte har vad som krävs och så finns det de som har de äldsta 40hk:arna som kör dem som de senaste 1000 kubikarna borde framföras. Fråga dig nu vilken kategori du vill tillhöra.Ett citat från en erfaren kvinno-brukare lyder: Den största ballen är inte alltid den mest använda:D

Jävligt sant, man behöver inte gå längre än till sig själv, Millen koksar ihop helt när jag spakar. ;)

Challe, du behöver inte alls förklara dig, har full förståelse. :) Jag reagerade mest på trimplaner på en båge som din, det är lite att bränna slantar helt i onödan om man skulle fråga mig.
Det är inte en "rask" båge (det beror på vad man jämför med), det är en kul brukshoj som är användbar till det mesta utan att vara skitbra på något, det skulle kosta väldigt mycket, för ytterst liten skillnad (om du inte får tokspel och överladdar rovan :D ).

Meeeen, bullerrör är underskattat, Akrapipan på min enduroräääääser gjorde mig lätt dubbelt så snabb i skogen!! :rofl

/J
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Härliga bilder Almgren - väääärsta omslagspojken! :banana

Inte värst avundsjuk alls på er som kört redan, hemma har jag decimetertjock svall-is på uppfarten, trots idogt saltande.
I min enfald trodde jag senaste snökaoset var temporärt, och att det skulle smälta bort över natten, jotjeeeeena. :gnissla

Men det är lika bra, asfalten runt mig hemma är mer osladdad grusväg..

/J

Skrev jag att vi fick upp lite temp i däcken och att årets första powerwheelie
är avklarad:banana :hihi
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Skrev jag att vi fick upp lite temp i däcken och att årets första powerwheelie
är avklarad:banana :hihi

:arsele
...fast å andra sidan har jag kört moppe hela vintern...OCH powerwheelat, stup i ett helt ofrivilligt, ett par gedigna markkänningar har man lyckats ställa till med av bara farten.

:näsblod

/J
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
:arsele
...fast å andra sidan har jag kört moppe hela vintern...OCH powerwheelat, stup i ett helt ofrivilligt, ett par gedigna markkänningar har man lyckats ställa till med av bara farten.

:näsblod

/J

Faaan... då ligger man i lä igen:huvet :hihi Jag försöker få tibnorarna att skaffa fiddys till dessa glåmiga månader och det börjar lossna på de sina håll nu! Ett ordentligt snöfall till så kommer jag nog få med mig några körsugna tibbare att handla.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Faaan... då ligger man i lä igen:huvet :hihi Jag försöker få tibnorarna att skaffa fiddys till dessa glåmiga månader och det börjar lossna på de sina håll nu! Ett ordentligt snöfall till så kommer jag nog få med mig några körsugna tibbare att handla.

Nänä, inte fiddys, det är moppefuckovarianten av geggmoped - det är inte mycket mer slantar för dugliga crossar/enduroräjsers som är bra mycket mer motorcykel.

Jag erbjuder mina tjänster (illvilligt, absolut med genuint onda baktankar) som guide i enduroskogen. :hihi

/J
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top