Dagens Blocket! (mc-relaterat)

DieselSverige

Gudomlig sporthojare
Gick med
31 May 2013
Hoj
Enfield India
*klipp* kryddat med med en arrogant ton i annonsen. *klipp*
Ett tips bara, i all välmening: Övertolka inte det som skrivs. Det är så lätt att man kommer snett.

Bakgrund:
6 år som särbo har lärt mig ett och annat om hur ofantligt svårt det är att förmedla tankar och känslor i korta textmeddelanden.
Jag applicerar numera den erfarenheten på alla korta textmeddelanden som kommer i min väg, detta oavsett om det rör sig om en annons, ett mail eller ett SMS.
Extra viktigt när jag inte känner avsändaren och alltså inte har någon som helst aning om hur vederbörande kan förväntas uttrycka sig i olika situationer... :krama

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Det är hustrun som säljer. Tragisk historia bakom. Hon har ytterligare ett objekt ute.

Av utformningen på Ducatiannonsen kan man lista sig till att hon annonserat tidigare och lackat ur på folk som hört av sig.

Hjälper det henne nu?
Jag vet inte, men folk som inte haft med döden att göra ännu kan vara jävligt okänsliga.

Jag skulle tro att den som har ett genuint intresse av hojen ser till att ta kontakt och kör dit för att titta på grejerna.
Jag tror nog att det går att komma fram till en affär som båda parter kan vara nöjda med - speciellt som årsdagen är i antågande...
Om det är en årsmodell -75 med original ljuddämpare så är det ett klipp.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Om det är en årsmodell -75 med original ljuddämpare så är det ett klipp.

Varför skulle just det vara ett klipp?

Det är en inte speciellt snygg motorcykel från 1975 hur man än vrider på saken

Vad gjorde den bättre än allt som har kommit efter 1975?

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Faktum är att jag är sugen på att åka förbi o koĺla på wingen.
Första året o helt avgassystem har ett värde.

notrightrider

Only dimly aware of a certain unease in the air
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Varför skulle just det vara ett klipp?

Det är en inte speciellt snygg motorcykel från 1975 hur man än vrider på saken

Vad gjorde den bättre än allt som har kommit efter 1975?

I takt med att allt fler sådana här gamla dinosaurier originalrenoveras så står det klart att tillgången på NOS är usel och skicket på de begagnade avgassystemen är sämre ändå.

Köp hojen och bedöm om den är lämplig att originalrenovera. Om inte, så ryck av originalsystemet, sätt på ett skrikrör och sälj för dubbla pengen som bobberbratscrambler med felvända däck.

Tids nog dyker ett riktigt bra objekt upp - där just avgassystemet är det enda stora problemet. Ka-ching!

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
I takt med att allt fler sådana här gamla dinosaurier originalrenoveras så står det klart att tillgången på NOS är usel och skicket på de begagnade avgassystemen är sämre ändå.

Köp hojen och bedöm om den är lämplig att originalrenovera. Om inte, så ryck av originalsystemet, sätt på ett skrikrör och sälj för dubbla pengen som bobberbratscrambler med felvända däck.

Tids nog dyker ett riktigt bra objekt upp - där just avgassystemet är det enda stora problemet. Ka-ching!
Vad är nyttan med att orginalrenovera en GL 1000?

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Det är ingen nytta. Mc är hopplös som transportmedel, lika praktisk som ett par slalomskidor. Det handlar om rekreation, nöje, körupplevelse, frihetskänsla, äventyr för vissa.
Exakt. Så.... att diskutera "nyttan" med varför skojiga människor gör (för dem) skojiga saker är ju därför... svårt! :)
"Hä löns inte förklara för en som inte begrip"

notrightrider

Only dimly aware of a certain unease in the air
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Exakt. Så.... att diskutera "nyttan" med varför skojiga människor gör (för dem) skojiga saker är ju därför... svårt! :)
Ja, men som jag ser det så är nöjet med en gl 1000, att det är för tiden en ganska bra motorcykel. Relativt körbar och med god driftsäkerhet.
Knappast vidare vacker.

Att polera och "spara" på en sådan går ju emot enda nöjet med den! Vad gör en 100% orginalare bättre där än en som brukas?

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Min 80-åriga mor fattar fortfarande inte varför jag kör hoj. Den generationen var inte så nöjeslysten, utan såg nog hellre att man köpte en ny tvättmaskin eller nåt annat praktiskt.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras