Ser för jävligt ut!..XRV 750, komplett med original trip för roadbook-körning. Generöst!
Fejkfoam för instrumentavlastning får man stå ut med.
View attachment 491264
Högra halvan i mitten på en TZ 250 -88 skulle se fabriks utXRV 750, komplett med original trip för roadbook-körning. Generöst!
Fejkfoam för instrumentavlastning får man stå ut med.
View attachment 491264
En nolla fel i priset kanske?Intressant annons - om man inte vet något om motorcyklar eller motorer, inte vill diskutera skicket (saknade delar ex. en topp/en cylinder/ett vevparti m.m.) men ändå sätter ett fast pris. Hur tänker man då? Vem förväntar man sig skall köpa eländet?
View attachment 491299
En nolla fel i priset kanske?
Gjorde en snabbsökning på delar - hittar inget användbart på ebay. Inte ens en komplett motor. Vee Two i Australien är en av de få som har delar, men verkar inte ha det som behövs (ett vevparti finns o kostar 23000:- Skulle man försöka plocka ihop saknade delar så är nog kostnaden - när man är klar om 20 år - över vad en komplett hoj i bra skick kostar idag. Så en nolla fel är inte orimligt - kanske 5-15.000:- i bästa fallBilligaste på mobile.de kostar 164 kkr så projektet är nog värt en slant för rätt person men 40kkr var lite magstarkt.
Och ingen vågar väl kontakta säljaren för att diskutera priset med tanke på den där annonsens utformning.
Intressant hoj, men med tanke på skicket och faktum att det är inkomplett, och osäkert vad som finns/saknas så är nog rätt person någon som har kapacitet att tillverka reservdelar själv från råmaterial. Skulle jag tro.Billigaste på mobile.de kostar 164 kkr så projektet är nog värt en slant för rätt person men 40kkr var lite magstarkt.
Och ingen vågar väl kontakta säljaren för att diskutera priset med tanke på den där annonsens utformning.
Gjorde en snabbsökning på delar - hittar inget användbart på ebay. Inte ens en komplett motor. Vee Two i Australien är en av de få som har delar, men verkar inte ha det som behövs (ett vevparti finns o kostar 23000:- Skulle man försöka plocka ihop saknade delar så är nog kostnaden - när man är klar om 20 år - över vad en komplett hoj i bra skick kostar idag. Så en nolla fel är inte orimligt - kanske 5-15.000:- i bästa fall
Ja, som sagt var krävs det nog "rätt person" för att originalrenovera den där. Någon som verkligen kan den där hojen, kanske rent av redan äger en reservdelshoj.
För ca 10kkr skulle man ju kunna tänka sig att köpa en nyare Ducati-motor och konvertera den. Men det är vore ju lite helgerån.
Ducati 1198 S motor samt delar - Sporthoj.com
Forum för alla som kör snabb motorcykelwww.sporthoj.com
Intressant hoj, men med tanke på skicket och faktum att det är inkomplett, och osäkert vad som finns/saknas så är nog rätt person någon som har kapacitet att tillverka reservdelar själv från råmaterial. Skulle jag tro.
Knappast finns det mycket att få tag på till denna?
Edit: Och i princip så behöver man ju en komplett att kopiera från också, för även om man kan få det att fungera, så tar ju värdet en bra törn om det inte ser korrekt ut....
Lite komiskt. Viss tycks tro att det finns folk som betalar vad som helst för gamla italienska hojar. Inte ens hojar, utan skrot, defekta delar och "renoveringsobjekt". Står det bara Ducati, Laverda, Moto Guzzi, Bimota eller nåt liknande på tanken så kan man ta vilket pris som helst, och dessutom vara rejält stöddig och dryg i i annonsen. Bara finsmakare som verkligen förstår värdet av dessa hojar är välkomna.Intressant annons - om man inte vet något om motorcyklar eller motorer, inte vill diskutera skicket (saknade delar ex. en topp/en cylinder/ett vevparti m.m.) men ändå sätter ett fast pris. Hur tänker man då? Vem förväntar man sig skall köpa eländet?
View attachment 491299
Lite som Yamaha SR250 alltså?Lite komiskt. Viss tycks tro att det finns folk som betalar vad som helst för gamla italienska hojar. Inte ens hojar, utan skrot, defekta delar och "renoveringsobjekt". Står det bara Ducati, Laverda, Moto Guzzi, Bimota eller nåt liknande på tanken så kan man ta vilket pris som helst, och dessutom vara rejält stöddig och dryg i i annonsen. Bara finsmakare som verkligen förstår värdet av dessa hojar är välkomna.
Yamaha SR250 säljs för det mesta i komplett körbart skick och till rimliga pengar. Ingen har någonsin försökt sälja en sådan i form av blandade delar i en låda för 40000kr, kryddat med med en arrogant ton i annonsen. Inte ens samlare skulle vilja ha den.Lite som Yamaha SR250 alltså?
Sist den var i trafik var 1997 så troligen blev den nerplockad för renovering då. Har man tur kanske de trasiga/felande delarna ligger ibland något annan bråte i något skjul/garage/källare. Är det ett dödsbo kan finnas ohyggligt många lådor/högar med prylar.
Mest troligt är att när tidigare ägaren rev ner den för 25år sedan redan då gick bet på att hitta reservdelar. Sen blev den stående
Efter döden tar vår herre hand om själen.Kan så vara men man får ju inte fråga om delar eller något annat heller.
Sist den var i trafik var 1997 så troligen blev den nerplockad för renovering då. Har man tur kanske de trasiga/felande delarna ligger ibland något annan bråte i något skjul/garage/källare. Är det ett dödsbo kan finnas ohyggligt många lådor/högar med prylar.
Mest troligt är att när tidigare ägaren rev ner den för 25år sedan redan då gick bet på att hitta reservdelar. Sen blev den stående
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |