Dagens Blocket! (mc-relaterat)

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Helt ok, fast det kan bli ännu bättre.
View attachment 491267
0_CLASSIC-Y-TA.webp

Sån och en oljetryckslampa.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Billigaste på mobile.de kostar 164 kkr så projektet är nog värt en slant för rätt person men 40kkr var lite magstarkt.
Och ingen vågar väl kontakta säljaren för att diskutera priset med tanke på den där annonsens utformning.
Gjorde en snabbsökning på delar - hittar inget användbart på ebay. Inte ens en komplett motor. Vee Two i Australien är en av de få som har delar, men verkar inte ha det som behövs (ett vevparti finns o kostar 23000:- Skulle man försöka plocka ihop saknade delar så är nog kostnaden - när man är klar om 20 år - över vad en komplett hoj i bra skick kostar idag. Så en nolla fel är inte orimligt - kanske 5-15.000:- i bästa fall
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Billigaste på mobile.de kostar 164 kkr så projektet är nog värt en slant för rätt person men 40kkr var lite magstarkt.
Och ingen vågar väl kontakta säljaren för att diskutera priset med tanke på den där annonsens utformning.
Intressant hoj, men med tanke på skicket och faktum att det är inkomplett, och osäkert vad som finns/saknas så är nog rätt person någon som har kapacitet att tillverka reservdelar själv från råmaterial. Skulle jag tro.

Knappast finns det mycket att få tag på till denna?

Edit: Och i princip så behöver man ju en komplett att kopiera från också, för även om man kan få det att fungera, så tar ju värdet en bra törn om det inte ser korrekt ut....
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Gjorde en snabbsökning på delar - hittar inget användbart på ebay. Inte ens en komplett motor. Vee Two i Australien är en av de få som har delar, men verkar inte ha det som behövs (ett vevparti finns o kostar 23000:- Skulle man försöka plocka ihop saknade delar så är nog kostnaden - när man är klar om 20 år - över vad en komplett hoj i bra skick kostar idag. Så en nolla fel är inte orimligt - kanske 5-15.000:- i bästa fall

Ja, som sagt var krävs det nog "rätt person" för att originalrenovera den där. Någon som verkligen kan den där hojen, kanske rent av redan äger en reservdelshoj.
Eller någon som behöver en reservdelshoj.

För ca 10kkr skulle man ju kunna tänka sig att köpa en nyare Ducati-motor och konvertera den. Men det är vore ju lite helgerån.
 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

:hihi

Kanske lite för våldsamt....
Jag har redan kollat blocket och det är ont om Ducati-motorer där, däremot kryllar det av Ducatimotorer på ebay.
Det finns säkert motorer om man ringer till de svenska demonteringarna eller så köper man helt enkelt en monster och slaktar på delar.

Det skulle bli en ganska frän hoj, dock är ju fortfarande prislappen som sagt var fel.
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Intressant hoj, men med tanke på skicket och faktum att det är inkomplett, och osäkert vad som finns/saknas så är nog rätt person någon som har kapacitet att tillverka reservdelar själv från råmaterial. Skulle jag tro.

Knappast finns det mycket att få tag på till denna?

Edit: Och i princip så behöver man ju en komplett att kopiera från också, för även om man kan få det att fungera, så tar ju värdet en bra törn om det inte ser korrekt ut....

Tittar man på sista bilden som verkar vara "lådan med motordelar" så kan man väl konstatera att mer eller mindre hela motorn saknas. Det är alltså bara ett rullande chassi.

Kanske några av de få kvarvarande motordelarna kan säljas på ebay om man har väldigt tur eller kan vänta 20 år på rätt köpare.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Intressant annons - om man inte vet något om motorcyklar eller motorer, inte vill diskutera skicket (saknade delar ex. en topp/en cylinder/ett vevparti m.m.) men ändå sätter ett fast pris. Hur tänker man då? Vem förväntar man sig skall köpa eländet?
View attachment 491299

Lite komiskt. Viss tycks tro att det finns folk som betalar vad som helst för gamla italienska hojar. Inte ens hojar, utan skrot, defekta delar och "renoveringsobjekt". Står det bara Ducati, Laverda, Moto Guzzi, Bimota eller nåt liknande på tanken så kan man ta vilket pris som helst, och dessutom vara rejält stöddig och dryg i i annonsen. Bara finsmakare som verkligen förstår värdet av dessa hojar är välkomna.
 

Felix83

Never trust a fart on a motorcycle
Gick med
18 Jan 2022
Ort
Örebro
Hoj
2017 Street Triple RS, 2006 CBF1000A
Lite komiskt. Viss tycks tro att det finns folk som betalar vad som helst för gamla italienska hojar. Inte ens hojar, utan skrot, defekta delar och "renoveringsobjekt". Står det bara Ducati, Laverda, Moto Guzzi, Bimota eller nåt liknande på tanken så kan man ta vilket pris som helst, och dessutom vara rejält stöddig och dryg i i annonsen. Bara finsmakare som verkligen förstår värdet av dessa hojar är välkomna.
Lite som Yamaha SR250 alltså?
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Lite som Yamaha SR250 alltså?
Yamaha SR250 säljs för det mesta i komplett körbart skick och till rimliga pengar. Ingen har någonsin försökt sälja en sådan i form av blandade delar i en låda för 40000kr, kryddat med med en arrogant ton i annonsen. Inte ens samlare skulle vilja ha den.
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Sist den var i trafik var 1997 så troligen blev den nerplockad för renovering då. Har man tur kanske de trasiga/felande delarna ligger ibland något annan bråte i något skjul/garage/källare. Är det ett dödsbo kan finnas ohyggligt många lådor/högar med prylar.

Mest troligt är att när tidigare ägaren rev ner den för 25år sedan redan då gick bet på att hitta reservdelar. Sen blev den stående
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Sist den var i trafik var 1997 så troligen blev den nerplockad för renovering då. Har man tur kanske de trasiga/felande delarna ligger ibland något annan bråte i något skjul/garage/källare. Är det ett dödsbo kan finnas ohyggligt många lådor/högar med prylar.

Mest troligt är att när tidigare ägaren rev ner den för 25år sedan redan då gick bet på att hitta reservdelar. Sen blev den stående

Kan så vara men man får ju inte fråga om delar eller något annat heller.
 

notrightrider

Thought is the enemy of flow
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Sist den var i trafik var 1997 så troligen blev den nerplockad för renovering då. Har man tur kanske de trasiga/felande delarna ligger ibland något annan bråte i något skjul/garage/källare. Är det ett dödsbo kan finnas ohyggligt många lådor/högar med prylar.

Mest troligt är att när tidigare ägaren rev ner den för 25år sedan redan då gick bet på att hitta reservdelar. Sen blev den stående

Det är hustrun som säljer. Tragisk historia bakom. Hon har ytterligare ett objekt ute.


Av utformningen på Ducatiannonsen kan man lista sig till att hon annonserat tidigare och lackat ur på folk som hört av sig.

Hjälper det henne nu?
Jag vet inte, men folk som inte haft med döden att göra ännu kan vara jävligt okänsliga.

Jag skulle tro att den som har ett genuint intresse av hojen ser till att ta kontakt och kör dit för att titta på grejerna.
Jag tror nog att det går att komma fram till en affär som båda parter kan vara nöjda med - speciellt som årsdagen är i antågande...
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top