Sant….men, det har ju hänt en del sedan Gutenbergs tid.
Så varför inte nyttja tekniken, och skapa någonting som ger mig en så pass bra upplevelse som möjligt av annonsen?
Om man är 107år och inte fixar tekniken kan jag ha förståelse för, men till och med min mamma grejar det med lite hjälp.
Men, samhället har väl som sagt var redan kollapsat…
Är man en sån som gillar att ta bilder och sitta i photoshop och pyssla så gör det då.
Är man en sån som vill sälja sitt skrot till ett rimligt pris och inte vill lura någon då säger man "kom och titta på grejorna om du är intresserad"
Dom få gånger jag har sålt något har jag drabbats av bildsamlare, jag har lagt ut några bilder, sedan ska någon ha bild på backspegelinfästningen för att dom har en likadan och undrar om det sitter rätt...
50:- för varje extra bild dom vill ha kanske
Jag följde med en kompis att köpa en gräsklippartraktor (han hade ingen kula/släp)
Jag såg bilderna innan och tänkte nåja, kompisen kanske vet vad han gör.
Vi kom dit och tittade, traktorn var full av fågelskit och damm för att den stod inne i en carport (där fotona var tagen) kompisen kollade över den lite snabbt och dom startade den med en hjälpstart, för batteriet var tomt, den gick perfekt, och pengar bytte ägare.
När den var tvättad med högtryck såg den helt ny ut, han ägde den i ungefär tio år och det var aldrig något problem med den (annat än att han stenkörde knivarna)
Kunde säljaren ha fått mera om han hade tvättat den och fotograferat den på en strand på Bahamas? Troligen.
Fick han den såld ändå? Japp