Dagens Blocket! (mc-relaterat)

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Screenshot_20220329-084629_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20220329-084601_Samsung Internet.jpg

Låt mig gissa:

Screenshot_20220329-084356_Samsung Internet.jpg

Också synligt i bild - Exhibit B: det felvända framdäcket...

Screenshot_20220329-084429_Samsung Internet.jpg

Slutligen: den uppgivna garagebilden. Man har inte ork att rulla ut liket i dagsljuset för att få vettiga bilder, eller ens vända på hojen för att fånga andra sidan.

Den totala kapitulationen.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
View attachment 470272

View attachment 470269

Låt mig gissa:

View attachment 470271

Också synligt i bild - Exhibit B: det felvända framdäcket...

View attachment 470273

Slutligen: den uppgivna garagebilden. Man har inte ork att rulla ut liket i dagsljuset för att få vettiga bilder, eller ens vända på hojen för att fånga andra sidan.

Den totala kapitulationen.
Eller så kan man tydligen jobba så in i helsike mycket att man inte har tid att ta fler bilder :va
1A3B38DB-A88D-4D04-AD2C-E7831566C9A3.jpeg

3D8B6F89-BFF1-491F-90F9-10CAAE429DAD.jpeg

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Samtidigt som man kan anstränga sig lite för att ta bilder så behöver jag inte se närbilder på choken i alla annonser.

Alla som har provat Tinder vet att man tillfälligt kan sminka upp en gris för att ta bilder, och efterbehandla bilderna lite innan man postar dom.

Är man seriöst intresserad så åker man och tittar, är man despserat intresserad och det är för långt bort för att åka och titta så får man chansa.

Det såldes tusentals bilar och motorcyklar på småannons i dagstidningar helt utan bilder, eller med så små bilder (tagna med en potatis) att man inte kunde urskilja om det var en Saab 900 eller en Volvo 240 på bilden

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Samtidigt som man kan anstränga sig lite för att ta bilder så behöver jag inte se närbilder på choken i alla annonser.

Alla som har provat Tinder vet att man tillfälligt kan sminka upp en gris för att ta bilder, och efterbehandla bilderna lite innan man postar dom.

Är man seriöst intresserad så åker man och tittar, är man despserat intresserad och det är för långt bort för att åka och titta så får man chansa.

Det såldes tusentals bilar och motorcyklar på småannons i dagstidningar helt utan bilder, eller med så små bilder (tagna med en potatis) att man inte kunde urskilja om det var en Saab 900 eller en Volvo 240 på bilden
Sant….men, det har ju hänt en del sedan Gutenbergs tid.
Så varför inte nyttja tekniken, och skapa någonting som ger mig en så pass bra upplevelse som möjligt av annonsen?
Om man är 107år och inte fixar tekniken kan jag ha förståelse för, men till och med min mamma grejar det med lite hjälp.
Men, samhället har väl som sagt var redan kollapsat…

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Sant….men, det har ju hänt en del sedan Gutenbergs tid.
Så varför inte nyttja tekniken, och skapa någonting som ger mig en så pass bra upplevelse som möjligt av annonsen?
Om man är 107år och inte fixar tekniken kan jag ha förståelse för, men till och med min mamma grejar det med lite hjälp.
Men, samhället har väl som sagt var redan kollapsat…

Är man en sån som gillar att ta bilder och sitta i photoshop och pyssla så gör det då.

Är man en sån som vill sälja sitt skrot till ett rimligt pris och inte vill lura någon då säger man "kom och titta på grejorna om du är intresserad"

Dom få gånger jag har sålt något har jag drabbats av bildsamlare, jag har lagt ut några bilder, sedan ska någon ha bild på backspegelinfästningen för att dom har en likadan och undrar om det sitter rätt...

50:- för varje extra bild dom vill ha kanske

Jag följde med en kompis att köpa en gräsklippartraktor (han hade ingen kula/släp)
Jag såg bilderna innan och tänkte nåja, kompisen kanske vet vad han gör.
Vi kom dit och tittade, traktorn var full av fågelskit och damm för att den stod inne i en carport (där fotona var tagen) kompisen kollade över den lite snabbt och dom startade den med en hjälpstart, för batteriet var tomt, den gick perfekt, och pengar bytte ägare.

När den var tvättad med högtryck såg den helt ny ut, han ägde den i ungefär tio år och det var aldrig något problem med den (annat än att han stenkörde knivarna)

Kunde säljaren ha fått mera om han hade tvättat den och fotograferat den på en strand på Bahamas? Troligen.
Fick han den såld ändå? Japp

Last edited:

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Är man en sån som gillar att ta bilder och sitta i photoshop och pyssla så gör det då.

Är man en sån som vill sälja sitt skrot till ett rimligt pris och inte vill lura någon då säger man "kom och titta på grejorna om du är intresserad"

Dom få gånger jag har sålt något har jag drabbats av bildsamlare, jag har lagt ut några bilder, sedan ska någon ha bild på backspegelinfästningen för att dom har en likadan och undrar om det sitter rätt...

50:- för varje extra bild dom vill ha kanske

Jag följde med en kompis att köpa en gräsklippartraktor (han hade ingen kula/släp)
Jag såg bilderna innan och tänkte nåja, kompisen kanske vet vad han gör.
Vi kom dit och tittade, traktorn var full av fågelskit och damm för att den stod inne i en carport (där fotona var tagen) kompisen kollade över den lite snabbt och dom startade den med en hjälpstart, för batteriet var tomt, den gick perfekt, och pengar bytte ägare.

När den var tvättad med högtryck såg den helt ny ut, han ägde den i ungefär tio år och det var aldrig något problem med den (annat än att han stenkörde knivarna)

Kunde säljaren ha fått mera om han hade tvättat den och fotograferat den på en strand på Bahamas? Troligen.
Fick han den såld ändå? Japp
Visst ligger det någonting i det.
Men det krävs ju inte speciellt mycket för att förbättra bilden av det man ska sälja.
Med dagens teknik kan du ju ta bilden direkt ur telefonen, den har redan gjort en stor del av bildförbättringen.
Och du behöver ju inte ta den i ett dunkelt garage, fullt av all annan skit, som speglar den tragik som objektet fått genomleva.
Men, det är klart, det beror ju på vad man säljer.
Är det en gräsklippare full av fågelskit så är det ju det man säljer, och kan locka köpare till.
Ser den ut som ny efter en tvätt, så fattar jag faktiskt inte varför man inte gör det.
Kanske av samma anledning som man inte orkade fixa "det där enkla", som förgasrarrengörning eller besiktning? :va

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Oftast består ju det där "enkla" i att sätta tillbaka luftburken... vips går den som den ska.

Och så vänder man på framdäcket - men i ärlighetens namn: är det inte däcksverkstaden som skall hängas? Ni tror väl inte att dessa lirare fixar att kränga däck själva hemma i garaget?

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83

Och om varan/personen inte lever upp till förväntningarna så finns det alltid alkohol.
Alkohol - verklighetens Photoshop! :fakta

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
En annons med en bra bild lockar mer, det säger mycket om både hojen och säljare. 4-5 bilder, rakt av. Från sidorna, snett framifrån och bakifrån och en närbild på t ex motorn ger ett bra intryck. Hur svårt kan det vara? Istället för 3 likadana bilder från samma vinkel på hojen inklämd i garagehörnan. Är säljare lika ointresserad av att sköta hojen som att sälja, kan man undra. Skiter man i det ena så...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
En annons med en bra bild lockar mer, det säger mycket om både hojen och säljare. 4-5 bilder, rakt av. Från sidorna, snett framifrån och bakifrån och en närbild på t ex motorn ger ett bra intryck. Hur svårt kan det vara? Istället för 3 likadana bilder från samma vinkel på hojen inklämd i garagehörnan. Är säljare lika ointresserad av att sköta hojen som att sälja, kan man undra. Skiter man i det ena så...
Jag tror bestämt att fler har blivit lurade när dom har köpt hojar som är fotade nytvättade och blöta i solsken, än dom som har köpt dom som är fotade dammiga i garaget.

Måste hojen vara nytvättad och blöt för att se bra ut så vet man inte hur många oljeläckage den har

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....

De flesta hojar jag köpt har börjat som en usel annons, med lika usel bild. Det är ju hemligheten bakom kapen, köpt av folk som är lata och/eller inte vet vad de säljer, eller inte vet varför hojen inte startar efter 5 år i carporten med gammal bensin och igensatta förgasare.

Så jag säger, låt de fortsätta. Själv gör jag precis tvärtom när jag säljer:fakta

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
#mctoo

GSF1200 #1 kostade mig 11k. GSF1200 #2 kostade 17k. Nu ligger billigaste på blocket för 33k.
Jag älskar dessa maskiner du nämner (haft några) och tänkt jag skulle köpa en i år som "arbetshäst" då jag kör så många mil/år och vill inte låta den hojen jag har idag få så många mil på mätaren. Men priserna är horribla nu... ?

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka