Dagens Blocket! (mc-relaterat)

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Verkar ont om delar till just xv250. Det finns bilder, men inga priser eller möjligheter att beställa. Lelles/Partssweden i all ära, men man får nog söka delar utomlands.
Det är en Yamaha, det behövs inga reservdelar.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Han började med ett väldigt taskigt utgångsmaterial, för det första Tanken (funkar bara med orginalsadel), för det andra Ramen (fyrkantrör är inte snyggt)
Får han den ens att gå med dom luftfiltrena?
Jag trodde han hade vänt tanken bakofram.

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
Verkar ont om delar till just xv250. Det finns bilder, men inga priser eller möjligheter att beställa. Lelles/Partssweden i all ära, men man får nog söka delar utomlands.
Finns nog men sökfunktionen är sådär så jag brukar ringa istället , csml har garanterat om det finns till högsta dagspris, den som söker finner alltid vad man letar efter på skrot eller hos handlare

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag spår en prisnedgång på äldre begagnat (typ 10år) snart. Tror många köpte under pandemin och har nu kommit på att det inte är så kul. Samt att resandet återkommer.
Rent logiskt tycker jag det borde komma ut en del till rätt priser framåt midsommar.
Som prisbilden varit senast tiden så har ju nytt (eller nästan nytt) nästan känts prisvärt trots att jag är snål :) .
Mel fel har jag ju haft förut...
Tillgången på nytt har ju haft en inverkan. (och kommer att ha) Kanske inte på hojar över tio år i första hand dock.
Men väl på dem <5år.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Här kan man köpa en begagnad hoj för mer pengar än en ny.
begagnad: Begagnad MT-07
ny: Ny Mt07

Dock säljs den begagnade som ny i annonsen. "Helt ny". Men mätaren visar 636 km. Ordens innebörd förändras.. Förr var ny oanvänd. Samma med intressekoll. Vet inte vad det är för nyord som dyker upp lite överallt.

64 mil med lika många förare som demohoj är väl ingen fara.
64 förare som har övervarvat en kall motor
64 förare som har försökt köra på bakhjulet
64 förare som har stampat i växlarna.

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250

Dock säljs den begagnade som ny i annonsen. "Helt ny". Men mätaren visar 636 km. Ordens innebörd förändras.. Förr var ny oanvänd. Samma med intressekoll. Vet inte vad det är för nyord som dyker upp lite överallt.
Dessutom ingår det extrautrustning för 5000 kr om man köper den nya ?

notrightrider

Learning fugging nuthing keeps you young.
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.

Helt ny.
För ett år sedan. Lite drygt.

Den är så ny att man får glädjen att fixa med förstaservicen själv.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Tillgången på nytt har ju haft en inverkan. (och kommer att ha) Kanske inte på hojar över tio år i första hand dock.
Men väl på dem <5år.
Ett problem är att folk idag inte behöver sälja av ekonomiska skäl. man kan köpa nytt ändå. Ett annat problem är att alla "vet" att hojar bara stiger i värde. Man får ännu bättre betalt i höst eller nästa vår. Får man inte vad man begär får hojen stå kvar i garaget. Det är många säljare som håller den här tonen i sina annonser:
"Priset är fast EJ förhandlingsbart. Prutat & klart. Denna MC kommer aldrig att sjunka i pris. Är priset för dyrt så titta efter något annat tack"

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ett problem är att folk idag inte behöver sälja av ekonomiska skäl. man kan köpa nytt ändå. Ett annat problem är att alla "vet" att hojar bara stiger i värde. Man får ännu bättre betalt i höst eller nästa vår. Får man inte vad man begär får hojen stå kvar i garaget. Det är många säljare som håller den här tonen i sina annonser:
"Priset är fast EJ förhandlingsbart. Prutat & klart. Denna MC kommer aldrig att sjunka i pris. Är priset för dyrt så titta efter något annat tack"

Jag har varit luspank i perioder av mitt liv, men jag har aldrig varit så fattig att jag har behövt ge bort grejor till snåla jävlar på blocket.

Jag kommer också att skriva så där i mina annonser på blocket, dock hade jag nog satt ut den där hojen lite billigare KANSKE.

Anledningen till att skriva så där är att slippa snåla jävlar som vill pruta 33% utan att ens ha tittat på hojen

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Har han backat in i nåt?
Jag trodde först att han försökt lyfta i baken och råkat knäcka den. Sen insåg jag att det inte var en spricka jag såg, utan glipan mellan röven och expansionskärlet som byggherren låtit sitta kvar på sin ursprungliga plats när han upptäckte att den inte fick plats i tyskröven... :dummer

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Han skriver inte att den kommer stiga i värde, han skriver att den inte faller i värde mer. Vilket han med 99.9% sannolikhet har alldeles rätt i.

• Gilla
Reaktioner: GuW

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja alltså vi har mobbat sönderkapade café objekt med felvänt framdäck i den här tråden, men tyskrövar är på alla sätt sämre. PÅ ALLA SÄTT!

Orginaldelar följer med, jaha, men går dom att sätta tillbaka eller har du kapat bort och svetsat om bakramen så att det är kört?

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Jag har varit luspank i perioder av mitt liv, men jag har aldrig varit så fattig att jag har behövt ge bort grejor till snåla jävlar på blocket.

Jag kommer också att skriva så där i mina annonser på blocket, dock hade jag nog satt ut den där hojen lite billigare KANSKE.

Anledningen till att skriva så där är att slippa snåla jävlar som vill pruta 33% utan att ens ha tittat på hojen
Å andra sidan har ju hojen inte blivit såld efter två veckor på Blocket. Hade han begärt 12-13000kr och varit lite mindre dryg då hade han haft pengarna på banken och varit av med hojen. Så hade jag gjort. Men vi är alla olika...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Å andra sidan har ju hojen inte blivit såld efter två veckor på Blocket. Hade han begärt 12-13000kr och varit lite mindre dryg då hade han haft pengarna på banken och varit av med hojen. Så hade jag gjort. Men vi är alla olika...

Näe, den kanske inte säljs på hela sommaren, men jag ligger inte vaken för det.

Vi kanske ska döpa om tråden till "Hojar som Tammer inte har råd med"

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Man varför låter han expansionsbehållaren sitta kvar utanför kåpan som en stomipåse...?
Tyskröven blev väl såpass ful att han inte tyckte att den störde :hihi

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Då ska man veta att det är en remdriven pissholk, när remmen går av så finns inga att köpa, inte till lägre pris än du gett för hojen i alla fall.

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum