Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Alltså, jag har faktiskt ett påbörjat bygge i garaget som inte är helt färdigt. Skillnaden är att det åtminstone är fullt fungerande, körbart och besiktat i befintligt skick. Vilket år som helst ska jag bara riva ner den och lacka om ramen, bygga ny batteribox och snygga till elsystemet lite.
Det finns säkert många projekt på gång i garagen, men just att lägga ut nåt till försäljning i det skicket verkar lite desperat. Eller håglöst. Det är väl inte så många som vill ta över andras mer eller mindre havererade drömmar om vad de velat men inte kunnat bygga.
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Vad är kvar att göras på den då?
Koppla den sista elen? Något mer? Den ser ju ganska komplett ut som den är.


Många buggherrar(sic!) sliter av originalistrumenten på K-seriehojar utan att förstå hur mycket vital elektronik BMW byggde in i det klustret.
När dom sedan skall koppla in sitt lilla universalinstrument från internet så funkar inget. Inte instrumentet, inte bensinpumpen, inte tändmodulen, inte startmotorn - inte något.
Sedan åker objektet ut på Blocket med "bara lite eljobb kvar".

Visst...
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Undrar också nu. Han skulle byta jobb men jag får inte tag på honom på tele heller. Börjar bli lite orolig att något hänt ?
Nu fick jag lov att ringa. Fick e-post från SportHoj med fråga om var jag blivit av, annars hade det dröjt med inloggning här...
Kul att vara saknad ändå... :krama
@Old Badger var nyss aktiv i tråden

Taggade inför höst/vintersäsongen? Någon?​

??
Garaget
Då gissar vi på att de billiga 595orna försvinner från Blocket snart då :tungan
Kryssad ram, ingen av de två körd av säljaren, grenrör som tar i man kör och inte bara åker och dessutom äldre datorn är några anledningar till att priset var lågt.
Borta men inte köpt av mig. Jag har redan en banhoj med fjädring anpassad efter mig, dessutom utan kryssad ram. Inte den snabbaste i klass 13 och med en högst medioker förare är annat en sistaplats en vinst. :crash
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Nu fick jag lov att ringa. Fick e-post från SportHoj med fråga om var jag blivit av, annars hade det dröjt med inloggning här...
Kul att vara saknad ändå... :krama

Garaget

Kryssad ram, ingen av de två körd av säljaren, grenrör som tar i man kör och inte bara åker och dessutom äldre datorn är några anledningar till att priset var lågt.
Borta men inte köpt av mig. Jag har redan en banhoj med fjädring anpassad efter mig, dessutom utan kryssad ram. Inte den snabbaste i klass 13 och med en högst medioker förare är annat en sistaplats en vinst. :crash
Skönt att allt var bra med dig då!
Vi började undra ?
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Det var en ny definition på garagefynd

”kördes in i garage för 5 år sen” Fast den byggdes om för 6 år sen?????


Jag tillhör den lilla skara som faktiskt gillar utseendet på CX500 redan i originalutförande. Den där ser ändå rätt så välbyggd ut, det lilla man ser på bilderna. Det är väl framdäcket som tyder på viss okunskap, men det börjar man nästan räkna med nu för tiden.

Annars var den väl ändå hyfsat prissatt?
Frågan är bara vad som är kvar att göra innan den är "klar". Jag gissar på elsystem och bestyckning av förgasare. Det första fixar jag, men vacuumförgasare (tror jag) och öppna filter har jag inte tålamod till.

Hur vet du att den byggdes om för 6 år sedan, och varför skulle det vara konstigt att den ställdes i garage efter detta?
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag tillhör den lilla skara som faktiskt gillar utseendet på CX500 redan i originalutförande. Den där ser ändå rätt så välbyggd ut, det lilla man ser på bilderna. Det är väl framdäcket som tyder på viss okunskap, men det börjar man nästan räkna med nu för tiden.

Annars var den väl ändå hyfsat prissatt?
Frågan är bara vad som är kvar att göra innan den är "klar". Jag gissar på elsystem och bestyckning av förgasare. Det första fixar jag, men vacuumförgasare (tror jag) och öppna filter har jag inte tålamod till.

Hur vet du att den byggdes om för 6 år sedan, och varför skulle det vara konstigt att den ställdes i garage efter detta?
Garagefynd brukar för de flesta betyda något annat än att ta fram en hoj som kördes in i garaget för fem år sen. Har inget emot hojen, ombyggnaden, priset.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Garagefynd brukar för de flesta betyda något annat än att ta fram en hoj som kördes in i garaget för fem år sen. Har inget emot hojen, ombyggnaden, priset.
Jojo, där är jag av samma uppfattning. Fri tolkning av uttrycket minst sagt.
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Om det är dags att omtolka fundamentala begrepp, så kanske "barn find" skall bli det nya samlingsnamnet för adoptioner?
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Om det är dags att omtolka fundamentala begrepp, så kanske "barn find" skall bli det nya samlingsnamnet för adoptioner?
Ja, det känns väl rimligt. Barn som barn liksom. :tummenupp


Det påminner mig lite om när jag var barn på 80-talet och min kompis trodde att Dee Snyder menade att han skulle "äta barnen hela" när han sjöng "Burn in Hell". Det låter ju nästan likadant och han såg ju dessutom rätt farlig ut, åtminstone för en 7-åring. :yoparty
 

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Sthlm
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
Jag är med på resonomanget att mindre slagvolym kan ge både högre effekt och vridmoment - och då genom högre trimningsgrad.

Men...



...hur är 172cc "big bore" till 180cc original...?
Jäpp, det får du fråga trimningsexperterna i Italien..:rock Gott nytt!:hjarta
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Inte Blocket, men...

Screenshot_20230101-160322.png

...men en Dnepr tillverkad av BMW får väl sägas vara så exceptionell att den kan få schavottera här i tråden ändå?


Undrar om det är ryssfientligheten som får Klaravik att försöka få iväg en gammal Sovjet som "BMW", eller bara ren och skär okunnighet?

Okunnighet!


Screenshot_20230101-160355.png

Kriminell sådan, till och med!

MC med sidovagn får INTE köras på B-körkort.

I sanningens namn borde den inte få framföras på MC-kort heller.
Det skulle krävas en ytterligare behörighet för sådana suicidekipage, och med någon slags villkor att eventuella passagerare undertecknar ett organdonatorintyg innan avfärd - bara för att bevisa att man inser att åka i holk inte bara är mysigt.
 
Last edited:

lenlil

Medlem
Gick med
23 Dec 2016
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph Bonneville
Inte Blocket, men...

View attachment 479766

...men en Dnepr tillverkad av BMW får väl sägas vara så exceptionell att den kan få schavottera här i tråden ändå?


Undrar om det är ryssfientligheten som får Klaravik att försöka få iväg en gammal Sovjet som "BMW", eller bara ren och skär okunnighet?

Okunnighet!


View attachment 479767

Kriminell sådan, till och med!

MC med sidovagn får INTE köras på B-körkort.

I sanningens namn borde den inte få framföras på MC-kort heller.
Det skulle krävas en ytterligare behörighet för sådana suicidekipage, och med någon slags villkor att eventuella passagerare undertecknar ett organdonatorintyg innan avfärd - bara för att bevisa att man inser att åka i holk inte bara är mysigt.
Påstå ett en dnepr är en BMW borde åtalas, det enda han har rätt i år osäker funktion men det gäller allt.
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Inte Blocket, men...

View attachment 479766

...men en Dnepr tillverkad av BMW får väl sägas vara så exceptionell att den kan få schavottera här i tråden ändå?


Undrar om det är ryssfientligheten som får Klaravik att försöka få iväg en gammal Sovjet som "BMW", eller bara ren och skär okunnighet?

Okunnighet!


View attachment 479767

Kriminell sådan, till och med!

MC med sidovagn får INTE köras på B-körkort.

I sanningens namn borde den inte få framföras på MC-kort heller.
Det skulle krävas en ytterligare behörighet för sådana suicidekipage, och med någon slags villkor att eventuella passagerare undertecknar ett organdonatorintyg innan avfärd - bara för att bevisa att man inser att åka i holk inte bara är mysigt.

Jag har för mig att det ett tag gick att registrera permanent trehjuliga fordon så att dom fick köras på B kort, det var väl främst tänkt för trikes och dom där nya hiskeliga CanAm och vad dom heter med två framhjul.

Jag har tidigare sett någon Dnepr säljas med argumentet att den fick köras på B

Det var nog aldrig tänkt att gälla sidvagnsekipage.
Jag tror att det enbart var vagnar med drivning som gick igenom efterso dom rälnades som permanent monterade.

Josef har säkert bättre koll
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top