Dagens Blocket! (mc-relaterat)

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Jag har för mig att det ett tag gick att registrera permanent trehjuliga fordon så att dom fick köras på B kort, det var väl främst tänkt för trikes och dom där nya hiskeliga CanAm och vad dom heter med två framhjul.

Jag har tidigare sett någon Dnepr säljas med argumentet att den fick köras på B

Det var nog aldrig tänkt att gälla sidvagnsekipage.
Jag tror att det enbart var vagnar med drivning som gick igenom efterso dom rälnades som permanent monterade.

Josef har säkert bättre koll


Tja, tydligen.



Drivet sidovagnshjul, monterat på förlängningen av axeln till det vanliga bakhjulet och svetsad holk gör tydligen ett sidovagnsekipage så enkelt och förutsägbart att det är lämpligt att köra på B-körkort.

Där ser man. Jag hade fel!

Nå, skönt att ha klarat av årets fel redan den förste januari.
Nu har vi 12 felfria månader framför oss, att reta andra människor med.

Självgod, moi...?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Tja, tydligen.



Drivet sidovagnshjul, monterat på förlängningen av axeln till det vanliga bakhjulet och svetsad holk gör tydligen ett sidovagnsekipage så enkelt och förutsägbart att det är lämpligt att köra på B-körkort.

Där ser man. Jag hade fel!

Nå, skönt att ha klarat av årets fel redan den förste januari.
Nu har vi 12 felfria månader framför oss, att reta andra människor med.

Självgod, moi...?

Sidvagnsekipage är ju skitlätta att köra, det är ju som en motorcykel med stödhjul liksom....

Tills man ska svänga...
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Jag har för mig att det ett tag gick att registrera permanent trehjuliga fordon så att dom fick köras på B kort, det var väl främst tänkt för trikes och dom där nya hiskeliga CanAm och vad dom heter med två framhjul.

Jag har tidigare sett någon Dnepr säljas med argumentet att den fick köras på B

Det var nog aldrig tänkt att gälla sidvagnsekipage.
Jag tror att det enbart var vagnar med drivning som gick igenom efterso dom rälnades som permanent monterade.

Josef har säkert bättre koll
Trehjulingar… den sämsta kompromissen. Garanterat att du träffar det du vill missa med minst ett hjul.

CanAm-piloterna här i stan verkar vara samma människor som kör vattenskoter.

Gnällgnällgnäll verkar som jag blir ännu äldre i år. :rofl
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Försvann rekordfort
 

Bifogat

  • 9844059E-4C3C-4901-9405-4B266ED8C00F.jpeg
    9844059E-4C3C-4901-9405-4B266ED8C00F.jpeg
    866.9 KB · Visningar: 55

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Ekerhjul på bilden och "ingår även" vad gäller motardhjulen.

Synd att det aldrig kommer sådana fynd i sthlmsområdet.
Tänkte om det var ekerfälg till motardhjulen också, ( det fanns ingen bild på dessa ) istället för några gamla spryburkslackade CBR fälgar:) Grymt billigt oavsett.

Täby är i allra högsta grad Sthlmsområdet, fast du kanske menade Göteborgsområdet:)
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Tänkte om det var ekerfälg till motardhjulen också, ( det fanns ingen bild på dessa ) istället för några gamla spryburkslackade CBR fälgar:) Grymt billigt oavsett.

Täby är i allra högsta grad Sthlmsområdet, fast du kanske menade Göteborgsområdet:)

Nja, det är väl norr om Stockholm...? Typ som Rimbo eller så ?


Ah! Det finns olika kvalisort på motardfälgar?
Numer bryter jag inte ner så mycket att jag ser sådant.
Kalla mig gärna gammal.
Modig.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Nja, det är väl norr om Stockholm...? Typ som Rimbo eller så ?
Hahaha, jag trodde du var djupt ironisk mot alla Stockholmare som ALLTID säger just "Synd att det aldrig kommer sådana fynd i sthlmsområdet."
Enligt Google Maps är det 18 km mellan Täby och Stockholms Central. :) Långt, om man promenerar.
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Hahaha, jag trodde du var djupt ironisk mot alla Stockholmare som ALLTID säger just "Synd att det aldrig kommer sådana fynd i sthlmsområdet."
Enligt Google Maps är det 18 km mellan Täby och Stockholms Central. :) Långt, om man promenerar.


Ironi gör sig alltid så bra på internet.
Det sade redan Voltaire.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Finspång
Hoj
Gasgas 450 quad
Jag har för mig att det ett tag gick att registrera permanent trehjuliga fordon så att dom fick köras på B kort, det var väl främst tänkt för trikes och dom där nya hiskeliga CanAm och vad dom heter med två framhjul.

De där CanAm trehjulingarna är ju i alla fall vända åt rätt håll med två hjul fram. Sen att dårarna valde bakåtlutad sittställning och fotpinnar långt fram så att de blir omöjliga att burka på är ju en annan sak. Eller sladd där bakhjulet får fäste abrupt... Får ont i magen bara att tänka på det. ?
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
De där CanAm trehjulingarna är ju i alla fall vända åt rätt håll med två hjul fram. Sen att dårarna valde bakåtlutad sittställning och fotpinnar långt fram så att de blir omöjliga att burka på är ju en annan sak. Eller sladd där bakhjulet får fäste abrupt... Får ont i magen bara att tänka på det. ?



Vi hade med en sådan på en vinterkörning i Finland. Generalagenten hade lånat ut ett exemplar - rejält dubbat, för att visa hur säkert det var med tre hjul i vinterväglag kontra våra tvåhjulingar.

Jo tjänare. Inte nog med att det var den enda maskinen som gick av vägen den helgen - den hamnade så långt in i bland träden att det var omöjligt att bära ut den i djupsnön. Det fick bli bärgare.
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Håller med, även om man efter att ha läst annonsen inte blir klokare om någon lider av psykisk ohälsa eller om pengarna bara skall skänkas till det.

Jag var tvungen att söka upp annonsen, och texten är sannerligen förvirrad/ -ande.

Snyggt av dig att blurra numret.


Ja, det är en bil på gästspel i denna tråden - mot alla regler.
Den som stör sig kan ju hitta en MC på Blocket att lägga upp här som vi kan gotta oss åt. Fetch!
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top