Det där är ju Finska 2-taktsmoppevsrianten, värd betydligt mindre än den riktiga. Löjligt pris. Har haft 2 st och de var svårsålda. Den reggade 4 taktaren var väldigt lättsåld däremot…
Var det olika inhemska regler som gjorde att det blev olika versioner där?Det där är ju Finska 2-taktsmoppevsrianten, värd betydligt mindre än den riktiga. Löjligt pris. Har haft 2 st och de var svårsålda. Den reggade 4 taktaren var väldigt lättsåld däremot…
Samma typ av människor som säljer Finska Monkeybikes och tror de har samma värde som, ja den riktiga så att säga.
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Suzuki RB50 GAG https://www.blocket.se/annons/stockholm/suzuki_rb50_gag/104383236
Ja, skratta ni. En dag sitter vi alla där, första stroken är inte så långt borta som man kan tro...Då kanske den här också platsar i vinterdvalan?
Montera mugghållare och sedan Lofoten runt.
View attachment 479881
Det där är ju Finska 2-taktsmoppevsrianten, värd betydligt mindre än den riktiga. Löjligt pris. Har haft 2 st och de var svårsålda. Den reggade 4 taktaren var väldigt lättsåld däremot…
Samma typ av människor som säljer Finska Monkeybikes och tror de har samma värde som, ja den riktiga så att säga.
Det där är ju Finska 2-taktsmoppevsrianten, värd betydligt mindre än den riktiga. Löjligt pris. Har haft 2 st och de var svårsålda. Den reggade 4 taktaren var väldigt lättsåld däremot…
Samma typ av människor som säljer Finska Monkeybikes och tror de har samma värde som, ja den riktiga så att säga.
Vad är en finsk monkeybike?
Suzukin skiljer sig ju markant men angående Monkeyn så håller jag absolut med om att skillnaderna är minimala, så det borde egentligen inte spela så stor roll. ( Det var Suzukin som var reggad ) Men jag höll på med minihojar länge och då nördar man ner sig i detaljer.Att reggat har högre värde än oreggade är väl självklart men jag har inte sett någon rimlig förklaring till att de finska skulle vara mindre värda än andra oreggade monkeys, jag tror att det bara handlar om att de som äger svenska monkeys är rädda för att värdet på deras egna ska decimeras av importerade finska monkeys.
Det är fortfarande japanskt tillverkade Hondor, och att dom har koppling istället för halvautomat ser jag snarare som ett plus än ett minus. Fällbart styre är väl iofs också coolt ifall man vill ha med moppen i husbilen eller nåt.
Finland har/hade ngn slags maxvikt för moppar, kanske runt 60 kilo. Dessa regler premierade minimoppar så de blev vanliga på 80 talet. Många olika modeller. Särskilt Suzuki Hade en söt populär minimoppe, som hade samma motor som Suzuki GSXR50 fick i Finland, till skillnad från 4 takts 50cc från Japan.
Men de fick ha kanske 4,5 hästar i Finland, win some loose some?
Men det är väl fortfarande en japansk kvalitetshoj rakt igenom?Finland har/hade ngn slags maxvikt för moppar, kanske runt 60 kilo. Dessa regler premierade minimoppar så de blev vanliga på 80 talet. Många olika modeller. Särskilt Suzuki Hade en söt populär minimoppe, som hade samma motor som Suzuki GSXR50 fick i Finland, till skillnad från 4 takts 50cc från Japan.
Men de fick ha kanske 4,5 hästar i Finland, win some loose some?
Sattes ihop av Finska Solifer, original är 4 takt. Bastarden fanns endast i Finland vad jag vet. Men ja, är ju så Japansk den kan bli.Men det är väl fortfarande en japansk kvalitetshoj rakt igenom?
Jag har för mig att 2-taktaren var den ursprungliga varianten, precis som Yamahas YSR50/80, men jag har inte nördat ner mig i Suzukis modeller.
Ok, var det för Europas marknad eller?Sattes ihop av Finska Solifer, original är 4 takt. Bastarden fanns endast i Finland vad jag vet. Men ja, är ju så Japansk den kan bli.
Jag har haft en senare Yamaha mini 50, vad hette den? YZR? Vattenkyld iaf. -91 tror jag.
Aldrig hört talas om en Suzuki GSXR50 två takt utanför Finland. Den kom med 4 takt original från Japan och inget annat.Ok, var det för Europas marknad eller?
Jag har mest letat delar i Japan och USA och där verkar både Suzukin och Yamahan varit tvåtaktare från början, typ tidigt 80-tal till sent 80-tal.
Och där verkar tvåtaktare ha varit ursprunget, det vill säga ingen bastard.
Men jäkligt fräna hur som helst, och personligen köper jag hellre en sån än en psykadelisk målning, eller konstig möbel ?
Aha, tack för infon.Aldrig hört talas om en Suzuki GSXR50 två takt utanför Finland. Den kom med 4 takt original från Japan och inget annat.
Är ju lätt och så att renovera en cross, bara köpa nytt av allt som är nött. Synd att man aldrig får igen stålarna. Får han utsatt pris äter jag Ed Stafford’s keps
Ändå coolt att du har tillgång till hans kepa ?
Är ju lätt och så att renovera en cross, bara köpa nytt av allt som är nött. Synd att man aldrig får igen stålarna. Får han utsatt pris äter jag Ed Stafford’s keps
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |