Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Tebax

Kör mindre än önskat
Gick med
14 Mar 2021
Hoj
Hoj med vingar & Kawasaki GPZ500S -96
Trodde dock den skulle vara billigare i försäkring, sjukt dyr på mig iaf så värt att kolla innan ev köp
Det var därför jag uteslöt 150+ hk hojar när jag letade hoj under hösten och vintern.
Kul? ja
Överkomliga i försäkring? Nej
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Det var det nog inte. Gav som sagt 42000kr. Han som jag köpte hojen av gav tydligen 48000kr för hojen två månader tidigare.

Du ser! Att lägga till "Powersports" i annonstexten gör hela skillnaden.

Bilhandlarna var tidiga att upptäcka detta - och dom vet vad som går hem i stugorna.

Honda CB 400 Powersports går för 30 papp - lätt!
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Du ser! Att lägga till "Powersports" i annonstexten gör hela skillnaden.

Bilhandlarna var tidiga att upptäcka detta - och dom vet vad som går hem i stugorna.

Honda CB 400 Powersports går för 30 papp - lätt!


Ah!

Ni tror jag skojar?
Inte då!

Exhibit A:

Resized_Screenshot_20230227-061413_Samsung_Internet.jpg


Till och med en mer än 40 år gammal CB 250n kan pimpas med ett "Powersports"!

Vad kunde vara mer löjeväckande när man gräver i lådan för sanslösa suffix?

Ja, det vore väl om någon fick för sig att hänga epitetet "Super Dream" på ett härke som CB 250/400n.

Men nej. Det är bara för orimligt.
Ingen lär kunna tänja gränsen för anständighet så hårt.


Fotnot:

Annonsen kommer inte från en renodlad bilhandlare. Blinto, en auktionssajt stod för denna pärla - och det gick ärligt talat inte så bra. Buden stannade på 3500.- och reservationspriset uppnåddes aldrig.

Men skojar, det gör jag verkligen inte.
Det står annonsörerna för.
 

Bifogat

  • Resized_Screenshot_20230227-061413_Samsung_Internet.jpg
    Resized_Screenshot_20230227-061413_Samsung_Internet.jpg
    244.9 KB · Visningar: 43

el-maco

Det är aldrig för sent att ge upp...
Gick med
28 Jun 2022
Hoj
Yamaha TDM900, Honda Silverwing

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Ah!

Ni tror jag skojar?
Inte då!

Exhibit A:

View attachment 481353


Till och med en mer än 40 år gammal CB 250n kan pimpas med ett "Powersports"!

Vad kunde vara mer löjeväckande när man gräver i lådan för sanslösa suffix?

Ja, det vore väl om någon fick för sig att hänga epitetet "Super Dream" på ett härke som CB 250/400n.

Men nej. Det är bara för orimligt.
Ingen lär kunna tänja gränsen för anständighet så hårt.


Fotnot:

Annonsen kommer inte från en renodlad bilhandlare. Blinto, en auktionssajt stod för denna pärla - och det gick ärligt talat inte så bra. Buden stannade på 3500.- och reservationspriset uppnåddes aldrig.

Men skojar, det gör jag verkligen inte.
Det står annonsörerna för.
Det är en sån som jag glider runt på, men den är varken "power", "super" eller "dream". Men man kommer ut på vägarna för en måttlig peng i alla fall. Risken att köra ihjäl sig är också minimal på en hoj som väger 185 kg och har 27 hästar. Hade, när den var ny.
Bisarr tanke att någon skulle kosta på sig att pimpa en sån, känns lite bortkastat.
 

Felix83

Never trust a fart on a motorcycle
Gick med
18 Jan 2022
Ort
Örebro
Hoj
2017 Street Triple RS, 2006 CBF1000A
Automatöversättning, någon?

"Norden 901 är en exceptionell äventyrsturmotorcykel. Norden 901 drivs av en slät och vridmomentkraftig parallell tvilling på 889 cc med en effekt på 105 hk och inrymd i en lätt stål trellisram och är det kompletta långdistansresepaketet. Offroad redo fjädring med långa resor tar dig över terrängen du vill korsa, medan bekväm ergonomi gör varje resa till ett äventyr - inte en rättegång. Utforska världen på ditt eget sätt med Norden 901."
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Automatöversättning, någon?

"Norden 901 är en exceptionell äventyrsturmotorcykel. Norden 901 drivs av en slät och vridmomentkraftig parallell tvilling på 889 cc med en effekt på 105 hk och inrymd i en lätt stål trellisram och är det kompletta långdistansresepaketet. Offroad redo fjädring med långa resor tar dig över terrängen du vill korsa, medan bekväm ergonomi gör varje resa till ett äventyr - inte en rättegång. Utforska världen på ditt eget sätt med Norden 901."
Tur ändå att den inte gör varje resa till en rättegång. Då är det bara att börna satan alltså, utan att behöva bry sig om vad polisen säger. Lite som ett "Du slipper ut ur fängelset"-kort.
 

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Night Rod. kawa 450
Automatöversättning, någon?

"Norden 901 är en exceptionell äventyrsturmotorcykel. Norden 901 drivs av en slät och vridmomentkraftig parallell tvilling på 889 cc med en effekt på 105 hk och inrymd i en lätt stål trellisram och är det kompletta långdistansresepaketet. Offroad redo fjädring med långa resor tar dig över terrängen du vill korsa, medan bekväm ergonomi gör varje resa till ett äventyr - inte en rättegång. Utforska världen på ditt eget sätt med Norden 901."
Det är ju verkligen en fima som lägger ut en sån annons som man vill göra affär med ?
 

Felix83

Never trust a fart on a motorcycle
Gick med
18 Jan 2022
Ort
Örebro
Hoj
2017 Street Triple RS, 2006 CBF1000A
Det är ju verkligen en fima som lägger ut en sån annons som man vill göra affär med ?
De ligger utefter E20, strax söder om Örebro och har man åkt förbi en gång och sett hur det ser ut så vill man inte göra affär med dem heller! Riktigt sunkställe med båtar utspridda överallt.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
De ligger utefter E20, strax söder om Örebro och har man åkt förbi en gång och sett hur det ser ut så vill man inte göra affär med dem heller! Riktigt sunkställe med båtar utspridda överallt.
De har ju lokaler även här i Örebro, men det känns som om deras fokus ligger på båtar och fiskeprylar. Lite synd då jag gärna sett en vettig firma som har Qvarna och KTM i sortimentet i närheten
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det är ju verkligen en fima som lägger ut en sån annons som man vill göra affär med ?
De ligger utefter E20, strax söder om Örebro och har man åkt förbi en gång och sett hur det ser ut så vill man inte göra affär med dem heller! Riktigt sunkställe med båtar utspridda överallt.
Undra på att det är svårt att få en mc-försäljningsverksamhet att fungera.
Det är klart att det är kunden det är fel på.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Det börjar röra på sig lite på Blocket, säsongen verkar rulla igång så smått. Det går inte att se några tendenser över prisbilden ännu, återstår att se om det bli "pandemi-priser" eller "inflationspriser" i år.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Det börjar röra på sig lite på Blocket, säsongen verkar rulla igång så smått. Det går inte att se några tendenser över prisbilden ännu, återstår att se om det bli "pandemi-priser" eller "inflationspriser" i år.
Har gjort samma notering. Från vinterns torftiga en och en halv sida privatannonser/dygn till att explodera till tre sidor när första vårsolen och fem plus visar sig.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Navmotorn i bakhjulet liknar en trumbroms och batteripaketet under tanken kan likna en bumsemotor utan de groteska fotpinnarna. Det jag ser som den största förbättringspotenialen är det fula instrumentet (Aliexpress budget).

Sen är ju effektsiffrorna för klena.....
Men den är ju snyggare än linjaldesignade Cake´n!

View attachment 480937View attachment 480938View attachment 480939
Men Cake ser jag på gatan varje vecka. Minst två MC-bud som kör i Göteborg.
 

Felix83

Never trust a fart on a motorcycle
Gick med
18 Jan 2022
Ort
Örebro
Hoj
2017 Street Triple RS, 2006 CBF1000A

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag såg en som sålde en nyrenoverad bilmotor och listade alla dyra grejor som var i, kolvar, stakar, större ventiler osv... "Men tyvärr kuggade kankedjan över och nu startar den inte längre"

Det känns som att dom dyra kolvarna och stakarna kan vara en aning begagnade, och dom stora ventilerna är numera integrerade i kolvarna...
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top