SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nej.Har du ens koll på vad en obrunnen kostar?
Men en ny kostar typ 300?
Nej.Har du ens koll på vad en obrunnen kostar?
en fin likadan finns på blocket för 249” på firma med 220 mil på mätaren så en vurpad /brunnen med saknad plast/elsystem bromsslangar o diverse blir nog hårt att få -är ju inte ens startad efter om elsystemet är skrot så den V4s som biscaya har på blocket lär ju vara billigare än att fixa det därJa, 175 kkr är sinnessjuka pengar för en brunnen hoj, medges 7 dagar i veckan.
Men jag får faktiskt lite(!) förståelse för den prislappen när jag fick höra att polaren köpt en Panigale V4R för 450 kkr!!!
Det är tammefan oxå sinnessjukt!
Har du ens koll på vad en obrunnen kostar?
Hittade inget pris, men detta kan säkert ge en fingervisning:Vad fick man ge för en XR75 när det begav sig?
Vet inte hur tillförlitligt det här är men priset för MC-nytt 1974 motsvarar tydligen 25 kr förra året
View attachment 481282
Bl
en fin likadan finns på blocket för 249” på firma med 220 mil på mätaren så en vurpad /brunnen med saknad plast/elsystem bromsslangar o diverse blir nog hårt att få -är ju inte ens startad efter om elsystemet är skrot så den V4s som biscaya har på blocket lär ju vara billigare än att fixa det där
S:en lär väl ha kolfiberkåpor om inte ducati sparat in på v4:an så bara där flyger tusenlappar fortare än man hinner räkna
Jaja du kan hitta en billig för att visa din point och jag kan hitta en dyr för att visa min point. Fair enough
Visst det är en en '19 (också med obetydliga mil, även om den rullat mer).
Jag tycker absolut att det borde vara mer än 34k skillnad när den brunnit upp.
?den för 175 är ju två år gammal och har brunnit , går inte att starta som den står saknar kåpor och diverse så handen på hjärtat skulle du köpa den som brunnit eller den sjp länkade ??jag vet vilken jag själv skulle köpt men ni verkar ju vilja tjafsa om det så det är ju trots allt lördag ?Jaja du kan hitta en billig för att visa din point och jag kan hitta en dyr för att visa min point. Fair enough
Visst, de var lite dyrare än jag trodde, har väl stigit senaste året som allting annat.Jaja du kan hitta en billig för att visa din point och jag kan hitta en dyr för att visa min point. Fair enough
Nej det är inte min men om JAG får överdriva ( knappt) så är det en 300 tusen kronors hoj, bland det absolut värsta du kan köpa, fullständigt fullsmetad med svindyra lösningar och exotiska material. Den kostar liksom inte 100 tusen för att kåporna smält och några kablar blivit sotiga. Ett race elsystem för 20 tusen och racekåpor för 15 tusen så är den på banan?Visst, de var lite dyrare än jag trodde, har väl stigit senaste året som allting annat.
Men din poäng är alltså att 175 är rimligt?
Är det din kanske?
Jag köper i princip bara trasig hojar, alla har vi olik hobbys, även på ett hojforum.?den för 175 är ju två år gammal och har brunnit , går inte att starta som den står saknar kåpor och diverse så handen på hjärtat skulle du köpa den som brunnit eller den sjp länkade ??jag vet vilken jag själv skulle köpt men ni verkar ju vilja tjafsa om det så det är ju trots allt lördag ?
Nåja, det beror ju helt på vad som klarat sig och vad som inte. Vilket beror mycket på hur hårt den egentligen trillat, och hur varmt det blivit. Eftersom man inte vet det så tycker åtminstone jag att den behöver vara relativt mycket billig. Det tycker jag inte att den är.Nej det är inte min men om JAG får överdriva ( knappt) så är det en 300 tusen kronors hoj, bland det absolut värsta du kan köpa, fullständigt fullsmetad med svindyra lösningar och exotiska material. Den kostar liksom inte 100 tusen för att kåporna smält och några kablar blivit sotiga. Ett race elsystem för 20 tusen och racekåpor för 15 tusen så är den på banan?
Kanske.
Bara motorn är värd över hundra tusen. Den tål värme och lite eld iaf. Jag har haft motorer som brunnit och fått byta lite kablar och polerat sotiga kåpor, men de går ju inte sönder av lite eld.
Därav diskussionsforum?Nåja, det beror ju helt på vad som klarat sig och vad som inte. Vilket beror mycket på hur hårt den egentligen trillat, och hur varmt det blivit. Eftersom man inte vet det så tycker åtminstone jag att den behöver vara relativt mycket billig. Det tycker jag inte att den är.
Fritt fram att tycka olika.
Med en verkstadskostnad på 1100 spänn i timmen och nya dyra delar med små skönhetsfläckar ( och värre givetvis ) så blir det fort inlösen. Skönt med försäkringar.En polare till mig blev påkörd i höstas. Hojen inlöst då försäkringsbolaget fick från verkstaden att det skulle kosta 180K att reparera ? Jösses!!! Tycker inte det ser så mycket trasigt ut på bilden.
View attachment 481292
Ja det är klart den är på banan med en racekabelstam och ett racekåpsett men nu är du bara vrång-det var inte det ni diskuterade utan skillnaden mellan en fin av samma årsmodell och den där .Nej det är inte min men om JAG får överdriva ( knappt) så är det en 300 tusen kronors hoj, bland det absolut värsta du kan köpa, fullständigt fullsmetad med svindyra lösningar och exotiska material. Den kostar liksom inte 100 tusen för att kåporna smält och några kablar blivit sotiga. Ett race elsystem för 20 tusen och racekåpor för 15 tusen så är den på banan?
Kanske.
Bara motorn är värd över hundra tusen. Den tål värme och lite eld iaf. Jag har haft motorer som brunnit och fått byta lite kablar och polerat sotiga kåpor, men de går ju inte sönder av lite eld.
Det var en bra rabbat. Har den brunnit?Läcker hoj, men var aldrig i mitt sikte.
Men onekligen bra pris för ny hoj av denna sort, eller?
Jag har inga egna bra minnen från Monkeyn. Det var mest en meningslös depåhoj för mig.
Det visade sig att en kille jag gjorde lumpen med hade tourat över hela landet några år tidigare. Jens och "Greven" - minns inte namnet, hade monterat vindrutor och små söta packväskor och dessa 16-åringars äventyr publicerades i någon av MC-tidningarna, troligen LBA-förlagets MC-Nytt.
Hojarna kom från generalagenten Auto Hansa och "Greven" hade sitt smeknamn för att han bodde på Gåsevadsholms Slott och var släkt med någon av bröderna Gervais.
Jag har kört Z50 och skulle inte ha något emot att ha en idag, men dom är undermotoriserade och överprisade.
Roligaste storyn är nog den som Danne bakom disken på HondaCenter berättade.
Han var djupt nere i Monkeyträsket ett tag och var väl med och arrangerade en träff för Hondas småhojar i Sverige.
Det dök upp tyskar som hade kört hela vägen upp. En av DAXarna hade fått extratank. Helt enkelt en originaltank från en Z50J över DAXramen - precis där den skulle sitta.
Fördubblad aktionsradie och snyggt som ett originaljobb.
Slut i Z50 arkivet.
Tror jag...
Läcker hoj, men var aldrig i mitt sikte.
Men onekligen bra pris för ny hoj av denna sort, eller?
Det var det nog inte. Gav som sagt 42000kr. Han som jag köpte hojen av gav tydligen 48000kr för hojen två månader tidigare.Ja, men var det verkligen en "powersports" du köpte...?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |