Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Bl
Ja, 175 kkr är sinnessjuka pengar för en brunnen hoj, medges 7 dagar i veckan.
Men jag får faktiskt lite(!) förståelse för den prislappen när jag fick höra att polaren köpt en Panigale V4R för 450 kkr!!!
Det är tammefan oxå sinnessjukt!
:jisses
en fin likadan finns på blocket för 249” på firma med 220 mil på mätaren så en vurpad /brunnen med saknad plast/elsystem bromsslangar o diverse blir nog hårt att få -är ju inte ens startad efter om elsystemet är skrot så den V4s som biscaya har på blocket lär ju vara billigare än att fixa det där
S:en lär väl ha kolfiberkåpor om inte ducati sparat in på v4:an så bara där flyger tusenlappar fortare än man hinner räkna
 
Vad fick man ge för en XR75 när det begav sig?
Vet inte hur tillförlitligt det här är men priset för MC-nytt 1974 motsvarar tydligen 25 kr förra året

View attachment 481282
Hittade inget pris, men detta kan säkert ge en fingervisning:
HD.jpg

Har vi en 70-tals nostalgi tråd förresten?
Jag borde nog posta sånt där.
 
Bl

en fin likadan finns på blocket för 249” på firma med 220 mil på mätaren så en vurpad /brunnen med saknad plast/elsystem bromsslangar o diverse blir nog hårt att få -är ju inte ens startad efter om elsystemet är skrot så den V4s som biscaya har på blocket lär ju vara billigare än att fixa det där
S:en lär väl ha kolfiberkåpor om inte ducati sparat in på v4:an så bara där flyger tusenlappar fortare än man hinner räkna

:tummenuppOch vem vet hur mycket mer som är brandskadat? Det finns ganska många tätningar som kan vara skrot pga värmen.
 
Jaja du kan hitta en billig för att visa din point och jag kan hitta en dyr för att visa min point. Fair enough
?den för 175 är ju två år gammal och har brunnit , går inte att starta som den står saknar kåpor och diverse så handen på hjärtat skulle du köpa den som brunnit eller den sjp länkade ??jag vet vilken jag själv skulle köpt men ni verkar ju vilja tjafsa om det så :fyllisardet är ju trots allt lördag ?
 
Visst, de var lite dyrare än jag trodde, har väl stigit senaste året som allting annat.

Men din poäng är alltså att 175 är rimligt?
Är det din kanske?
:va
Nej det är inte min men om JAG får överdriva ( knappt) så är det en 300 tusen kronors hoj, bland det absolut värsta du kan köpa, fullständigt fullsmetad med svindyra lösningar och exotiska material. Den kostar liksom inte 100 tusen för att kåporna smält och några kablar blivit sotiga. Ett race elsystem för 20 tusen och racekåpor för 15 tusen så är den på banan?

Kanske.

Bara motorn är värd över hundra tusen. Den tål värme och lite eld iaf. Jag har haft motorer som brunnit och fått byta lite kablar och polerat sotiga kåpor, men de går ju inte sönder av lite eld.
 
?den för 175 är ju två år gammal och har brunnit , går inte att starta som den står saknar kåpor och diverse så handen på hjärtat skulle du köpa den som brunnit eller den sjp länkade ??jag vet vilken jag själv skulle köpt men ni verkar ju vilja tjafsa om det så :fyllisardet är ju trots allt lördag ?
Jag köper i princip bara trasig hojar, alla har vi olik hobbys, även på ett hojforum.
 
Nej det är inte min men om JAG får överdriva ( knappt) så är det en 300 tusen kronors hoj, bland det absolut värsta du kan köpa, fullständigt fullsmetad med svindyra lösningar och exotiska material. Den kostar liksom inte 100 tusen för att kåporna smält och några kablar blivit sotiga. Ett race elsystem för 20 tusen och racekåpor för 15 tusen så är den på banan?

Kanske.

Bara motorn är värd över hundra tusen. Den tål värme och lite eld iaf. Jag har haft motorer som brunnit och fått byta lite kablar och polerat sotiga kåpor, men de går ju inte sönder av lite eld.
Nåja, det beror ju helt på vad som klarat sig och vad som inte. Vilket beror mycket på hur hårt den egentligen trillat, och hur varmt det blivit. Eftersom man inte vet det så tycker åtminstone jag att den behöver vara relativt mycket billig. Det tycker jag inte att den är.

Fritt fram att tycka olika.
 
En polare till mig blev påkörd i höstas. Hojen inlöst då försäkringsbolaget fick från verkstaden att det skulle kosta 180K att reparera ? Jösses!!! Tycker inte det ser så mycket trasigt ut på bilden.

received_3393070060924544.jpeg
 
  • Wow
Reaktioner: TCE
Nåja, det beror ju helt på vad som klarat sig och vad som inte. Vilket beror mycket på hur hårt den egentligen trillat, och hur varmt det blivit. Eftersom man inte vet det så tycker åtminstone jag att den behöver vara relativt mycket billig. Det tycker jag inte att den är.

Fritt fram att tycka olika.
Därav diskussionsforum?
 
En polare till mig blev påkörd i höstas. Hojen inlöst då försäkringsbolaget fick från verkstaden att det skulle kosta 180K att reparera ? Jösses!!! Tycker inte det ser så mycket trasigt ut på bilden.

View attachment 481292
Med en verkstadskostnad på 1100 spänn i timmen och nya dyra delar med små skönhetsfläckar ( och värre givetvis ) så blir det fort inlösen. Skönt med försäkringar.

Sen lagar meken den på kvällarna för tjugo tusen och säljer på blocket!
 
Nej det är inte min men om JAG får överdriva ( knappt) så är det en 300 tusen kronors hoj, bland det absolut värsta du kan köpa, fullständigt fullsmetad med svindyra lösningar och exotiska material. Den kostar liksom inte 100 tusen för att kåporna smält och några kablar blivit sotiga. Ett race elsystem för 20 tusen och racekåpor för 15 tusen så är den på banan?

Kanske.

Bara motorn är värd över hundra tusen. Den tål värme och lite eld iaf. Jag har haft motorer som brunnit och fått byta lite kablar och polerat sotiga kåpor, men de går ju inte sönder av lite eld.
Ja det är klart den är på banan med en racekabelstam och ett racekåpsett men nu är du bara vrång-det var inte det ni diskuterade utan skillnaden mellan en fin av samma årsmodell och den där .
I erat exempel så är det väl vad nya originaldelar kostar och inte race only som är intressant för det kan man handla till en fin för 40-50 mer också och ha orginalen kvar -till den där finns dom inte och dom är inte gratis
En 21:à får du flera på blocket under 250 i fint skick med lägre mil hos firmor så 175” är högt oavsett om du får 100 för motorn vilket jag tror är svårt otestad.
?dom få jag känner som byggt Banhoj brukar dessutom kränga iväg orginaldelarma -här kan du inte det ?‍♂️
 
Last edited:
Läcker hoj, men var aldrig i mitt sikte.
Men onekligen bra pris för ny hoj av denna sort, eller?
 

Bifogat

  • CE232334-7F92-491C-8CF0-3947D6E39B3B.png
    CE232334-7F92-491C-8CF0-3947D6E39B3B.png
    1.3 MB · Visningar: 131
Jag har inga egna bra minnen från Monkeyn. Det var mest en meningslös depåhoj för mig.


Det visade sig att en kille jag gjorde lumpen med hade tourat över hela landet några år tidigare. Jens och "Greven" - minns inte namnet, hade monterat vindrutor och små söta packväskor och dessa 16-åringars äventyr publicerades i någon av MC-tidningarna, troligen LBA-förlagets MC-Nytt.

Hojarna kom från generalagenten Auto Hansa och "Greven" hade sitt smeknamn för att han bodde på Gåsevadsholms Slott och var släkt med någon av bröderna Gervais.

Jag har kört Z50 och skulle inte ha något emot att ha en idag, men dom är undermotoriserade och överprisade.

Roligaste storyn är nog den som Danne bakom disken på HondaCenter berättade.
Han var djupt nere i Monkeyträsket ett tag och var väl med och arrangerade en träff för Hondas småhojar i Sverige.

Det dök upp tyskar som hade kört hela vägen upp. En av DAXarna hade fått extratank. Helt enkelt en originaltank från en Z50J över DAXramen - precis där den skulle sitta.
Fördubblad aktionsradie och snyggt som ett originaljobb.

Slut i Z50 arkivet.
Tror jag...

Dax70, ja där har till och med jag en story.

Min mor åkte 1981 en vecka med sin väninna till Mallorca. Farsan passade då på att köpa en Honda Dax 70 ”för att åka till jobbet”.
Den stod och blänkte i gillestugan hemma, doftade ny japanhoj (ni som minns, minns).
Han körde några svängar med den, jag drömde om framtida provturer och rullade runt med den inomhus.

Morsan kom hem, blev förstås vansinnig och den fick lämnas tillbaka.

Nyckeln har jag kvar!
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top