Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
:rofl Underbart! När man tröttnar och inte orkar färdigställa så gör man bara en konstnärlig beskrivning och säljer den som att det ska vara så.
Jag lärde känna en kvinna som gick all in på Chabby chick grejen.
Hon målade allt hon ägde vitt, sedan slipade hon bort färgen fläckvis, misshandlade träet med diverse tillhyggen osv.

Det var bara det att hon hade absolut NOLL talang för det, hon slipade bort färg på ställen som absolut inte skulle slitas naturligt, och lät den vara kvar där den abolut skulle ha slitits bort.

Hennes vardagsrumsbord hade fem fläckar färg bortslipat på skivan, men inte på ställen där man skulle ställa sin kaffekopp om man satt vid det, uan på mitten där ingen någonsin ställde något.

Förutom att jag aldrig gillat stilen så blir den fullständigt vidrig om det görs fel och alldelens uppenbart.

Som på en motorcykel
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Spännande effektsiffra.
Inte ens 1127 kitten var i närheten.

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Aprilia 1000 Falco (183hk) - Gärna byte https://www.blocket.se/annons/stockholm/aprilia_1000_falco_183hk_garna_byte/100371454


Extra intressant med decimalen ,9 på slutet.
Få människor har rövdyno nog att kunna ta tiondelarna med.
...speciellt som han medger:

Byter gärna mot bil, can-am eller mindre hårig hoj. Jag var inte tillräckligt manlig för denna. (Sjuk prestanda).

Tur han inte byggde ihop den där 200 hästaren. Han hade - som vanligt, dött direCkt.

Någon som tipsat Gunskirchen, förresten?
Det uträttas mirakel ute på Lidingö som dom torde vara ytterst intresserade av.
 

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Extra intressant med decimalen ,9 på slutet.
Få människor har rövdyno nog att kunna ta tiondelarna med.
...speciellt som han medger:



Tur han inte byggde ihop den där 200 hästaren. Han hade - som vanligt, dött direCkt.

Någon som tipsat Gunskirchen, förresten?
Det uträttas mirakel ute på Lidingö som dom torde vara ytterst intresserade av.
Kul att han har fått hjälp påMC-proffsen i Jönköping. Jag försökte köpa en Ducati där för ett par år sedan men misslyckades.
Den hade en läckande tätning i ena gaffelbenet (Öhlins) som de inte kunde fixa verkade det som och så var startsolenoiden inte pålitlig tydligen, den lilla vita kontakten antagligen som "alla" vet om, så den aldrig blev körklar. Och ändå ringde jag o tjatade på dem att jag ville köpa hojen.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Spännande effektsiffra.
Inte ens 1127 kitten var i närheten.

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Aprilia 1000 Falco (183hk) - Gärna byte https://www.blocket.se/annons/stockholm/aprilia_1000_falco_183hk_garna_byte/100371454
Avgassystem handbyggt för 40k. Minsann! Med original sugrörsdiameter och vanliga typ Yoshi/Quillpipor....

Å effekten är ju extremt imponerande med tanke på att han beskriver en standard gen 2 motor.

faef56fe25c4c3d6558181f03ea391d0.jpg


Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
 
Last edited:

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Sluta sälj era hojar!!!
Why god!!! Why!!!! Why sålde jag min XS för!!! Fan, de e ju gött med en liten hoj också även fast man har en ny T7.

Fan vad jag ångrar mig, så jääävla dumt! All jävla tid och kärlek jag la på den hojen.

Det enda positiva är att jag funderar att kolla på om man kan bygga en custom från scratch.

Ett kit med ram/motor/hjul.

Alternativt den där Honda Shadow hojen…
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Sluta sälj era hojar!!!
Why god!!! Why!!!! Why sålde jag min XS för!!! Fan, de e ju gött med en liten hoj också även fast man har en ny T7.

Fan vad jag ångrar mig, så jääävla dumt! All jävla tid och kärlek jag la på den hojen.

Det enda positiva är att jag funderar att kolla på om man kan bygga en custom från scratch.

Ett kit med ram/motor/hjul.

Alternativt den där Honda Shadow hojen…

Så, vem skall sälja din nästa hoj till dig...? :cool:
 

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Du kan köpa min GSX Kurtan, jag ska nog ha en XS istället.
 

Tebax

Kör mindre än önskat
Gick med
14 Mar 2021
Hoj
Hoj med vingar & Kawasaki GPZ500S -96
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Suzuki GSX-R 600 https://www.blocket.se/annons/halland/suzuki_gsx_r_600/100449076

80 och 90-tals sporthojar står inte högt i kurs ännu.
Hmm…byta drivpaketet, göra (fullständig) service på den, importerad, 10 ägare (i Sverige), saknar servicebok och manual, samt saknar en nyckel.
Möjligt att den är i OK skick och inte är något lurt med den - men…
Allt är i behov av en massa extra slantar, och osäkerheten om skick, historik, nycklar etc gör att denna inte kan jämföras med vanligt marknadsvärde.
Men visst, för en som kan meka själv och kan granska skicket och bekräfta att det är reko papper från Transportstyrelsen innan köp kan ju ta nytta av denna.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top