Norton, BSA och Triumph som fick renoveras var 200:e mil till skillnad mot Japsen!
Då menar jag hojar i händerna på 20-åringar.
Ja absolut, men glöm inte att Norton Commando hade rekordet på stående kvartsmilen ända fram till 1975 om jag minns rätt.
Engelska produkter byggde på en annan filosofi, nämligen att man skulle kunna laga allting själv aka avlopp utanpå huset.
Hade en Daimler (Jaguar) under åtta år och körde med sommartid. Alla strömställare var tex av modellen mässingsbleck, liten fjäder och kula. Dvs renoveringsbart när slitaget nått gränsen för funktion.
Cycles stora test av touringhojar 1974. Norton, Triumph, BSA och BMW R75.
Efter 10 mil måste man skruva fast detaljer som lossnat på BSA-n. Vid 300 mil förundrades man över att BMW-n vare sig läckt eller konsumerat någon olja…
Men väghållningen var bättre än spaghetti-japsen!
Utgår från att du läst din Pirsig. Att löpande renovera en hoj man samtidigt kör med kan vara en sinnlig upplevelse.