Där håller jag med. Ful, märklig design. Linjen mellan tanken och sadeln är allt annat än harmonisk. Det ser ut som om två olika konstruktörer börjat jobba med hojen från var sitt håll och sen mötts på mitten utan att kunna enas. Och kåpan är inte heller vacker.
Tycker och smak skall man inte diskutera - men det är skönt att se att du konsekvent har fel.
Katanan är verkligen formgiven med en allomfattande helhetssyn. Linjerna går ihop, faller på plats och harmonierar när man förstår tanken bakom designen.
Denna bok var för övrigt en av Hans Muths inspirationskällor när det begav sig:
Ingen, absolut ingen designer har lämnat ett sådant avtryck i motorcykelvärlden som Hans Muth - och Katanan är faktiskt bara en liten parentes.
Muth är mannen bakom anknäbben, och dessutom den enskilde person som lyckades rädda BMW Motorrad när alla andra ville lägga ner.
RS-kåpan på R100 kommer från hans penna - den sedan snart 50 år helt oöverträffade touringkåpan, och G/S-programmet är hans baby.
Viktig människa att känna till och förstå.