Dagens stjärnskott på Bulten

Status
Ej öppen för fler svar.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Det finns faktiskt 3 banor i och runt Stockholm. Den som ligger längst bort är Rörken utanför Uppsala. Vid Stäket finns Järfällas Gokartbana och i Södertälje finns Tuvängen. Nu kanske det inte är så macho och "ballt" att köra på gokartbana men det är förbannat roligt och utvecklande. Innan körning på gokartbana döms ut så kom och prova några gånger. Priset är överkommligt, 200kr/gång om du är SMC-medlem annars 300kr/gång.
Se mer info för Rörken och Järfälla på: http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=635
och för Tuvängen på : http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=5343

om man får plats i de få tider och grupper de har. fått vända hem ett antal ggr

Jag vill ha en riktig storbana, förkänslan är helt annorlunda. Så ni som envisas och tjafsar om att vi klagar på att vi inte har en riktig bana så ber jag er knipa igen snälla. För ni vet inget förens det finns en bana här och då kan ni komma med en åsikt, det skadar inte er personligen om vi får en bana så fattar inte varför ni ska motarbeta en sådan argument, bara för att.

Och ni alla som sitter där tysta som håller med om att ni skulle lägga ner gatåkningen eller bombar repor om det fanns en bana i sthlm sluta va så bekväma lagom svennebananer och säg eran åsikt, för just nu är det bara dessa besserwissers som i alla trådar där en bana i sthlm diskuteras ska gå emot en som om vi ber denna persons ekonomi betala det.

Om en bana i sthlm räddar 11 liv är det i alla fall bättre än vägverkets satsning att få ner hastigheterna för en kostnad av 200 miljoner för endast 10 liv.

Blir bara så förbannad på er lirare som sitter där och motarbetar oss i sthlm som vill ha en bana, ni jobbar mot era eget intresse, Eller är ni rädda att vi stockholmare inte kommer besöka era banor så ni får ekonomiska svårigheter och blir av med er bana?

Last edited:

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
om man får plats i de få tider och grupper de har. fått vända hem ett antal ggr

Jag vill ha en riktig storbana, förkänslan är helt annorlunda. Så ni som envisas och tjafsar om att vi klagar på att vi inte har en riktig bana så ber jag er knipa igen snälla. För ni vet inget förens det finns en bana här och då kan ni komma med en åsikt, det skadar inte er personligen om vi får en bana så fattar inte varför ni ska motarbeta en sådan argument, bara för att.

Och ni alla som sitter där tysta som håller med om att ni skulle lägga ner gatåkningen eller bombar repor om det fanns en bana i sthlm sluta va så bekväma lagom svennebananer och säg eran åsikt, för just nu är det bara dessa besserwissers som i alla trådar där en bana i sthlm diskuteras ska gå emot en som om vi ber denna persons ekonomi betala det.

Om en bana i sthlm räddar 11 liv är det i alla fall bättre än vägverkets satsning att få ner hastigheterna för en kostnad av 200 miljoner för endast 10 liv.

Blir bara så förbannad på er lirare som sitter där och motarbetar oss i sthlm som vill ha en bana, ni jobbar mot era eget intresse, Eller är ni rädda att vi stockholmare inte kommer besöka era banor så ni får ekonomiska svårigheter och blir av med er bana?

Jag har inga problem att åka till andra banor, men jag vill verkligen ha en i Sthlm så det inte behöver bli ett projekt varje gång man ska köra bana. Med släp, övernattning osv..

Och nu när det äntligen snackas om en bana vid Arlanda så låter det ju som att det inte kommer att vara någon mc-körning där att tala om..

Folk ska åka runt och testa lyxbilar och polisen ska vara där och öva :tummenupp

Suger så jävla hårt..

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Inga goda nyheter dessvärre.. Koma nu.

Men fyfan... :S

Inte för att det spelar nån roll, men den skadade, är det en ung eller gammal person?

Hoppas verkligen att det ordnar upp sig till det bästa, blir så j*vla förbannad av hela den här grejen..

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Som sagt, vill inte gå in på vem det är, men några år kvar till 30.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Jag har inga problem att åka till andra banor, men jag vill verkligen ha en i Sthlm så det inte behöver bli ett projekt varje gång man ska köra bana. Med släp, övernattning osv..

Och nu när det äntligen snackas om en bana vid Arlanda så låter det ju som att det inte kommer att vara någon mc-körning där att tala om..

Folk ska åka runt och testa lyxbilar och polisen ska vara där och öva :tummenupp

Suger så jävla hårt..

glöm inte den ute i enköping som de kämpar med för att få slå upp dörrarna.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
glöm inte den ute i enköping som de kämpar med för att få slå upp dörrarna.

Ja den oxå givetvis :tummenupp

Självklart, undrade inte "vem" det är.
Men på något sätt så känns allting alltid mer tragiskt när det händer en ung människa som ska ha hela livet framför sig.

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Inga goda nyheter dessvärre.. Koma nu.

Så fullkomligt onödigt. Jag håller tummarna för er vän

I övrigt vore iaf jag glad om käbblet i tråden slutar och att den används till att hitta den skyldige istället. Jennie08 har beskrivit ekipaget innan tråden ballade ur. Som jag tidigare skrivit i tråden, här kan ett stort forum som detta göra nytta, många öron och ögon och iaktagelser som kan pusslas ihop. Tex behövs info om tex de tre hojar jag nämnt i tråden. Hoppas att de som var med vid händelsen kan ta ställning till bla infon från SwedB, undertecknad mfl i tråden, det gäller ju att vara snabb nu innan tex återfunna stulna krockade hojar skrotas, folk glömmer vad de minns osv. Det finns en människa därute som måste ställas till svars. Skulle det tex vara sån "tur" att det är SwedB.s stulna hoj som inblandad så är det ju ett gynnsamt läge. Vid den återfanns vad jag förstår personliga tillhörigheter, hjälm etc som förmodligen kommer från tjuven.

Last edited:

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Så fullkomligt onödigt. Jag håller tummarna för er vän

I övrigt vore glad om käbblet i tråden slutar och att den används till att hitta den skyldige istället. Här kan ett stort forum som detta göra nytta, många öron och ögon och iaktagelser som kan pusslas ihop. Tex behövs info om de tre hojar jag nämt i tråden. Hoppas att de som var med vid händelsen kan ta ställning till bla infon från SwedB, undertecknad mfl i tråden, det gäller ju att vara snabb nu innan tex åtefunna stulna krockade hojar skrotas, folk glömmer vad de minns osv. Det finns en sporthojsförare därute som måste ställas tills vars

Kan inte mer än hålla med Jörgen, sluta med tjafsandet, finns massor med bulten trådar det går att fortsätta att komma ingenstans i.
Jag tycker vi gör vad vi kan och försöker få fram den skyldige.

Vem vet någonstans på vägen kanske vi till och med lär oss ta hänsyn till varandra på vägarna :tummenupp

Håller även jag tummarna för att det går bättre snart än senaste nyheterna :(

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
+100 på Jörgens inlägg..

Se nu för fan till att lyfta nivån något över sandlådan..

Faktum är att för hög fart och för dålig förare har förorsakat att en av våra kamrater ligger i koma PGA dessa jävla galningar som tror bulten är en racebana. Vissa vill tydligen försvara detta beteende. Har ni så j*vla mycket åsikter om att fortåka är OK så kanske ni skulle åka ner till Karolinska och förklara för personens föräldrar varför ni tycker att beteendet var okej.

Last edited:

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Hoj
2010 BMW F800r
- - - - text
Har man bara en gnutta empati så drar man inte från en plats när man ställt till det så att någon skadats. Man stannar och kollar hur illa det gick och om man eventuellt kan hjälpa den skadade personen.

Håller med. Medger att jag läste ditt förra inlägg lite slarvigt, såg vid min slarviga anblick lite mer "Bror Duktig" ut än vad det faktiskt var. Sorry!

* * * * *
Vem vet någonstans på vägen kanske vi till och med lär oss ta hänsyn till varandra på vägarna :tummenupp

...åtminstone skapar det förhoppningsvis en liten extra tankeställare här och var hos några av oss. Därmed inte sagt något i stil med att [klyscha] "om bara....så var det inte förgäves". [/klyscha] För om det är något det finns mer än nog av, så är det väl tämligen konkreta exempel på att hojkörning är allt annat än riskfritt, och att marginaler inte är något man ska ha att gnugga sig emot.

Så jävla trist med den senaste utvecklingen, varmaste tankar om bättring.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
+100 på Jörgens inlägg..

Se nu för fan till att lyfta nivån något över sandlådan..

Faktum är att för hög fart och för dålig förare har förorsakat att en av våra kamrater ligger i koma PGA dessa jävla galningar som tror bulten är en racebana. Vissa vill tydligen försvara detta beteende. Har ni så j*vla mycket åsikter om att fortåka är OK så kanske ni skulle åka ner till Karolinska och förklara för personens föräldrar varför ni tycker att beteendet var okej.

Ja, det är faktiskt pudelns kärna så att säga.

Även om det i det här fallet kanske (det vet vi inte ens) råkade vara en tjuv på en stulen hoj så kunde detta exakt likagärna vara orsakat pg a vilken som helst av våra "racerhjältar" som repa ut och repa in inte klarar av att hålla sig på rätt sida av vägen.

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Yamaha RD500
Jag håller verkligen tummarna för er vän! Hoppas att det kommer fram vem idioten som är skyldig är! Kanske inte här men att rättvisa skipas på nått sätt...

scaryracing

www.scaryracing.com
Gick med
6 May 2005
Hoj
vtr sp2 o en kawa zx6r:=)
en tanke

hoppas killen klarar sig, mina tankar går till anhöriga

Sen om man skall diskutera angående att köra så på allmänn väg fattar ja inte dyfft av:va talar av egen erfarenhet pga att min förra hoj skar på vanlig väg o ja wobbla mot mötande ekipage o mitt knä snudda husvagnen på mötet- efter det bara bana för mig:yoparty skyll inte på att det är förlångt till banan nu....sen att man som fotograf sticker dit o fotograferar o lägger upp på sin hemsida är ju också helt paj-då blir ju folk ännu mer taggade av att köra snabbt där

• Gilla
Reaktioner: R2

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Lider med grabben och hans anhöriga, har själv varit i liknande situation.

Det har inte ett skit med banor eller inte att dessa olyckor händer, det beror på den bakom styret och hans trafikvett.

Men ena sekunden glorifierar ni bulten, det ska vara snabbast på bulten, häftiga åk bilder, ni har till och med mage att lägga upp filmen körd på bulten med en av de värsta idioterna som suttit på en hoj, massor av er som kör som idioter, sen när olyckan är framme, då blir ni helgon över en natt. Det är många som borde få sig en tankeställare över vad ni sysslar med:dummer:dummer
FÖRBJUD omedelbart all hets om bulten och alla dess trådar på samma sätt som med GS. Inga foton borde få publiceras. Ni lever i en dubbelmoral. Bara det att ge föregående talare ett minus säger det mesta om er inställning!!!!!!!!!!!!!!

Ber på mina bara knän att han klarar sig:Bugar

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Men snälla sluta tjata om Bulten i den här tråden och fokusera på att försöka bena ut vem den skyldige är eller åtminstonde vems hoj som varit med vid olyckan!

Bultentjatet har inget slut och kan som Jörgen tidigare påpekades skötas i andra trådar.

Jennie08

- Assbikers -
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
R6a
Update:

Föraren har gett sig till känna nu....
Och det var ingen stulen hoj som användes, vill bara klargöra detta så att folk som kanske misstänker att deras stulna hoj har varit inblandad kan släppa den tanken.
Jag kan inte beskriva i ord ens hur otroligt jävla skönt det känns just nu. Att killen är fast hjälper inte min bästavän som har det jäkligt kämpigt just nu, men denhär killen får iaf lära sig att man tids nog får betala för sina misstag. Vilket han inte verkade så villig på att göra till en början... Men verkligheten kom ikapp även honom....

Och som en sista grej vill jag bara säga, ta det lugnt på bulten för fan!
Nästa gång kanske det är din tur att bli nerprejjad av någon, eller så är det kanske du som gör misstaget att prejja någon av vägen. För misstag kan vi alla göra! Man vet aldrig när olyckan är framme, men man kan ändå alltid göra sitt yttersta för att försöka undvika den och med det sagt, välja andra vägar! Eller så fortsätter man köra bulten, och därmed lägger över sitt liv helt i andra händer. :rolleyes: för det är fan så jag ser det när det gäller den vägen medtanke på hur folk kör som....

Och återigen. Tusen tack till alla som har hjälp till i sökandet efter den vållande! Ni har gjort ett kanonjobb även fast det i slutändan inte behövde i just dethär fallet.
:krama

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...