Dagens stjärnskott på Bulten

Status
Ej öppen för fler svar.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Hoppas innerligt killen som ligger i koma tillfrisknar och att vi slipper öppna en tråd till i Minneslunden där någon förlorat livet på Bulten.

Håller med dig till fullo!

Händelser som dessa manar till eftertanke hoppas man. Efter att Calle/warburton gick bort på en onsdagskörning i Roslagen så fick sig ganska många som var med en ordentlig eftertanke om vad man håller på med.

Jag hoppas ju bara att "vi" som varit med länge överför kunskap till nya som kommer in i sporthojsvärlden med stinna planer om att bli ny gåstrajder eller sub-matte eller liknande.

Jennie hoppas jag håller oss uppdaterade... Mina tankar går till föraren med familj.
- Och lite cred ska nog bombaren ha, han kliver ju fram och tar sitt ansvar för incidenten.

Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Update:
men denhär killen får iaf lära sig att man tids nog får betala för sina misstag. Vilket han inte verkade så villig på att göra till en början... Men verkligheten kom ikapp även honom....

att personen inte hörde av sig i första taget behöver inte betyda att han är samvetslös osv., som man talat om tidigare i tråden om "chock"-beteenden vid/efter incidenter osv.

Agent Apelsin

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPZ 750 -83
Tycker det är djupt tragiskt och håller tummarna för killen som skadades, har precis klarat kortet och sånt här får mig att känna lite ångest.

Hoppas verkligen det går bra för honom!

/Karl

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
att personen inte hörde av sig i första taget behöver inte betyda att han är samvetslös osv., som man talat om tidigare i tråden om "chock"-beteenden vid/efter incidenter osv.

Håller med, även om det kan tyckas vara illa att inte stanna vid första anblicken, så kan det ju vara så att han inte hann se vad som hände bara för att han vände sig om, och sedan läst om det här och insett sitt misstag.
Huvudsaken är att han gett sig till känna, nu är det bara "resten" kvar att polaren ska vakna och må bra oxå.

Självklart försvarar jag inte hans "crossing-the-line"

zerokool

Gube
Gick med
5 May 2008
Hoj
FZ8S SP -11
Lider med grabben och hans anhöriga, har själv varit i liknande situation.

Det har inte ett skit med banor eller inte att dessa olyckor händer, det beror på den bakom styret och hans trafikvett.

Men ena sekunden glorifierar ni bulten, det ska vara snabbast på bulten, häftiga åk bilder, ni har till och med mage att lägga upp filmen körd på bulten med en av de värsta idioterna som suttit på en hoj, massor av er som kör som idioter, sen när olyckan är framme, då blir ni helgon över en natt. Det är många som borde få sig en tankeställare över vad ni sysslar med:dummer:dummer
FÖRBJUD omedelbart all hets om bulten och alla dess trådar på samma sätt som med GS. Inga foton borde få publiceras. Ni lever i en dubbelmoral. Bara det att ge föregående talare ett minus säger det mesta om er inställning!!!!!!!!!!!!!!

Ber på mina bara knän att han klarar sig:Bugar
:tummenupp

Hade tänkt kolla denna beryktade väg i sommar när jag ändå skulle hoja högre upp i landet.
Men efter ha läst om alla olyckor på just den vägen så hoppar jag över det.
Är för feg helt enkelt efter ha läst om denna olycka.
Håller med till 100% ang förbjuda all hets m.m.
Kan man förbjuda GS så kan man göra det om bulten oxå.

Hoppas att killen klarar sig utan men o kan fortsätta njuta av vägarna med hojen

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02

mmm Prata med vilken ambulanspersonal som hellst så är flykt-chock betendet inte ovanligt. Tror att det vanligste chock betendet är att "frysa"/bli totalt apatisk om jag inte missminner mig.

Det är bra att föraren gett sig till känna iaf. Både för hans skull och för de anhöriga & vänner till den som ligger på sjukan (Som vi alla hoppas tillfrisknar så snabbt som möjligt)

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1

Hade tänkt kolla denna beryktade väg i sommar när jag ändå skulle hoja högre upp i landet.

Hoppas att killen klarar sig utan men o kan fortsätta njuta av vägarna med hojen

och det är vad det hela handlar om...ta sig en funderare, räkna på risken en smula och bestämma sig för att köra, eller inte.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06

Tycker att du absolut ska testa vägsträckan då det faktiskt är en kanonväg som kan vara kul att ha kört någon gång. Det är inte själva vägsträckan det är fel på, utan många av dem som kör på den.

Mitt tips är att helt enkelt bara inte köra där när "alla" andra gör det. D vs hålla sig borta därifrån på t ex Onsdagkvällar och Söndagar då det är som absolut värst.

Sen är det alltid bra att ta det lugnt och använda huvudet när man kör där, för att kompensera för de som inte klarar av att använda huvudet själva så att säga.

marinmo

Kör med Jofa-hjälm som enda skydd
Gick med
28 May 2008
Hoj
VFR 800 ABS -02

Du har tönt-hoj med ABS (precis som mig alltså), du och jag kan köra Bulten någon dag som det inte idiotkörs på (som Peter sa, dvs inte på Onsdagar eller helger). Det är en bra sträcka, även om man kör någorlunda efter hastighetsbegränsningen. Jag är också feg, så du får en bra rygg att följa :)

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
har inte hunnit läsa hela tråden...

kanske lite personligt.. men vad har läkarna gjort???

om olycksoffret har en blödning så brukar ju läkarna borra hål i skallen för att få ut blodet som skapar tryck på hjärnan... det e ju trycket som gör att man oftast hamnar i koma vid hjärnblödning....

mindre hjärnskador reparerar sig själv fast det tar tid... ibland flera år...

tankar till den drabbade o anhöriga...

mvh.T

Falafelbabianen

Pessimist (Leg)
Gick med
9 Dec 2003
Hoj
Honda VFR 03
Jag tycker många överdriver, speciellt dom som säger sig aldrig köra där dessa tider, om hur det är på onsdagar/söndagar.

Man kan visst åka på bulten en söndag eller onsdag - De som kör extremt fort där möter man faktiskt ganska sällan.

Det som kan hända är att det blåser förbi något snabbt gäng men det är bara att köra på som vanligt.
Av alla gånger jag åkt där så är det bara var 10:e- 15:e gång som jag råkat på någon som kör ap-fort men det brukar bara säga swisch så ser man inte honom mer...

Troligaste scenariot är att man hamnar bakom ett gäng bilar som inte kan köra om då det ligger nån husvagn/hästtransport och kör i 40...

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
Last edited:

Svantesvängrot

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2007
Hoj
Cykel
Som vanligt, alla kommer bort från ämnet så fort någon nämner bulten.

Ni kanske ska vräka eran skit över bulten och alla idioter som åker där (inklusive mig) i någon bultentråd.

S

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...