Dagens stjärnskott på Bulten

Status
Ej öppen för fler svar.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Skummat igenom tråden lite nu. Fy fan, folk tappar fort fokus på det aktuella problemet... :huvet

Update:

Föraren har gett sig till känna nu....
Och det var ingen stulen hoj som användes, vill bara klargöra detta så att folk som kanske misstänker att deras stulna hoj har varit inblandad kan släppa den tanken.
Jag kan inte beskriva i ord ens hur otroligt jävla skönt det känns just nu. Att killen är fast hjälper inte min bästavän som har det jäkligt kämpigt just nu, men denhär killen får iaf lära sig att man tids nog får betala för sina misstag. Vilket han inte verkade så villig på att göra till en början... Men verkligheten kom ikapp även honom....

Och som en sista grej vill jag bara säga, ta det lugnt på bulten för fan!
Nästa gång kanske det är din tur att bli nerprejjad av någon, eller så är det kanske du som gör misstaget att prejja någon av vägen. För misstag kan vi alla göra! Man vet aldrig när olyckan är framme, men man kan ändå alltid göra sitt yttersta för att försöka undvika den och med det sagt, välja andra vägar! Eller så fortsätter man köra bulten, och därmed lägger över sitt liv helt i andra händer. :rolleyes: för det är fan så jag ser det när det gäller den vägen medtanke på hur folk kör som....

Och återigen. Tusen tack till alla som har hjälp till i sökandet efter den vållande! Ni har gjort ett kanonjobb även fast det i slutändan inte behövde i just dethär fallet.
:krama

Tacka gudarna för det!

Utan att döma så var nog dags att tillkännage sig efter några sömnlösa nätter. :mad:

Håller tummarna för att kompisen ska bättra sig!
 
Last edited:

Falafelbabianen

Pessimist (Leg)
Gick med
9 Dec 2003
Ort
i en kartong på botten av en sjö
Hoj
Honda VFR 03
Nu får vi hoppas på att resten går väl!

Kan ju vara så att oron för att bli identifierad gör att en smitare självmant ger sig tillkänna - Dessutom kan det uppstå ett tryck från kamrater som vet vem det var så visst är det bra att väcka uppmärksamhet!
Man behöver ju inte vara övertydlig med att man inte har vittnesmål eller observationer.
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
FÖRBJUD omedelbart all hets om bulten och alla dess trådar på samma sätt som med GS. Inga foton borde få publiceras. Ni lever i en dubbelmoral. Bara det att ge föregående talare ett minus säger det mesta om er inställning!!!!!!!!!!!!!!

Ber på mina bara knän att han klarar sig:Bugar

Första gången jag håller med Tocar! Har själv tänkt tanken, varför man inte får prata om "han" men gärna hetsa till bombrepor själva...

Förbjud och stoppa bulten-idiotin... Allt för många som inte klarar av det, försöker...


Skönt att killen gav sig till känna, hoppas din vän klarar sig!!
 

Ankie.W

Gotland Ring nästa! :-D
Gick med
1 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Suzuki GSR 600 K6
Jag har inga problem att åka till andra banor, men jag vill verkligen ha en i Sthlm så det inte behöver bli ett projekt varje gång man ska köra bana. Med släp, övernattning osv..

Och nu när det äntligen snackas om en bana vid Arlanda så låter det ju som att det inte kommer att vara någon mc-körning där att tala om..

Folk ska åka runt och testa lyxbilar och polisen ska vara där och öva :tummenupp

Suger så jävla hårt..

Ang. Arlandabanan....har läst och följt detta i lokaltidningen...
Och till de du skriver säger man att enskilda företag ska kunna hyra banan för att få sin personal att lära sig köra säkert osv. Då känns det som typ Din Mc, Honda City mm...borde kunna hyra bana och ordna bandagar åtminstone. Även om de inte blir en gång i veckan så borde de kunna bli några gånger per säsong i alla fall... Kanske nån som orkar engagera sig i detta?! :)
 

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Ort
Tokholm
Hoj
Trajja TT600 -02
Ang. Arlandabanan....har läst och följt detta i lokaltidningen...
Och till de du skriver säger man att enskilda företag ska kunna hyra banan för att få sin personal att lära sig köra säkert osv. Då känns det som typ Din Mc, Honda City mm...borde kunna hyra bana och ordna bandagar åtminstone. Även om de inte blir en gång i veckan så borde de kunna bli några gånger per säsong i alla fall... Kanske nån som orkar engagera sig i detta?! :)

hmmm är det nån som har eget företag här på SH som man kan boka genom skulle det ju vara oändligt praktiskt. (Dock bör man kolla upp exakt vad som gäller med försäkringar etc , både från det företagets sida o dels från deltagarnas sida)
 

Ankie.W

Gotland Ring nästa! :-D
Gick med
1 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Suzuki GSR 600 K6
hmmm är det nån som har eget företag här på SH som man kan boka genom skulle det ju vara oändligt praktiskt. (Dock bör man kolla upp exakt vad som gäller med försäkringar etc , både från det företagets sida o dels från deltagarnas sida)

Jo och jag har ju bara följt de hela i lokalpressen...men jag tror att får man bara lite press på de hela så kan de nog funka... Kanske behövs lite SMC röster som höjs i samarbete med polisen. Alla vill ju ha bort tokåkat från både Bult och Bogan. Och det är LFV som äger marken och banan och kommer hyra ut. Så polisen är inte ägare.
Hoppas nån orkar ta tag i de hela...för de vore så kul med en bana nära...
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Update:

Föraren har gett sig till känna nu....
Och det var ingen stulen hoj som användes, vill bara klargöra detta så att folk som kanske misstänker att deras stulna hoj har varit inblandad kan släppa den tanken.
Jag kan inte beskriva i ord ens hur otroligt jävla skönt det känns just nu. Att killen är fast hjälper inte min bästavän som har det jäkligt kämpigt just nu, men denhär killen får iaf lära sig att man tids nog får betala för sina misstag. Vilket han inte verkade så villig på att göra till en början... Men verkligheten kom ikapp även honom....

Och som en sista grej vill jag bara säga, ta det lugnt på bulten för fan!
Nästa gång kanske det är din tur att bli nerprejjad av någon, eller så är det kanske du som gör misstaget att prejja någon av vägen. För misstag kan vi alla göra! Man vet aldrig när olyckan är framme, men man kan ändå alltid göra sitt yttersta för att försöka undvika den och med det sagt, välja andra vägar! Eller så fortsätter man köra bulten, och därmed lägger över sitt liv helt i andra händer. :rolleyes: för det är fan så jag ser det när det gäller den vägen medtanke på hur folk kör som....

Och återigen. Tusen tack till alla som har hjälp till i sökandet efter den vållande! Ni har gjort ett kanonjobb även fast det i slutändan inte behövde i just dethär fallet.
:krama

Skönt att läsa!

Om du som körde läser här på sporthoj så vill jag ändå ge dig nån sorts "cred" för att du gav dig till känna. På något sätt är det som hänt onödigt och oförlåtligt, men samtidigt så är vi alla människor och alla kan göra misstag, huvudsaken är att man lär sig av dem. Du gjorde helt rätt som klev fram och tog ansvar trots allt tryck bl a härifrån! Det visar på ett betydligt större mod än att köra jävligt fort.

Nu återstår bara att hålla tummarna och hoppas att din vän repar sig och blir 100% återställd så att detta reder ut sig på ett bra sätt för alla inblandade.
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Inte nog med att vi har bilar som plöjer oss med sin framfart, när vissa dessutom kör varandra av vägen för att kontroll fattas då borde dessa stolpskott ta sig en allvarlig funderare på om de skall framföra en hoj öht.

Besökte själv nyligen en kompis på sjukhuset (singelolycka) o hade väl en del tankar om det besöket. Det gick väl, denna gången. Vad blir här näst?

Idag ramlade detta ner i brevlådan. Något som kan vara läsvärt.
http://www.trafikverket.se/PageFiles/28172/llycksutveckling_mc.pdf

Hoppas killen i fråga inte får några med o kryar på sig snabbt.

Skör om er. Kör vackert!
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Skönt att killen tagit sitt ansvar. Förmodligen så mår personen skit och önskar att han aldrig ens sett en hoj tidigare och undrar nog varför han var så dum att han helt plötsligt förstört en annan person liv.

Jag hoppas innerligt att vår skadad hojbroder blir bättre.
ALLA LYCKÖNSKNINGAR!!!
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Skönt att läsa!

Om du som körde läser här på sporthoj så vill jag ändå ge dig nån sorts "cred" för att du gav dig till känna. På något sätt är det som hänt onödigt och oförlåtligt, men samtidigt så är vi alla människor och alla kan göra misstag, huvudsaken är att man lär sig av dem. Du gjorde helt rätt som klev fram och tog ansvar trots allt tryck bl a härifrån! Det visar på ett betydligt större mod än att köra jävligt fort.

Nu återstår bara att hålla tummarna och hoppas att din vän repar sig och blir 100% återställd så att detta reder ut sig på ett bra sätt för alla inblandade.

Jag håller med. Oavsett anledningen var det bra att vederbörande stod för vad han hade gjort. Även om han låg ordentligt på minus innan är iallafall det ett plus i min bok.

Nu håller vi alla tummar vi har för att allas vår vän på sjukhuset klarar sig också.
 

Flanders

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2009
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Aprilia AF1 sintesi
Idag ramlade detta ner i brevlådan. Något som kan vara läsvärt.
http://www.trafikverket.se/PageFiles/28172/llycksutveckling_mc.pdf


Skör om er. Kör vackert!

Hoppas att han kryar på sej, och trots det han gjort var det starkt av killen som gjorde det att trädda fram.

Det som står på sidan 26 i länken, reflektera över det och hur det körs på bulten/bogan. Först tänk på hur ni själva kör, men det går nog att använda som argument till en bana i sthlms trakten för att se nåt positivt i det.
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
just av denna anledning man inte ens kör sånna där poppis vägar...

den där filmen är ju så töntig - "avspärrat bla bla bla" bevisligen får han möte men framförallt körs det som en kärring. Jämför det där med killarna på Isle of Man TT. Alltså jag skulle skämmas att ens göra en sådan film. Om nu den här föraren vore duktig (& vettig) skulle han visa det tex i Isle of Man TT. Men det var inte det jag ville säga.

Skulle bara påminna om att det är "vi alla" som bidragit med att "Bulten" blivit så här. Att göra film & lägga ut det bidrar till "hets"! Att stå som fotograf och lägga upp foto bilder bidrar också i allra högsta grad.

Den här vägen är ju väldigt poppis - med all rätt. Cafeet runt hörnet, hyfsat nära stan, hyfsat "säker", bra beläggning, bred & fin. Men att man inte har vett nog att hålla sig på sin sida och tänka på sin medtrafikant är helt förkastligt. Dessvärre är det väl så att hojjen varit stulen & föraren har ingen kk. Hojjen kommer slängas i nån skog och föraren stjäl en ny... Man kan bara hoppas att i fortsättningen håller sig han/alla på sin sida vägen.

suck.....
 
Last edited:

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Update:

Föraren har gett sig till känna nu....
Och det var ingen stulen hoj som användes, vill bara klargöra detta så att folk som kanske misstänker att deras stulna hoj har varit inblandad kan släppa den tanken.
Jag kan inte beskriva i ord ens hur otroligt jävla skönt det känns just nu. Att killen är fast hjälper inte min bästavän som har det jäkligt kämpigt just nu, men denhär killen får iaf lära sig att man tids nog får betala för sina misstag. Vilket han inte verkade så villig på att göra till en början... Men verkligheten kom ikapp även honom....

Och som en sista grej vill jag bara säga, ta det lugnt på bulten för fan!
Nästa gång kanske det är din tur att bli nerprejjad av någon, eller så är det kanske du som gör misstaget att prejja någon av vägen. För misstag kan vi alla göra! Man vet aldrig när olyckan är framme, men man kan ändå alltid göra sitt yttersta för att försöka undvika den och med det sagt, välja andra vägar! Eller så fortsätter man köra bulten, och därmed lägger över sitt liv helt i andra händer. :rolleyes: för det är fan så jag ser det när det gäller den vägen medtanke på hur folk kör som....

Och återigen. Tusen tack till alla som har hjälp till i sökandet efter den vållande! Ni har gjort ett kanonjobb även fast det i slutändan inte behövde i just dethär fallet.
:krama

Bra att han vågade träda fram och erkänna
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Update:

Föraren har gett sig till känna nu....
Och det var ingen stulen hoj som användes, vill bara klargöra detta så att folk som kanske misstänker att deras stulna hoj har varit inblandad kan släppa den tanken.
Jag kan inte beskriva i ord ens hur otroligt jävla skönt det känns just nu. Att killen är fast hjälper inte min bästavän som har det jäkligt kämpigt just nu, men denhär killen får iaf lära sig att man tids nog får betala för sina misstag. Vilket han inte verkade så villig på att göra till en början... Men verkligheten kom ikapp även honom....

Och som en sista grej vill jag bara säga, ta det lugnt på bulten för fan!
Nästa gång kanske det är din tur att bli nerprejjad av någon, eller så är det kanske du som gör misstaget att prejja någon av vägen. För misstag kan vi alla göra! Man vet aldrig när olyckan är framme, men man kan ändå alltid göra sitt yttersta för att försöka undvika den och med det sagt, välja andra vägar! Eller så fortsätter man köra bulten, och därmed lägger över sitt liv helt i andra händer. :rolleyes: för det är fan så jag ser det när det gäller den vägen medtanke på hur folk kör som....

Och återigen. Tusen tack till alla som har hjälp till i sökandet efter den vållande! Ni har gjort ett kanonjobb även fast det i slutändan inte behövde i just dethär fallet.
:krama

Skönt att föraren anmält sig. Bra gjort. Vart illa berörd av det här. Har själv kompisar som fått välja skogen vid kurvmöten i sitt eget körfält.

Hoppas innerligt att er kompis tillstånd förbättras.

/J
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
+100 på Jörgens inlägg..

Se nu för fan till att lyfta nivån något över sandlådan..

Faktum är att för hög fart och för dålig förare har förorsakat att en av våra kamrater ligger i koma PGA dessa jävla galningar som tror bulten är en racebana. Vissa vill tydligen försvara detta beteende. Har ni så j*vla mycket åsikter om att fortåka är OK så kanske ni skulle åka ner till Karolinska och förklara för personens föräldrar varför ni tycker att beteendet var okej.
Det skulle jag vilja se, en adrenalinjunkie som står framför sjuksängen där en jämnårig kille ligger koma och hans flickvän och föräldrar står med rödgråtna ögon.

"Jomenserru, Bulten är så jävla fin och det står fotografer där som tar coola bilder, dessutom kan man tävla om att köra sub-rundor. Det är därför er son och din pojkvän ligger där som ett paket och det tycker jag faktiskt är okej. Vi har ju ingen RR bana i Stockholm..." :rolleyes:

Hoppas innerligt killen som ligger i koma tillfrisknar och att vi slipper öppna en tråd till i Minneslunden där någon förlorat livet på Bulten.
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top